Gå til innhold

Billig og sunn middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er alenemamma med 3 barn (skolealder). Har skikkelig dårlig økonomi for tiden. Har dere noen oppskrifter på sunn og billig middag som ikke er alt for vanskelig og tidkrevende å lage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suppe er både godt og sånt.

Kjøp en posesuppe og ha i litt ekstra grønnsaker, etc.

Ellers så er det ikke så vanskelig å lage den helt selv heller. (er mange oppskrifter på supper her inne, bare ta deg et søk :) )

Ellers så kan du jo lage en deilig salat med makaroni og skinke.

Gjest Phair
Skrevet

Pasta med tunfisk i tomatsaus med basilikum. Namm....

Skrevet

Pasta er veldig billig og kan varieres i det uendelige. du kan tilsette kjøtt, fisk, grønnsaker, saus; bare fantasien setter stopper! :)

Skrevet

I dag hadde jeg fiskepuddig (10 kroner på rema 1000), poteter + brokolistuing. Veldig godt og tipper på at det er billig også. :wink:

Gjest Skrållan - ikke innlogget
Skrevet

Gratenger av alle slag er billig mat! Hvit saus, kokt makaroni, stivpisket eggehvite, bland oppi pølsebiter/skinkebiter/baconbiter/fisk/grønnsaker - litt strøkavring på toppen. Poteter og kanskje litt reven gulrot til?

Skrevet

Hjemmelagd tomatsuppe - ta utgangspunkt i en boks eller to med hakkede tomater, ha i vann og litt buljongpulbver og krydre etter smak. La det koke omtrent et kvarter. Deilig!

Skrevet

Kjøp frossen lapskausblanding og ha i pølsebiter, buljong og evt litt ekstra løk og purre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg var student besto middagen min ofte av følgende:

Poteter.

Høres kjedelig ut, men kan tilberedes på utallige vidunderlige måter og er billig! Ovnsstekt/bakt, i skiver i buljong i ovnen med krydder. Grateng med melk og litt ost (litt bogskinke e.l. oppi, og vips det er en middag). Råstekte potetbåter i panne. Osv.

Stekt ris

Kokte jasminris, puttet det i stekepanne sammen med amerikansk blanding (den billigste grønnsaksblandingen!), litt soyasasus og litt eggerøre, og hvis jeg skulle skeie ut: litt kylling eller skinkebiter. Nam nam!

Makrell

Billig å kjøpe frossen, og nydelig når man steker den i panne (vendt i litt mel, salt og pepper).

Pasta

Som noen har nevnt tidligere, pasta er billig og veldig anvendelig. Man behøver jo strengt tatt ikke mer enn spaghetti, litt smør, bogskinke og noen sukkererter eller litt rukkola, så har man en kjempegod middag. Eller tunfisk, sitronsaft og persille.

Wok

Grønnsaksblandinger eller friske grønnsaker behøver ikke være så dyrt. Og med litt soyasaus eller chilisaus + ris/nudler behøver man ikke nødvendigvis kjøtt.

Håper dette var noen tips du kan bruke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...