AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg er skikkelig stresset, lei meg og sliten... Har en tenåringsønn som jeg har store problemer med å håndtere. Han er en snill gutt, men han kan ta mye av min energi.....fullstendig, og jeg er svært bekymret for han. Vet heller ikke hvordan jeg skal gripe fatt i denne situasjonen. Jeg og faren bor ikke sammen. Han har søsken som oppfører seg helt fint. Men han har alltid vært litt mer urolig og vanskelig , selv om han er en snill gutt innerst inne. I hele helgen har han vært fryktelig vanskelig å håndtere: -Han sparker meg hardt i magen når jeg sier ifra til han at han må huske å pusse tenner, eller om andre viktige ting. - Han lugger meg hardt i håret og henger etter håret mitt, denger løs på meg hvis han ikke får det som han vil. - Han snakker høyt om sex , og sier det er normalt av tenåringer i dag. Jeg ber han oppføre seg pent og holde slik for seg selv, men han gir seg ikke, og snakker stygge ord om homser osv.... Han begynner offentlig , foreks ute i butikker eller ute... å snakke høyt om sex, og homser og om stygge ting mens folk hører på. Jeg føler meg som en elendig mor.... Jeg er sliten.... Føler det som om det skal være min feil at han er vanskelig.... men jeg bruker kjempemasse tid på å prøve å håndtere han, og få han på gode veier hele tiden, men sliter med dette... Noen som har tips om hva jeg bør gjøre....? Fortvilet mor.... Anonymous poster hash: c127b...46e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Anmeld ham for vold?Anonymous poster hash: f2e94...145 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 nei , vil ikke anmelde mitt eget barn. Men jeg prøver nå å ta dette grundig opp med han, og spørre han ut om hvorfor han gjør det. Han roet seg igjen, og sa at han får problemer med beherskelsen av og til, han sa at han var lei seg.... Det gjør han ofte når dette skjer, så derfor må jeg prøve å få en stopp på at dette ikke gjentar seg..... Han sier at han har problemer med skillsmissen mellom meg og faren. Han måtte plutselig bo to forsjellige steder, og det ble for komplisert sier han..... Nei ikke lett men jeg håper jeg får styr på dette selv, uten å måtte koble inn hjelp. Han er snill, men.... han får kick inimellom.... Han får kick som om han har trøbbel med å styre temperamentet... Anonymous poster hash: c127b...46e 1
absinthia Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Du er nødt til å ta kontakt med bup straks, - dette er ikke normalt! Du må koble inn hjelp, det er mange som har brent seg på å prøve å håndtere slikt selv som har endt opp med barn som etterhvert har falt helt ut. Snakk ihvertfall med noen fagfolk og få tips. 14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Har du sjekket han for aspergers? Det virker jo som om han ikke helt forstår sosiale normer og koder. Og det at han er voldelig mot deg er bare helt horribelt. Hva gjør far når dette skjer?? Anonymous poster hash: 4a6fa...e41 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 nei , vil ikke anmelde mitt eget barn. Men jeg prøver nå å ta dette grundig opp med han, og spørre han ut om hvorfor han gjør det. Han roet seg igjen, og sa at han får problemer med beherskelsen av og til, han sa at han var lei seg.... Det gjør han ofte når dette skjer, så derfor må jeg prøve å få en stopp på at dette ikke gjentar seg..... Han sier at han har problemer med skillsmissen mellom meg og faren. Han måtte plutselig bo to forsjellige steder, og det ble for komplisert sier han..... Nei ikke lett men jeg håper jeg får styr på dette selv, uten å måtte koble inn hjelp. Han er snill, men.... han får kick inimellom.... Han får kick som om han har trøbbel med å styre temperamentet... Anonymous poster hash: c127b...46e Det kommer du ikke til å klare. Og du gjør HAN en bjørnetjeneste ved å ikke koble inn BUP. Ønsker du ikke at han skal klare seg mest mulig på egenhånd, være sosialt oppegående og ha venner når han blir eldre? Ingen kommer til å ville ha noe med han å gjøre om han fortsetter slik. Og tenk om han skulle få seg kjæreste, og så ender han opp med å banke henne også? Banker han deg, kommer han garantert til å banke en evt. kjæreste også. Du MÅ bare koble inn noen utenifra. Og du må starte i morgen. Anonymous poster hash: 4a6fa...e41 16
waco Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 (endret) Anmeld ham for vold?Anonymous poster hash: f2e94...145 Er du overtroisk eller noe sånt siden du mener det hjelper å anmelde sin egen sønn? Er det at du ønsker sønnen straff? Kanskje det å være straffelysten er motivet ditt? Du vet at mennesker blir forverret av å bli politianmeldt? Endret 1. desember 2013 av waco
waco Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 Du er nødt til å ta kontakt med bup straks, - dette er ikke normalt! Du må koble inn hjelp, det er mange som har brent seg på å prøve å håndtere slikt selv som har endt opp med barn som etterhvert har falt helt ut. Snakk ihvertfall med noen fagfolk og få tips. Er du litt overtroisk når denne voldsomme tro på fagpersoner? Er jeg den eneste mennesket i norge somhar opplevd ungdom bli forverret av bup? Eller bup et universalhjelpemiddel som helbrede alle mennesker på jordkloden? 1
waco Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Jeg skriver på dårlig asus touch, derfor forsvinner flertallsbokstaver!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Du MÅ søke hjelp, dette blir ikke bedre når han blir eldre, tenk på hvordan du vil ha det med deg selv den dagen du får beskjed om at han har gått til angrep og skadet noen. Tar han deg så er det ikke sperrer for at han går på andre heller, gjør gutten din en tjeneste og vær en god mamma, få hjelp til han så er han deg takknemlig senere i livet Anonymous poster hash: 030d8...25c 2
Aldrisur Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Jeg synes det høres ut som om gutten din strever med et alvorlig (for ham i hvert fall) problem. Dessverre har jeg ingen erfaring med hverken BUP eller psykolog, men et eller annet sted bør du søke hjelp slik at han får anledning til å komme frem med det som plager ham. 2
absinthia Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 (endret) Er du litt overtroisk når denne voldsomme tro på fagpersoner? Er jeg den eneste mennesket i norge somhar opplevd ungdom bli forverret av bup? Eller bup et universalhjelpemiddel som helbrede alle mennesker på jordkloden? Når minst 90 prosent har hatt god hjelp, så bør man nesten gamble på at det vil hjelpe i dette tilfellet også. - Spesielt siden det er fryktelig mange fler som har fått det værre fordi familien " ikke vil blande inn noen" Endret 1. desember 2013 av absinthia 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #13 Skrevet 1. desember 2013 Voldelige barn har ofte hatt omsorgsvikt og selv fått mye juling som barn. Jeg kjenner en som barn måtte trøste sin egen mor og si at det ikke var hennes feil at hun slo. Gjett hvordan han ble som tenåring, da var det revansj! Er du overtroisk eller? Anonymous poster hash: 85f27...ff8 1
Nordvesta Skrevet 1. desember 2013 #14 Skrevet 1. desember 2013 Ta kontakt med BUFETAT eller barnevernet og forhør deg om MST. Det kan være til hjelp http://www.atferdssenteret.no/multisystemisk-terapi-mst/category150.html 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #15 Skrevet 1. desember 2013 Ta kontakt med BUP, de kan hjelpe! Det er dessverre ekstremt sjelden foreldre faktisk greier å hanskes med slikt selv. Mennesker har en tendens til å ta ukjente mennesker mer alvorlig enn de vi omgås til daglig, så det hjelper ofte å høre fra noen andre enn foreldre at man har problemer. Anonymous poster hash: 21516...6a1 1
Alvina Skrevet 1. desember 2013 #16 Skrevet 1. desember 2013 Er du litt overtroisk når denne voldsomme tro på fagpersoner? Er jeg den eneste mennesket i norge somhar opplevd ungdom bli forverret av bup? Eller bup et universalhjelpemiddel som helbrede alle mennesker på jordkloden? Er også skeptisk til fagpersoner, og det er vel noe alle er som har gått til psykolog og ikke funnet en som "ser" en, hele personen, mennesket, å finne tillit og føle seg respektert. Ts, jeg ville ikke minnet en tenåring på å pusse tenner, det er jo noe han bør ha lært for lenge siden og ha som en vane... Det kan provosere han, og det jeg mener... er at velg dine kamper. La være å leke hønemor... Men vold er noe du absolutt bør prate med han om. Der bør det være nulltoleranse. Ring Alternativ til Vold og spør om råd, du kan være anonym og kan hende vil også din sønn innse at voldsatferd er et problem, som han selv må ta fatt på for å finne en løsning.
Pottah Skrevet 1. desember 2013 #17 Skrevet 1. desember 2013 Er du litt overtroisk når denne voldsomme tro på fagpersoner? Er jeg den eneste mennesket i norge somhar opplevd ungdom bli forverret av bup? Eller bup et universalhjelpemiddel som helbrede alle mennesker på jordkloden? Drit i å trippelposte waco. Overtroisk? Neppe. Bare fordi du ikke fikk hjelpen du trengte (trenger??), så betyr ikke det at ingen får det. TS: Du må søke hjelp, og det må du gjøre asap. Du har en voldelig sønn, som du bare gjør en bjørnetjeneste ved å ikke skaffe hjelp til. Dette er ikke en 3-åring i trassalder, men en tenåring som virker til å være i deep shit. Okei, han pusser ikke tenner, drit i det. Hvis han ikke vil gjøre det, får han bare en stor tannlegeregning senere i livet. Det du derimot må ta tak i, er volden. Han sier jo praktisk talt selv at han trenger hjelp. Han klarer ikke kontrollere seg når han blir sint, og da må han faktisk få hjelp. Dette er ikke noe du kan hjelpe han med, han trenger hjelp av profesjonelle. Grøsser bare ved tanken av hva han kommer til å gjøre mot en eventuell kjæreste hvis han ikke får hjelp 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #18 Skrevet 1. desember 2013 Han er ganske vanskelig... og begynner på ann igjen innimellom..... Nå fortalte han meg om at kvinner hadde ikke stemmerett ifølge han, og begynte å snakke nedlatende om kvinner.... Så han begynner lett på ann igjen,mens jeg prøver å få bukt med problemet.... Lurer på om det er mulig å få bukt med det selv...... Og om hvordan jeg skal gripe fatt i det.... Han innrømmet i sted at det han sa var slemt , og at han plutselig følte at han mistet beherskelsen...men .... det gjentar seg stadig og dette må jeg for hans del ... hans beste få orden på....Før eller siden kan han havne i store problemer pga adferden... Tror ikke det er normalt at en 13 åring oppfører seg slikt, men jeg håper det kan komme seg. Anonymous poster hash: c127b...46e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #19 Skrevet 1. desember 2013 Han er ganske vanskelig... og begynner på ann igjen innimellom..... Nå fortalte han meg om at kvinner hadde ikke stemmerett ifølge han, og begynte å snakke nedlatende om kvinner.... Så han begynner lett på ann igjen,mens jeg prøver å få bukt med problemet.... Lurer på om det er mulig å få bukt med det selv...... Og om hvordan jeg skal gripe fatt i det.... Han innrømmet i sted at det han sa var slemt , og at han plutselig følte at han mistet beherskelsen...men .... det gjentar seg stadig og dette må jeg for hans del ... hans beste få orden på....Før eller siden kan han havne i store problemer pga adferden... Tror ikke det er normalt at en 13 åring oppfører seg slikt, men jeg håper det kan komme seg. Anonymous poster hash: c127b...46e Hvordan han klarer seg sosialt på skolen og blant venner på hans egen alder? Hvordan går det faglig på skolen? Anonymous poster hash: db0fe...fcb
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #20 Skrevet 1. desember 2013 Dette er helt klart noe du må ta opp med fagpersoner. Bestill time hos fastlegen hans, og få en henvisning til BUP. Eventuelt kan du ta kontakt med helsesøster på skolen hans. Han trenger hjelp, sånn som dette kan det ikke fortsette - det vil være negativt både for deg og han, og eventuelt andre medlemmer av familien. Håper du skjønner at dette ikke er noe du kan fikse selv. Anonymous poster hash: 08bb6...b3d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå