Gå til innhold

Hvem av oss "har rett" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble en litt rar overskrift, fordi når ting kommer til følelser handler det ikke om hvem som har rett og hvem som tar feil. Men jeg klarte ikke komme opp med noe bedre tittel.

Oppsummert:

Jeg har hatt en pulekompis lenge nå, ca. et år. Fra dag én var begge enige om at ingen av oss er ute etter et forhold, da begge kom fra dumme brudd. Vi er to veldig lidenskapelige personer, og vi har gjort mye mer enn "bare sex", vi har sikkert sovet sammen halvparten av årets netter.. Vi holder ikke hender eller kysser offentlig, men når vi er hjemme hos en av oss er det middagslaging, småkyss klapp og klem, med mer.

Jeg var den første som tok opp det med å vurdere forhold, etter å ha holdt på slik i kanskje en måned eller to. Jeg "spurte ikke på ham" i den forstand, vi er for øvrig begge over 30 år gamle, men jeg lurte på hvordan han stilte seg til det. Han sa batant at dette kun er sex, vi er ikke og kommer aldri til å bli kjærester. Men kjærtegn og kos fortsatte, vi har møtt hverandres familier "Dette er min venn *navn*" og vi har vært på flere helgeturer sammen, og tilogmed en lengre tur i sommer. Likevel har det altså aldri vært noen tvil om at vi kun er venner "med benefits".

Jeg har tilsammen spurt ca. 3-4 ganger. Sist gang for et par måneder siden, tidlig høst. Lurte på hva han egentlig vil, siden jeg syns han oppfører seg så veldig kjærestete. Mener han egentlig mer? Og han har som alle andre ganger bastant svart at han overhodet IKKE er i et forhold med meg, vi er kun venner, jada han er da glad i meg og jeg er jo spesiell, men det er det. Han sier han er en "glatt fisk som sklir ut av hendene mine om jeg prøver å holde ham fast" og han sier at jeg aldri må finne på å få forventninger om oss, fordi det kommer aldri til å bli oss. Han liker meg ikke "på den måten" med mer.

Vi har hele veien vært enige om at vi begge altså er single, og følgelig kan møte og ha sex med andre. Vi har ingen kompromiss med hverandre.

For noen uker siden hadde jeg sex med en mann jeg møter ofte pga. en fritidsaktivitet jeg går på. Vi har tilsammen hatt sex noen få ganger de siste ukene. Jeg hadde ikke planer om å si dette til denne mannen, all den tid vi har avtale om at slikt er lov. Men han spurte meg, fordi han fikk med seg at vi sendte meldinger. Han spurte meg rett ut om jeg har hatt sex med ham, og da valgte jeg å være ærlig.

Etter det har det blitt et helvete. Han sier nå at han egentlig i lengre tid har hatt følelser for meg, og har begynt å se på meg på en annen måte. At han vil ha et fast forhold til meg likevel, og at han elsker meg... Dette sa han altså ETTER at jeg hadde hatt sex med han jeg møter ofte i forbindelse med en hobby. Og jeg har ikke hatt sex med denne andre mannen siden.

"Pulekompisen" veksler mellom å fortelle meg at han elsker meg, og at han vil at jeg skal vurdere seriøst om jeg vil ha et forhold med ham, et ekte forhold. Og han overrøser meg med komplimenter og annet. Også like ofte er han direkte ufin, kaller meg tøs, sier jeg er ekkel, han blir kvalm av å tenke på at jeg har "ligget på rygg og spredd bena for han andre", at han ikke bør gå inn i et forhold med "ei som er i stand til å gjøre noe sånt" (!!) og mye mer. Han får innimellom innfall hvor han bare er kjempesint på meg og denne andre, kritiserer oss begge hinsides, og sier mye stygt. Også lager han et helvete, er rasende og går i sinne og svarer ikke på meldinger og sånn.

Jeg sier til ham at han faktisk må forstå at det jeg gjorde, det var som en singel kompromissfri person, som i et år kun har hørt at hun ikke noen sinne kommer til å få napp hos ham, og at det faktisk ville vært naivt å sitte på en benk og vente til jeg dør av alderdom om 60 år, på en mann som helt tydelig ikke vil ha meg, og helt tydelig har sagt dette rett ut flere ganger. Han derimot påstår at om jeg hadde følt noe som helst for ham overhodet, ville jeg aldri hatt sex med en annen. Jeg VET at dette er feil, fordi jeg er veldig glad i "pulekompisen", og har villet ha forhold med ham lenge, men har jo kun fått avslag hele veien. Så kom dette andre tilbudet, og jeg benyttet meg av det.

Jeg tviler noen ganger på om pulekompisen mener det fine han sier, eller om han bare sier det fordi han er kontrollfreak og misliker at jeg har sett en annen mann. For om han virkelig elsker meg, hvorfor er han så uendelig stygg med meg da, så ofte?

Anonymous poster hash: e2253...faa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ut som en manipulerende og potensielt farlig mann som er så ustabil og lite ærlig om følelser.

Flaks du fant det ut før dere tok steget og ble kjærester!

Hadde dette vært meg hadde det vært bye-bye umiddelbart!

• Liker 10
Skrevet

Ps: ikke bli værende fordi du er "glad i ham". Klart du er glad i noen du har hatt så tett på deg i ett år. Men kjærlighetssorg har du garantert vært gjennom før, så ja det blir vondt og trist en stund, men det fikser du fint!

Skrevet

Du har rett, sånn som det er fremstilt.

• Liker 2
Skrevet

Ja, dette er det bare å trekke seg ut av umiddelbart. Han opplever å ha mistet kontrollen over deg og det gjør ham helt irrasjonell. Ikke bra.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tviler noen ganger på om pulekompisen mener det fine han sier, eller om han bare sier det fordi han er kontrollfreak og misliker at jeg har sett en annen mann. For om han virkelig elsker meg, hvorfor er han så uendelig stygg med meg da, så ofte?

Må du virkelig poste på kg for å finne ut om du skal dumpe idioten? Hjelpes

Anonymous poster hash: dbdd7...58f

Skrevet

Vet ikke, er intet orakel... men så lenge dere har vært gff, har han vel tenkt at det er ok siden du ikke har gått fra han, selv om du har spurt om det kan bli seriøst mellom dere.

Mener, kanskje det er en naturlig reaksjon fra han når du har ligget med en annen (man gjør helst ikke det uten å bruke kondom i alle fall, men gjort er gjort og jeg forstår at du lot deg forføre). Kanskje han vil at dere skal være offisielt sammen som et par (å ikke holde hender og kysse offentlig reagerer jeg litt på og også på at han virker aggresiv).

Du har ikke vært utro men kanskje brutt en grense. Dere får prate sammen om hva dere ser på som en evt fremtid med dere to, likevel må du kanskje regne med at han vil betrakte det som ren utroskap i lang tid om dere blir et par.

Skrevet

Vet ikke, er intet orakel... men så lenge dere har vært gff, har han vel tenkt at det er ok siden du ikke har gått fra han, selv om du har spurt om det kan bli seriøst mellom dere.

Mener, kanskje det er en naturlig reaksjon fra han når du har ligget med en annen (man gjør helst ikke det uten å bruke kondom i alle fall, men gjort er gjort og jeg forstår at du lot deg forføre). Kanskje han vil at dere skal være offisielt sammen som et par (å ikke holde hender og kysse offentlig reagerer jeg litt på og også på at han virker aggresiv).

Du har ikke vært utro men kanskje brutt en grense. Dere får prate sammen om hva dere ser på som en evt fremtid med dere to, likevel må du kanskje regne med at han vil betrakte det som ren utroskap i lang tid om dere blir et par.

For et tøvete svar.

Anonymous poster hash: 89737...106

• Liker 3
Skrevet

Du har garantert helt rett her. Han virker jo å ha kommet helt i ubalanse. Hvis han skal få deg tilbake må han jobbe hardt. Og utskjellinger skal du nekte å høre på. Legg på røret eller gå når han er slik. Marker at du ikke finner deg i at han klandrer deg for noe som helst i denne saken.

Anonymous poster hash: 89737...106
  • Liker 1
Skrevet

Be han se filmen "Friends with kids". Og du har rett.

Men han andre du har møtt noen ganger ville jeg absolutt ha anbefalt deg å slutte å møte fordi han behandler deg veldig respektøs. Pulekompisen din kan jeg til e viss grad forstå, fordi enkelte nekte å se hva de har før det er for sent. Altså som hentet rett fra filmen "Friends with kids".

Anonymous poster hash: cd0a4...6e4
Skrevet (endret)

Min hypotese:

Han er redd for å binde seg. Han har blitt såret før og ikke orker å gå gjennom den smerten igjen. Siden du sa du vurderte forhold ect. gjentatte ganger tenkte han "kanskje dette er den rette?" og startet å slippe ned sin mur med deg. Han så på dere som et par ( selv om han ikke var villig til å innrømme fordi det gjør det hele mer ekte, og fører til sårede følelser uansett hvordan det går) og han tenkte at du ikke ville ha andre - bare han - og var veldg glad for det og derfor klarte å stole på deg og kanskje elske deg tilbake.

Så forteller du at du har hatt sex med han, og alt det han så for seg gikk i grus. Nå har du allerede bevist at han ikke er alt for deg, og at du ikke verdsetter det dere hadde nok til å kjempe for at det skulle bli mer - å ha sex med andre var viktigere enn å bevise at han var den eneste du ville ha for alltid. Men han er likevel glad i deg og skulle ønske dere kunne bli sammen - men han er såret.

Med det sagt betyr det ikke at du har gjort noe feil. Ser man objektivt på saken, uten følelser, er det du som har "rett". Men hvis du virkelig ønsket et forhold med han så var det kanskje ikke det smarteste valget likevel.

Endret av melly666
  • Liker 1
Skrevet

Hold deg unna denne mannen i fremtiden. Han virker emosjonelt ustabil, og har forpliktelsevegring.

Anonymous poster hash: f4bb0...387
Skrevet

Min hypotese:

Han er redd for å binde seg. Han har blitt såret før og ikke orker å gå gjennom den smerten igjen. Siden du sa du vurderte forhold ect. gjentatte ganger tenkte han "kanskje dette er den rette?" og startet å slippe ned sin mur med deg.

Han sier han er en "glatt fisk som sklir ut av hendene mine om jeg prøver å holde ham fast" og han sier at jeg aldri må finne på å få forventninger om oss, fordi det kommer aldri til å bli oss. Han liker meg ikke "på den måten" med mer.

Slippe ned sin mur? Har du lest det samme innlegget som jeg har lest? Anonymous poster hash: dbdd7...58f

• Liker 1
Skrevet

Min hypotese:

Han liker deg veldig godt men ser ikke på deg som kjærestematerialet. Du er ei han kan omgås, ha det gøy med og ha sex med, men ikke ei han kan binde seg til. Dette har han vært helt ærlig om. Men siden du har vist interesse for mer, så har han hatt en viss makt over deg. Du har følelser, men ikke han.

Så forteller du at du har hatt sex med en annen: HÆ?! HAR JEG IKKE MAKT OVER DEG MER? KAN DU FAKTISK FINNE DEG EN ANNEN HVIS DU VIL?!?! Fullstendig sjokk for mannen, som trodde at du bare så han. For det ga nemlig enormt ego-boost, som du plutselig rev fra han. Hvordan våger du, din tøs!!

Hva kan han gjøre da? For å få deg til å kutte ut han andre, for det er tross alt bare han som skal ha din oppmerksomhet, for ellers føler han seg ikke like mektig. Joda, kvinner elsker å høre masse følelses-pjatt, kjør på. Han elsker deg og vil forplikte seg. Jadda.

Anonymous poster hash: 19c9b...f31
  • Liker 4
Skrevet

Tenker det samme som AB over. Dette handler om makt og kontroll for mannen. Jeg ville tolket det som et krystallklart tegn på å holde meg selv, og følelsene, langt unna!

Skrevet

TS her!

Tusen takk for alle svar! Det hjelper veldig å lese at dere rett ut sier det jeg tenker innerst inne.

Jeg er bare så redd for å være kynisk, og jeg er redd for å være "hun grusomme" som snudde ryggen til en flott og forelsket hengiven mann.

Saken er at han har vært alt annet enn flott, forelsket og hengiven de siste dagene, for nå er han i en periode igjen hvor han er DRITSUR fra morgen til kveld, virker det som. Når vi møtes (som vi ofte gjør som vane nå, det er standard at vi er sammen etter jobb o.l.) så er han bare sur, ignorerer meg, og hvis han snakker med meg er det krasst, hovent og kritiserende. Han tar opp temaet "han andre" hele tiden, og sier mange ganger om dagen sånn; "Løp til ham du! Så kan dere ha et flott liv sammen!" gjennomsyret av bitterhet.

Det eneste som ikke klaffer helt, er at "pulekompisen" er en svært stolt mann som hater å "miste ansikt". Derfor har jeg vanskelig for å se for meg at han er villig til å gå ned på gulvet i knestående, og messe om at han elsker meg og vil ha et forhold til meg, dersom han ikke oppriktig legger hjertet i det. Den ventede reaksjonen var igrunn den som han har nå; TOTAL avvisning, kynisme og krasshet.

Når jeg minner om at jeg faktisk ikke har gjort noe ulovlig, all den tid vi begge har vært enige om dette (eneste som manglet var en skriftlig kontrakt liksom), så bare fnyser han, og begynner igjen med pratet om "jeg fortjener ikke å være med kvinner som deg" (på mitt lave nivå) m.m. Men som sagt; den første uka etter at han fikk vite om "han andre" var han bare søt, romantisk og sjarmerende, og sa også at det er ok, og faktisk og at jeg kan fortsette å møte han andre om jeg vil, det er helt greit.

Jeg skjønner ham bare ikke..

Anonymous poster hash: c6e28...a7f
Skrevet

Og hvorfor gidder du å tilbringe tid med en som bare er sur og frekk?

Jeg hadde iallefall ikke vurdert å reise til han for å være sammen med ham når han oppfører seg på den måten..

Anonymous poster hash: b0513...21a
  • Liker 1
Skrevet

Egentlig tenkte jeg han bare ikke ville binde seg, men så viste det seg at han mest sannsynlig er en psykopat el.l.. Hold deg langt unna.

Skrevet

Jeg ville droppet han.

Når dere har laget en avtale om at dere kan ligge med andre, så har du ikke gjort noe galt.

Anonymous poster hash: 66c38...b4a

Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...