Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 20 år. Jeg føler meg aldri bra nok.

Jeg har noen kilo for mye, er under gjennomsnittet pen(synes jeg selv), ligger bak med pensumlesingen til eksamen, har en litt rotete og støvete leilighet, har ikke så mange venner, er ikke populær blant guttene, føler jeg ikke strekker til som venn, datter, søster, gudmor eller som forlovede/samboer. Jeg skjønner heller ikke hvordan forloveden min klarer å bo med meg eller hvordan han kan elske meg når jeg er som jeg er.

Hvordan kan jeg bli bedre? Noen tips?

Hva er din definisjon på å være bra nok?

Anonymous poster hash: 26d2a...59f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du føler du har noen kilo for mye, da hvier du deg ut i trening i stedet for å sitte å klage på de ekstra kiloene. Hvis du ikke er fornøyd med rotete og støvete leilighet, da rydder du :)

Skrevet (endret)

Hvis du føler du har noen kilo for mye, da hvier du deg ut i trening i stedet for å sitte å klage på de ekstra kiloene. Hvis du ikke er fornøyd med rotete og støvete leilighet, da rydder du :)

Ja, det er noe i dette utsagnet.

Problemet ditt TS, er jo at du føler at du mangler gutter, venner og sosial omgang. Hvis du mener problemet forårsakes av noen kilo for mye, eller en rotete leilighet. Så bør du kanskje forandre deg litt på de områdene da. Du er i alle fall nødt til å forandre ett eller annet dersom du skal klare å forandre situasjonen du selv befinner deg i. For det kommer ikke på magisk vis til å bli bedre om du fortsetter på nøyaktig den samme gamle måten!

Endret av Bad Advice
Skrevet

Hadde du ikke vært bra nok, hadde du ikke vært forlovet :)

Gjest Touchdown
Skrevet

Det er viktig å være fornøyd med seg selv. Sånn er jeg, og sånn er det. Det er mye man kan gjøre noe med, for eksempel komme seg opp av dvalemodus av sofaen, men ikke forsøk å bli noen andre enn deg selv. Som nevnt her, så må du jo duge, siden du er forlovet (det er iallefall ikke jeg).

Vær deg selv! Og om det ikke holder, vær deg selv enda mer! Å bli en annen vil aldri fungere godt for deg over lang tid.

Skrevet (endret)

Ofte, nesten hver dag, tar jeg meg selv i å tenke, fundere og lure på hvordan jeg som person kan bli bedre. Hva kan jeg gjøre for å være en god venn, datter, søster, kollega og kjæreste. Det er noe hodet mitt bruker mye tid og energi på.

Et fasitsvar finnes jo ikke. En god person kan ikke defineres, fordi det er så opp til hver enkelt. Er det noe jeg har lært opp igjennom, er det at man ikke kan og skal tilfredsstille alle. Du skal tilfredsstille deg selv i aller første rekke.

Jeg overtenker ekstremt. Tar meg selv daglig å lure på hva jeg kan gjøre for å bli bedre, slik som du tenker, men hvorfor skal vi alltid bevise at vi er god nok for alle andre, hele tida?

Kanskje du er typen som setter deg selv i andre rekke stadig vekk, og glemmer å tenke på deg selv og dine behov? Fordi hadde du satt deg selv som en hovedprioritet og tenkt positive tanker om deg selv, så er jeg hundre prosent sikker på at du hadde sett selv at du er god nok akkurat sånn som du er. Du har jo en samboer, og det er en grunn til det! :) Du må bare gjøre noe med ting du vet at du ikke liker ved deg selv og som gjør at du ikke føler deg tilfredsstilt nok slik som du er.

Endret av Jumo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...