Gå til innhold

Hjelp! Hvordan skal jeg håndtere eksdamas oppførsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Touchdown
Skrevet

Hei!

Eksen min har et par-tre ganger ringt meg midt på natta. Dette har vært midt på natta, telefonen har stått på mute (stille og uten vibrering), så jeg har ikke svart. De gangene hun har ringt og jeg har svart, har det flere ganger vært forsøk på booty calls (noe jeg har takket nei til hver gang).

På fredag kveld ringte hun på døren, fullstendig dritings etter julebordet, jeg bor i en blokk så jeg slapp henne inn så hun ikke skulle lage noen scene i gangen. Tenkte å høre om hun kanskje hadde noe å si, men det var mildt sagt ikke det hun var ute etter. Unnskyldte meg med en tur på badet, og ringte til faren hennes som kom og hentet henne. Han ringte meg i dag og sa at hun ikke husker noe av dette.

Hvordan bør jeg håndtere henne fremover på best mulig måte?

På forhånd tusen takk for tips!

Touchdown

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett henne på ignore på telefonen. :) Drit i hva naboene syntes om hun dukker opp og ring politiet. I beste fall tar hun hintet og slutter, i verste fall blir hun helt psykopatisk og stikker deg med kniv, for så at du enten dør eller at hun blir sperret inne på lukket avdeling. Uansett, problemet vil løst.

Versågod.

• Liker 6
Skrevet

Hvis pappa hadde måttet hente meg drita full hos en eks som tydelig ikke vil ha meg i livet sitt så tror jeg det ville vært nok til at jeg aldri tok kontakt på en sånn måte igjen..

• Liker 8
Skrevet

Du ringte FAREN? Er hun 16 år eller?

Anonymous poster hash: 05f35...60c
Gjest Touchdown
Skrevet

Du ringte FAREN? Er hun 16 år eller?

Anonymous poster hash: 05f35...60c

Hun var for full til å ta vare på seg selv, og jeg var ikke interessert i å måtte passe på henne. Hun er over 25.

Skrevet

Sett henne på ignore på telefonen. :) Drit i hva naboene syntes om hun dukker opp og ring politiet. I beste fall tar hun hintet og slutter, i verste fall blir hun helt psykopatisk og stikker deg med kniv, for så at du enten dør eller at hun blir sperret inne på lukket avdeling. Uansett, problemet vil løst.

Versågod.

For en dramatisering! Hun vil knivstikke deg! Du vil død! Hun ender på lukket! Du må ringe politi!

Skrevet

Hun var for full til å ta vare på seg selv, og jeg var ikke interessert i å måtte passe på henne. Hun er over 25.

Det var helt riktig av deg å ringe faren hennes.

• Liker 5
Skrevet

Ring henne, si at du ikke vil ha at hun kontakter deg på denne måten, og om hun skulle ha noe hun har behov for å si, så må hun ringe på dagtid.

Så enkelt er det vel, skjønner ikke helt hva som er problemet. Vanlig at man blir emosjonell og ringer en eks når man er full, betyr ikke at hun er helt crazy..

Anonymous poster hash: 76ec8...1aa
Skrevet

Har du vært vag eller på noen måte latt døren stå åpen for "være venner" eller "se hva som skjer" eller "vi kan jo treffes"? For det er den følelsen jeg får. Uansett ville jeg prøvd å være krystallklar i en prat med henne, og deretter følge det like krystallklart opp i handling (dvs null kontakt).

Gjest Touchdown
Skrevet

Har du vært vag eller på noen måte latt døren stå åpen for "være venner" eller "se hva som skjer" eller "vi kan jo treffes"? For det er den følelsen jeg får. Uansett ville jeg prøvd å være krystallklar i en prat med henne, og deretter følge det like krystallklart opp i handling (dvs null kontakt).

To uker etter at vi slo opp så tok vi én kaffe (min idé). Tenkte hun sikkert hadde godt av å få si det hun ville til meg, uten å bli avbrutt. Da virket hun ganske rolig og fattet, men lei seg selvsagt. Hun sa egentlig ikke noe spesielt.

Hun har vært hos meg én gang, for å hente et par småting som var hennes. Da gikk jeg ut til henne med dem i en bag, ga henne den og sa "Hei" og så rett opp igjen alene.

Det har egentlig bare vært et par telefonsamtaler, og har i størst mulig grad brukt enstavelsesord.

----------

Er egentlig mest ute etter tips/råd om jeg burde ta kontakt med henne eller noe, om hun kanskje trenger å snakke ut om noe nå?

Skrevet

Ved å fortsette å møte henne, gir du henne falske forhåpninger.

• Liker 2
Skrevet

Ja, noen ganger kan en som er blitt dumpet klamre seg til så syltynne halmstrå som de tingene du nevner. Kanskje hun er en sånn som trenger en kort og overtydelig klar beskjed, og så fullstendig kommunikasjonskutt. Det kan nesten høres sånn ut, siden hun åpenbart ikke har gitt opp.

Skrevet

Jammen det er jo bare en del av bearbeidingen hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...