pusla Skrevet 10. mai 2004 #1 Skrevet 10. mai 2004 Jeg får helgebesøk av verdens mest fantastiske mann, og har selvfølgelig begynt å tenke på hva jeg skal lage disse dagene da. Vil jo gjerne imponere. Jeg lager en god gratinert løksuppe som jeg har fått mye skryt for. Men så er jeg litt redd for at han ikke skal bli mett. Jeg skal ha baguetter ved siden av, men likevel. Noen som har noen forslag til tilbehør etc som passer til, slik at jeg er sikker på at han blir mett (og fornøyd).
Arkana Skrevet 10. mai 2004 #3 Skrevet 10. mai 2004 Samboeren min og jeg blir i allefall mette av en stor bolle gratinert løksuppe. Istedet for tilbehør til selve suppen kan du kanskje ha en dessert etterpå?
Piglet Skrevet 11. mai 2004 #4 Skrevet 11. mai 2004 Er det bare meg som får litt ehe... luftproblemer av løksuppe? :oops: Kanskje ikke det mest ideele når man får besøk av "verdens mest fantastiske mann". Men det er veldig godt, og jeg blir mett. Piglet
Amarone Skrevet 11. mai 2004 #5 Skrevet 11. mai 2004 Det er faktisk ganske godt med litt poteter i løksuppe. Da blir man i hvert fall mer mett. (Elsker løksuppe - men blir også litt gassprengt av det... :oops: ) Amarone
Gjest Jamila Skrevet 11. mai 2004 #6 Skrevet 11. mai 2004 Syns løksuppe er kjempegodt--men for å bli skikkelig mett av det må jeg spise myyye! Hva med å ha løksuppe som en forrett, og ha noe annet til hovedrett? Løksuppe til forrett og svinefillet til hovedrett, f.eks...
vackraflickan Skrevet 11. mai 2004 #7 Skrevet 11. mai 2004 Du har ikke lyst til å dele oppskriften? Jeg er veldig glad i løksuppe, men har aldri laget dette selv. Av erfaring trenger gutter mer mat for å bli mett. Da gjerne mer kjøtt/kylling etc. Jeg klarer fint å bli mett på en god porsjon suppe. Særlig om jeg får brød/baguetter til. Det du evnt kan gjøre er å lage en god forrett. Kanskje litt kylling og pastasalat? Lykke til med besøke. Jeg er sikker på han blir fornøyd.
pusla Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2004 Takk for tipsene, folkens . Jeg har pleid å bruke suppa som forrett, det kommer jeg kanskje til å ende med nå også. Eller kanskje jeg bare finner på noe helt annet. Puh - slitsomt å planlegge hva man skal lage altså! Luftproblemer har jeg ikke tenkt på engang, kanskje greit å droppe det uansett da Oppskriften følger: 4 porsjoner (bruker å dele denne hvis jeg lager forrett til 2) 2 løk 2 ss smør salt og sukker 1 l buljong / kraft hvit revet ost ristede loffskiver evt krutonger Skjær løken i biter eller skiver og fres i smør til den blir blank. Tilsett salt og sukker og stek til løken er gyllen. Ha i buljongen og la suppen trekke i 15 min. Hell i ildfaste skåler, loffskiver og ost oppå. Gratiner i ovn på 250 grader, tar vel ca 15-20 min her, men jeg har "treg" stekeovn da.
vackraflickan Skrevet 13. mai 2004 #9 Skrevet 13. mai 2004 Tusen takk for oppskriften. :blomst_opp: Nå vet jeg hva jeg skal spise i morgen. Samboeren min liker ikke løksuppe så jeg får sende han på puben med gutta slik at jeg kan lage mat bare til meg. Hvordan var besøket ditt? Jeg håper dere hadde det koselig.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #10 Skrevet 13. mai 2004 Løksuppe, verdens herligste mann og helgebesøk... Hva med løksuppe til forrett og chili con carne til hovedrett? Spøk til side - hvis du velger å gå fpr løksuppe så kan du gjøre den mer mektig ved å tilsette sukkerbitstore terninger av ost som du lar smelte i suppen. Hva med en liten forrett/smårett ved siden av? Avocado med reker e.l. er ganske safe guttemat.
pusla Skrevet 13. mai 2004 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2004 :oops: har forstått det nå, at man kan få "luftproblemer" av løksuppe, men jeg har aldri merket noe til det. Begynner å tenke at jeg bare bør droppe hele suppa. Håper du likte suppa da, vackreflickan! Han kommer i morgen kveld, så da får vi se, det går nok så fint atte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå