Gjest Byliv Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Lov? Lurt? Hvorfor? Hvorfor ikke? Svindel?
strawberry Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Mulig? Tror nok restauranteierne foretrekker at der er en fast prosedyre på at man spiser først, så betale, altså det samme for alle kundene for å hindre at noen går derifra uten å betale osv.
Lady Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Eneste retauranten jeg har vært på som tar betalt før man spier er Egon. 5
Hecubaa Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 De gjør det jo på kjeder som feks Egon så jeg vil tro at det er lov? Det er helt greit syns jeg for da slipper jeg å vente på regningen etterpå OG det blir ikke like mye tips-press. 5
frøkna Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Lov? Lurt? Hvorfor? Hvorfor ikke? Svindel? Ja, det er lov og ganske vanlig også på litt mindrestående restauranter. Mindre lurt med tanke på tips...
Sugar&Spice Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 Eneste retauranten jeg har vært på som tar betalt før man spier er Egon. ....... og vi vet jo alle hvor fantastisk den restaurantkjeden er...................................... 12
Lady Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 ....... og vi vet jo alle hvor fantastisk den restaurantkjeden er...................................... .. har kun spist der, etter ønske fra venninner. Ikke fordi jeg vil dit selv.
Lady Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 De gjør det jo på kjeder som feks Egon så jeg vil tro at det er lov? Det er helt greit syns jeg for da slipper jeg å vente på regningen etterpå OG det blir ikke like mye tips-press. Ja, er enig i det med tips-press. Deilig å slippe at de forventer seg tips.
cassio Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Ja, det er lov og ganske vanlig også på litt mindrestående restauranter. Mindre lurt med tanke på tips... Hva er en mindrestående restaurant? 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Hvorfor skulle det ikke være lov? Det er smart med tanke på at det går fort unna og kundene må gjøre litt av jobben selv (stå i kø osv) og at man har bedre kontroll ved større lag (alle bestiller for seg selv og betaler) Det er dumt fordi man mister mye av mulgiheten til ekstrabestillinger (noe mer å drikke? Ønsker dere å se dessertmeny?) og tips. + At det er jo ikke så veldig classy. Anonymous poster hash: 73231...032 2
Jade Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 På vanlige restauranter betaler man etterpå, og gjerne justerer tipsen etter hvor fornøyd man er. Men "liksom"-restauranter (fast food-kafeer med masseprodusert mat) som peppes, egon, dollys, McDonald's, burger king og lignende tar betalt på forhånd. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #13 Skrevet 1. desember 2013 Ja, men det er på steder jeg ikke vil kalle restaurant. Anonymous poster hash: 4257f...30b 5
frøkna Skrevet 1. desember 2013 #14 Skrevet 1. desember 2013 Hva er en mindrestående restaurant? I mine øyne så er det en restaurant som ikke setter god service og kundebehandling så høyt siden tips ikke er en særlig prioritet.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #15 Skrevet 1. desember 2013 I mine øyne så er det en restaurant som ikke setter god service og kundebehandling så høyt siden tips ikke er en særlig prioritet. Jeg tror vedkommende hintet til at det ikke er et ord. Anonymous poster hash: 4257f...30b 9
Lea2 Skrevet 1. desember 2013 #16 Skrevet 1. desember 2013 Om man har dårlig tid, så går det fint an å be om regningen før man har spist (ferdig). Det er flere restauranter som Egon forresten. Men der er det stort sett slik at man går til kassen og bestiller, men at maten blir servert ved bordet. Om det er en restaurant der men bestiller ved bordet er det sjelden man betaler før man skal gå. Unntaket er kanskje steder med uteservering der det går mest i drikkevarer og småretter.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #18 Skrevet 1. desember 2013 Når ble Egon restaurant? Jeg regner det som gatekjøkken med sitteplass.Anonymous poster hash: a3945...a28 7
Alvina Skrevet 1. desember 2013 #19 Skrevet 1. desember 2013 Kaller ikke Egon en restaurant,. det går an å ta en matbit og en øl der, det er alt. Noen ganger går jeg innom et sted med god mat (ikke alk.servering), man betaler på samme måte som på et gatekjøkken, men maten er førsteklasses likevel og man kan ta med hjem det man ikke spiser (thailandsk mat). Noen ganger passer det bra å spise lunsj der og ta med resten hjem til middag. Det samme gjør jeg noen ganger på en pub som har kjøkken, tar ofte med hjem maten jeg ikke klarer spise opp, maten er ok der også, men verken mer eller mindre.
Gjest Bolledeig Skrevet 10. desember 2013 #20 Skrevet 10. desember 2013 Ilfg lillebror som jobber i en restaurantkjede, kan varierende praksis på dette området komme av noe så enkelt som at stedet har problemer med folk som løper fra regningen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå