AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg føler ofte at sosial interaksjon er en slags forestilling hvor jeg prøver å vise at jeg er interessant, og får prestasjonsangst. Aner ikke hva jeg skal snakke om på fest eller på byen osv. Har ikke mange venner, men jeg er veldig komfortabel i samtaler når jeg kjenner noen godt. Det er mest når det er noen jeg ikke kjenner at jeg ikke klarer å starte eller opprettholde en samtale uten at jeg tenker at jeg sier noe dumt eller virker kjedelig. Jeg tenker at interesser og hobbyer som jeg har, og kunne snakket lenge om, ikke er interessant å høre om. Hvis de var intereressert i det, hadde de satt seg inn i det selv, og da er det ingen vits i å diskutere det heller? Hva mener du gjør en person, som du ikke kjenner eller møter på f.eks. en fest, interessant? Anonymous poster hash: 4a2cc...d57
Lea2 Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Skrytete folk er ikke spesielt interessant i alle fall.. og det inkluderer de som absolutt skal belære alle andre og bruke fremmedord og fakta. Heller ikke folk som i hovedsak bruker tiden på å kritisere andre eller snakke NED kjente eller ukjente. Som regel er de interessante de som klarer å lytte og som spør når du forteller noe og som selv bidrar med noe under samme tema. Ikke så viktig hva det er. Dagligdagse ting eller felles kjente, et land man har besøkt eller ønsker å besøke, hunder, katter, barn, biler.. hva som helst, bare det er et tema de som deltar i samtalen har noe å si om. Humor slår alltid an, om det ikke er krampeaktig. En person som mestrer humor uten å bli ufin eller flåsete er alltid interessant. Men det som gjør en person mest interessant er faktisk at han/hun er interessert.. og viser interesse for det andre sier. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Snakk om interessante ting du hadde vært villig til å gjøre i fremtiden (reise jorden rundt, fjellklatring, etc.).Anonymous poster hash: b1913...00d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Noe som samtalepartneren intresserer seg for. Anonymous poster hash: 5eacb...3b8
Gjest Teta Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Enig med AnonymBruker over her. Hvis du stiller spørsmål vil samtalepartneren som oftest like å snakke med deg. Se på det som en morsom utfordring, let deg frem til hva vedkommende har interesse for, å vis interesse/still naturlige oppfølgingsspørsmål. Faren er litt stor for at du ikke alltid slipper til like mye selv.... Men for meg funker dette bra, dersom jeg vil at samtalepartneren skal sette pris på samtalen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå