Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele min oppvekst så har jeg hatt bipolare mennesker rundt meg. Nå har jeg noen i jobbsammenheng også. De er veldig tunge å være rundt. Det virker som om flere blir dratt ned av denne personens negativitet.
Noen som skjønner hva jeg mener?
Hva kan jeg gjøre for å få det bedre rundt disse?

Anonymous poster hash: 8c7e2...bbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du vite at de erbipolarea. Jrg er bipolar men har ikke negativ med mindre jeg er deprimert,men da er jeg ikke rundt mennesker uansett

Anonymous poster hash: 5ff9b...df7

• Liker 7
Skrevet

Hun klager alltid på noe eller noen. Til alle! Og når man får en beskjed av sjefen, så kommer hun og gjør endringer etterpå. Til det bedre for seg selv.. Vi vet aldri om det er noe hun har fått beskjed om eller finner på selv.

Anonymous poster hash: 8c7e2...bbe
Skrevet

Noe av det med å være stabil selv er å ikke la seg trekke ned av andres humør.

Anonymous poster hash: 8120f...027
  • Liker 3
Skrevet

De tendensene der har ingenting med med bipolaritet å gjøre. Man kan ikke skylde alt på sykdommen.

Anonymous poster hash: e31c5...50f

• Liker 10
Skrevet

Hun klager alltid på noe eller noen. Til alle! Og når man får en beskjed av sjefen, så kommer hun og gjør endringer etterpå. Til det bedre for seg selv.. Vi vet aldri om det er noe hun har fått beskjed om eller finner på selv. Anonymous poster hash: 8c7e2...bbe

Jeg er gift med en bipolar og har jobbet med psykiske lidelser i mange år. Dette er da ikke sikre tegn på noen bipolar lidelse!!!!

Anonymous poster hash: 364f5...cb9

• Liker 11
Skrevet

Utspekulerte slarvkjerringer er ikke nødvendigvis bipolare ;)

Anonymous poster hash: e31c5...50f

• Liker 5
Skrevet

Hun klager alltid på noe eller noen. Til alle! Og når man får en beskjed av sjefen, så kommer hun og gjør endringer etterpå. Til det bedre for seg selv.. Vi vet aldri om det er noe hun har fått beskjed om eller finner på selv. Anonymous poster hash: 8c7e2...bbe

Dårlig humør, klaging, løgn og egoisme er ikke kjennetegn på bipolaritet. Er du sikker på at det ikke er narsissist du mener?

Anonymous poster hash: c2f3f...d02

• Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet

Dårlig humør, klaging, løgn og egoisme er ikke kjennetegn på bipolaritet. Er du sikker på at det ikke er narsissist du mener?

Anonymous poster hash: c2f3f...d02

Eller kanskje dama bare er en dust. Ikke alt har eller trenger en diagnose.

• Liker 9
Skrevet

Dersom dette mennesket virkelig er bipolar, så får du deg jo en opptur når vedkommende har en manisk periode, så det må da vel gå opp i opp. ;)

• Liker 3
Skrevet

Det du beskriver har vel ingenting å gjøre med å være bipolar?

Anonymous poster hash: 251d8...70e
  • Liker 6
Skrevet

det du beskriver er ikke noe jeg kan se i min bipolare mann i allefall..

Anonymous poster hash: ccdd1...85c
Gjest Blomst83
Skrevet

Lurer på ts bare "misbruker" ordet bipolar. At hun mener at de er ustabile i humøret,og ikke at de nødvendigvis har en diagnose. Men når det er sagt vil jeg si at det ikke er greit. Å være bipolar er en lidelse og ikke en begrep man bare skal slenge rundt seg.

Skrevet

Mange bipolare eksperter her, jeg har vært sammen med ei som er bipolar og som har bipolare i slekta, det er en sammensatt lidelse, men fryktelig slitsom å måtte leve tett på om det er en person som har en sterkere grad av dette.

Typiske kjennetegn er : Voldsomme humørsvingninger , negativitet uten en egentlig grunn , manipulerende , ustabil psykisk og kan gå fra en god og kjærlig person til å endre fullstendig personlighet over natta , gjerne i perioder , kritisk og dramatisk.

Skrevet

Det høres unektelig ut som TS selv har funnet på at kollegaen har "bipolar"...

Anonymous poster hash: 48cf0...b55
  • Liker 1
Skrevet

Mange bipolare eksperter her, jeg har vært sammen med ei som er bipolar og som har bipolare i slekta, det er en sammensatt lidelse, men fryktelig slitsom å måtte leve tett på om det er en person som har en sterkere grad av dette.

Typiske kjennetegn er : Voldsomme humørsvingninger , negativitet uten en egentlig grunn , manipulerende , ustabil psykisk og kan gå fra en god og kjærlig person til å endre fullstendig personlighet over natta , gjerne i perioder , kritisk og dramatisk.

Jeg er bipolar.

Og er det en ting man lærer. For ja, man blir "undervist" i lidelsen stort sett. Er at alle mennesker er forskjellige og at ingen med bipolar er like. Så selv om du kjenner din kjære godt, så er det henne bipolar lidelse du er "ekspert" på, hvis du hadde vært sammen med en annen som hadde lidelsen, så kanskje du ville sett på det annerledes.

Vi har alle forskjellige personilgheter, og dette har mye å si for hvordan vi reagerer på ting. Ikke alle har like måter å reagere på. Så ikke alle forandrer personlighet.

Dessuten er det mange som har fått feilaktig diagnose bipolar, som heller burde hatt en personlighetsforstyrrelse diagnose. Og noen kan ha trekk av begge deler.

Ja, jeg er utdannet innen psykiatri.

Og ingen rundt meg i jobbsammenheng eller andre sammenhenger annet enn min nærmeste familie og noen nære venner vet om denne diagnosen. Og de som har fått høre dette har bestandig blitt overrasket. Ingen andre enn den som bor med meg merker at jeg er deprimert eller er manisk/hypoman. Jeg er alltid jevn i humøret og blid på arbeidet eller generelt ute blandt folk.

Anonymous poster hash: 784d4...710

• Liker 6
Skrevet

Eeh, man er ikkebipolarpga dette..

Skrevet

Dersom dette mennesket virkelig er bipolar, så får du deg jo en opptur når vedkommende har en manisk periode, så det må da vel gå opp i opp. ;)

Ikke nødvendigvis. Mange i maniske faser blir svært irritable og vanskelig å ha med å gjøre

• Liker 1
Skrevet

Nå tenker vel dupå ustabilpersonlighetsforstyrrelse. En tileggsdiagnose mange bipolare faktisk har.

Kritisk og dramatisk er heller ikke et typisk symptompå bipolar

Skrevet

Bipolare kan være et helvete å forholde seg til i maniske faser.

Anonymous poster hash: be1e0...853

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...