Gå til innhold

Desperat slanker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg orker desverre ikke engasjere meg i det her.. Jeg har ikke så mye å si. Jeg synes bare at folk må få lov til å prøve og feile som de selv vil... Det er jo sånn man lærer...

Så nå trekker jeg meg ut av denne tråden som jeg synes har sklidd helt ut...

Pam

Da må jeg gå ut i fra at du ikke har noen eksempler på det du skrev i stad.

Og, selvsagt er det lovlig å "prøve og feile" så mye man vil.

Men slanke blir dere ikke.

Dersom noen hadde følt for å faktisk høre etter, og å GJØRE det de fikk beskjed om, så er det ikke umulig å oppnå det man vil når det gjelder å få en sunnere kropp, og å forbrenne bort fett.

Rettelse: det er ikke umulig, med mindre dere fortsetter å jojo-slanke videre - slik at forbrenningen blir ødelagt.

Hør nå i alle fall på dem med erfaring (Tusenfryd, som et eksempel)!

Og nei - man lærer ikke av å gjøre halvhjertede forsøk på dumme metoder. Man lærer av å gå inn for noe 100%, og DA se hvordan resultatet ble.

Forøvrig synes jeg ikke dette er den verste avsporingen jeg har sett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Har ingen tips om kjapp slanking. Men jeg har endelig funnet min vei til et lettere jeg. MOTIVASJON!!! Har prøvd mange ganger å slanke meg, brukt masse penger på hokuspokuspiller til ingen nytte.

For vel to mnd. siden ble jeg kjempemotivert til å gjøre noe m kosthold og livsstil. Kuttet ut sukker i hverdagen, unner meg litt godter til lørdag og gjerne etpar glass vin. Spiser tre-fire måltider hver dag og to mellommåltider. Spiser rugbrød, knekkebrød m magert pålegg eller fiskepålegg og grønt. Kun en porsjon middag , fokus på grønnsaker og kjøtt/fisk, litt potet /ris eller pasta. og lager deilige smoothies m frukt, bær og skummet kulturmelk (mellommåltid) Spiser masse fiber og drikker 2-3 liter vann hver dag. På ti uker er vekten redusert m 6 kg. Har 10-12 til før målet er nådd.Trimmer 3-4 ganger i uken m spinning, turgåing, styrke. Men det som virkelig har hjulpet meg er å skrive opp ALT jeg putter i munnen, da er det mye lettere å være motivert. Ser jo ikke bra m blåbærmufins og iskaffe på lista hver dag=)..

Skrevet

Det fins ingen kjapp måte å slanke seg på.Vil man det,må man jobbe for hardt for å oppnå et resultat som varer.Legge om kosthold,trene et par ganger i uka,gå turer,drikke mye vann.Jeg har lagt om kostholdet mitt og begynt å trene,går ned som bare det.Har gått ned 5 kilo på en og en halv måned,og er fornøyd med det

Skrevet
Jeg orker desverre ikke engasjere meg i det her.. Jeg har ikke så mye å si. Jeg synes bare at folk må få lov til å prøve og feile som de selv vil... Det er jo sånn man lærer...

Så nå trekker jeg meg ut av denne tråden som jeg synes har sklidd helt ut...

Pam

Selvfølgelig må folk få lære av sine egne feil, men det kan faktisk gå for langt og jeg vil ikke en gang til oppleve at min venninne får beskjed av legen at hun ikke kommer til og leve til hun er 17, hvis hun nå ikke legges inn for og få hjelp!

Da er det desverre gått for langt!

Skrevet
Hei! Har ingen tips om kjapp slanking. Men jeg har endelig funnet min vei til et lettere jeg. MOTIVASJON!!! Har prøvd mange ganger å slanke meg, brukt masse penger på hokuspokuspiller til ingen nytte.

For vel to mnd. siden ble jeg kjempemotivert til å gjøre noe m kosthold og livsstil. Kuttet ut sukker i hverdagen, unner meg litt godter til lørdag og gjerne etpar glass vin. Spiser tre-fire måltider hver dag og to mellommåltider. Spiser rugbrød, knekkebrød m magert pålegg eller fiskepålegg og grønt. Kun en porsjon middag , fokus på grønnsaker og kjøtt/fisk, litt potet /ris eller pasta. og lager deilige smoothies m frukt, bær og skummet kulturmelk (mellommåltid) Spiser masse fiber og drikker 2-3 liter vann hver dag. På ti uker er vekten redusert m 6 kg. Har 10-12 til før målet er nådd.Trimmer 3-4 ganger i uken m spinning, turgåing, styrke. Men det som virkelig har hjulpet meg er å skrive opp ALT jeg putter i munnen, da er det mye lettere å være motivert. Ser jo ikke bra m blåbærmufins og iskaffe på lista hver dag=)..

Der ja! Forandringer.

Jeg er imponert, - ikke mange klarer/gidder å legge om slik du har gjort - veldig bra. :klappe:

Gjest Anonymous
Skrevet

Der ja! Forandringer.

Jeg er imponert, - ikke mange klarer/gidder å legge om slik du har gjort - veldig bra. :klappe:

Bukker og takker!Det er faktisk ganske moro nå. Føler meg mye bedre når jeg ikk er stappmett og uvel. Er kokk og står oppi masse fristelser hele dagen, så det er ganske vanskelig iblant, men bedre og bedre for hver dag. Spiser masse god og riktig mat. Håper jeg bare klarer å holde på min nye livsstil.

Om 12 kg er jeg 70! fortsatt litt i overkant til 167cm, men jeg ser bra ut da.

Lykke til til andre "slankere"!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har slanka meg mellom 25 og 30 kg tidligere, og har også gått dem opp igjen! Da jeg slanka meg la jeg om kostholdet, spist lite og magert, ikke godt/snacks, selv ikke i helgene, men trimmet lite, tilnærmet ingenting.

Jeg ble fornøyd med resultatet, gikk ned alle kiloene på 5 mnd. Men dessverre, sakte men sikkert kom kiloene og de dårlige matvanene tilbake. Selvom jeg var helt overbevist om at jeg skulle klare å holde vekta. Det gjorde jeg ikke! Så etter 3 år var jeg der jeg startet igjen. Og neste gang jeg skulle slanke meg, gikk det rett og slett ikke. Kroppen min hadde antakelig minimalt med muskler til å forbrenne kalorier siden disse var slanka bort, samtidig som kroppen var vant til å klare seg med få kalorier.

Jeg insisterer på at dere som slanker dere MÅ ha et fornuftig aktivitetsnivå - dere må holde muskelmassen ved like sånn at dere holder forbrenninga oppe. Samtidig MÅ dere ikke slutte å spise - spis ofte - det er gull verdt for forbrenninga! Dere ønsker ikke å ødelegge forbrenninga deres!

Det er faktisk bare en måte å gå ned i vekt på, og det er å spise mindre kalorier enn det man forbruker. Enkelt og greit! Det er lett å la seg friste av hurtigkurer og piller. Man blir nesten desperat etter å ta av vekt. Men bare glem det, folkens...Det er å gjøre seg sjøl en bjørnetjeneste.

Slanker meg for tiden sjøl jeg, men denne gangen mer fornuftig etter mitt hode. Jeg har begynt å gå turer. Hver dag. Og så spiser jeg helt vanlig mat, men prøver å være bevisst på å spise mindre porsjoner. Fråtsinga er det slutt på - for godt håper jeg. Snacks holder jeg meg unna, men innimellom er det lov.

Det som er viktig for meg er å ha et kosthold og et aktivitetsnivå jeg kan leve med! Selvsagt må jeg gjøre en ekstra innsats nå som kiloene skal vekk, men jeg håper på at kostholdet og trimmen blir en del av hverdagen min også etter jeg har slanka vekk de kiloene jeg vil. For det er der hemmeligheten ligger; man må tenke at dette skal være noe man kan leve med!

Jeg håper at alle dere som har satt dere fore å gå ned noen kilo klarer det - ved hjelp av et fornuftig opplegg - det unner jeg dere!

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...