AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Hei. ar søkt aap pga psykisk helse. Er i behandling med andre ord. Søkte aap 21 okt. Søkte om sosialstønad i ventetiden på aap. Sosialstønad skulle strekke til 30nov. I perioden fra 21 okt til 30 nov har jeg mottatt antivitetsplan. Skrevet under og sendt tilbake. Har mottatt et vedtak om at jeg får spesiell tilpasset hjelp fra nav, at jeg gjennom egen aktivitet kommer meg tilbake til arbeid, ok greit det. også har jeg fått brev om at jeg må refundere sosial stønaden for den perioden fordi det anses ikke rimelig at jeg får sosialstønad og trygdeytelser samtidig. Okei greit det å.. Men jeg har ikke fått noen bekreftelse på at jeg har fått aap og når jeg får det fra. Så nå sitter jeg her da.. Trudde ikke at jeg måtte søke om mer sosialstønad, når jeg tenkte de ga meg til den dato de trudde jeg sku få svar på aap. Nå er jeg Uten penger uten en anelse om hva som skjer. Noen som vet neste steget? Skal selvfølgelig ringe når det ikke lenger er helg. Trenger bare litt midlertidig fred og ro i hue Takk for evt svar. Anonymous poster hash: 98537...beb
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Vil anbefale deg å kontakte nav på tlf 5555 3333 og spørre hvordan saken ligger an. Den er neppe ferdig behandlet da det vanligvis tar mellom 2-4 mnd å behandle en søknad. Ditt lokale nav kontor skal gjøre sin del og du får da vedtak om hjelp som du har fått. Dvs at saken er sendt videre til det kontoret som gjør endelig vedtak - der er vanligvis saksbehandlingstiden mellom 3-4 uker. Det er vanlig at man får et brev som du har angående sosialstønad, det er bare for å informere om at dersom du får innvilget søknaden vil de kreve tilbake sosialstønad du har mottatt i perioden. Anonymous poster hash: 9a773...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Har du ikke fått vedtak og utbetalt AAP, du har fått innvilget sosialhjelp og du få etterbetalt AAP for samme periode du har mottatt sosialhjelp, kan NAV Sosial kreve tilbakebetaling. Men da må jo du ha vedtaket og utbetalingen før du kan gjøre det. Når vedtak på sosialstønad gikk ut 30.nov, hadde jeg kontaktet saksbehandleren din på NAV Sosial og forklart situasjonen. Noe må du jo ha å leve mens du venter på vedtak og utbetaling på AAP Anonymous poster hash: df60d...692 1
csb Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Du må sjekke vedtaket ditt. Det må stå i vedtaket at NAV kan kreve refusjon av stønad for at de i overhodet skal kunne kreve refusjon. For det andre skal de ikke kreve tilbakebetaling, men ditt lokale NAVkontor skal sende refusjonskrav til NAV forvaltning slik at de trekker fra det beløpet du har fått utbetalt i sosialstønad, før du får utbetalt AAP. De kan heller ikke kreve refusjon for inneværende måned. Dvs at mener de at de med dette brevet har krevd ref vil dette bare gjelde for oktober. Start med å sjekke vedtaket ditt du om de har skrevet noe om refusjonskrav. har de ikke skrevet noe om det kan de ikke kreve ref.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Hvis du får innvilget AAP får du det fra 21.Okt. Du skal da få etterbetalt AAP for perioden 21.Okt til datoen du får utbetalt AAP for første gang, men ettersom du har hatt sosialstønad i perioden blir regnestykket slik: AAP 21.Okt til x.x minus sosialstønad for perioden. Anonymous poster hash: 2b5b2...bd2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Takk for svar. Ble nødhjelp idag. De kunne ikke si noe annet før etter jul..Anonymous poster hash: 98537...beb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå