zen Skrevet 4. desember 2013 #41 Del Skrevet 4. desember 2013 Hei TS! Er det noe i livet du har endret i det siste? Hårprodukter, vaskepulver/tøymykner, kosthold, hudpleie? Prevensjon? Tegn til hormonendringer? Hva med kjæresten din, har han begynt med nye hårprodukter? (Kan tette porer ved direkte kontakt eller sengetøy) Uansett bør du få en hudanalyse hos hudpleier. Hvis du f.eks. har en sensitiv og fuktfattig tørr- eller mix-hud skal du ha helt andre produkter og tiltak enn de med fet hud, og det er nesten håpløst å anbefale noe uten å vite hudtypen. Derfor, analyse først, så gjør du heller ikke vondt verre. Er du heldig slipper du unna med helt plaine produkter, men kanskje må du investere i noe mer avansert. Et tips da er å kjøpe test-kits med gode produkter i første omgang. Matis, Carita, Exuviance, Priori, MD, REN, Jan Marini, Ole Henriksen f.eks, så ser du hva som funker. Hos mange er det mye som kan gjøres uten å ty til reseptbelagte legemidler. Så lenger opp at noen anbefalte Dr. Haushka, men denne er alt for sterk for mange da den inneholder mye alkohol, og jeg vet også om flere som har fått allergiske reaksjoner grunnet alle de "sunne, naturlige" ingrediensene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #42 Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg har slitt med kviser i mange mange år, slike voksenkviser. Og først nå har jeg funnet noe som funker for meg. Det jeg har skjønt viktigheten av, som en hudlege også sa...var at man burde holde seg til samme serie, ikke bruke krem fra ett merke og rens fra annet merke. Og jeg oppdaget også at når jeg brukte hele serien og ikke bare deler av den så kom jeg i mål med å ha kontroll på mine kviser. Spesielt da jeg begynte å bruke nattkremen i dette merket. Jeg bruker serien NOVADERM fra Vichy, som du får på Apoteket. (flaskene er grønn): Rensegele, Skintonic, dagkrem og nattkrem. Morgen: 1. Vask ansiktet med rensegele, skyll av med vann og tørk med håndkle. 2. Stryk over ansiktet med fuktet bomullspad med skintonic og la det lufttørke 3. Smør på dagkrem. Kveld: 1. Vask ansiktet med rensegele, skyll av med vann og tørk med håndkle 2. Stryk over ansiktet med fuktet bomullspad med skintonic og la det lufttørke 3. Smør på nattkrem (den er tykk og litt vanskelig å få på, men legger seg som en hinne slik at det ikke kommer til smuss etc når man ligger å sover nedi puta) Det finnes også en kvisespotter i samme serien som er genial, den tørker inn en problemkvise på null svisj. Ellers har jeg resept på kvisemiddelet Finacea (hudlege som ba meg prøve den) Men du får den fint hos fastlegen din også. Den kan være litt sviende i starten, men etter som huden venner seg til den så merker man lite til sviinga. den er også forbigående etter smøring. Jeg anbefaler Normaderm på det sterkeste. Og ellers er rådet og bruke produktene fra EN serie ikke litt fra her og der. Bruk serien minst 2-3 uker for kvisene kan kommer mer fram når produktene får huden til å kvitte seg med det som nedi huden. Normaderm har fukt i kremene sine, slik at huden får fukt selv om kvisene blir tørket ut. Før så brukte jeg sterke produkter og da svarte bare huden min med å lage enda mer kviser. Vond sirkel. Anonymous poster hash: e65c8...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. desember 2013 #43 Del Skrevet 4. desember 2013 TS: Ta dig tid att gå till en hudterapeut - gärna en som varit i branchen i flera år. Få en grundlig analys av huden, en behandling (gärna återkommande om du tycker du har råd). Att jag tipsar dig att gå till en hudterapeut som varit i branchen i flera år beror på - Erfarenhet - Utbildning (se till att de är utbildade) - en "gammal" salong har ofta fler än ett märke och får beställa just DE produkterna de tycker är bra hos de olika märkena. En nyare salong kan ofta tvingas att köpa hela serier som de behöver omsätta innan de får välja vad de verkligen vill ha. Det är dyrare att då hålla flera märkesserier. - Du får en professionell genomgång av huden med tips om hur den ska skötas, och INTE av en försäljare i ett varuhus. Vidare håller jag med om att du bör tänka på kosten - minska socker - minska på att dricka mjölk (de två hjälpte inte bara min hy utan även underlivet) - drick vatten under dagen - grönt te är bra - grönsaker och vitaminer/mineraler genom maten - träna - rök inte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla_Chanel Skrevet 4. desember 2013 #44 Del Skrevet 4. desember 2013 Det er du nok ikke, tro meg. Jeg unngår parabener der jeg kan, men ingenting kan måle seg med MD, derfor bruker jeg fortsatt det. Det er den totale mengden man er skeptisk til, cocktaileffekten. Så litt tror jeg man tåler helt fint. Ingenting av det du skriver her underbygger på noen måte påstanden din om at parabener gir kviser, så det er nok du som må trekke påstandene dine, ikke jeg. Anonymous poster hash: db22f...c0f Du gjentar jo bare det jeg sier? Du snakker jo som om det ikke er klart hva temaet er. Som hudpleier erklærer jeg meg mye mer erfaren enn deg. Vil du bruke overpriste merker som MD så er det ditt valg som sagt Så jeg forstår ikke hvorfor du fremdeles skal krangle? Jeg priser meg bare lykkelig at jeg sitter med den erfaringen jeg gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #45 Del Skrevet 4. desember 2013 Du gjentar jo bare det jeg sier? Du snakker jo som om det ikke er klart hva temaet er. Som hudpleier erklærer jeg meg mye mer erfaren enn deg. Vil du bruke overpriste merker som MD så er det ditt valg som sagt Så jeg forstår ikke hvorfor du fremdeles skal krangle? Jeg priser meg bare lykkelig at jeg sitter med den erfaringen jeg gjør Du kan erklære så mye du vil, det gjør deg ikke mer kunnskapsrik. Poenget, som du tydeligvis ikke forstår, er at du har ingen dekning for å hevde at parabener gir kviser, så du driter deg rett og slett ut. Erfaringen din er tydeligvis ikke verdt en dritt. MD er ikke overpriset med mindre du er så dum at du kjøper det fra hudpleier. Anonymous poster hash: db22f...c0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. desember 2013 #46 Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg har nå testet LaRoche Posay sin Effaclar Duo i 2-3 måneder, og er kjempefornøyd! Endelig er småkvisene i panna borte, huden er glatt og fin, og de hormonelle utbruddene jeg stadig fikk på haka er nesten helt borte (tidligere så jeg periodevis helt betent ut...). Har testet mye forskjellig tidligere, men denne har fungert veldig bra for meg. Bruker REN ansiktsmaske et par ganger i uka (mot porer/uren hud), og smører med Effaclar Duo minst en gang til dagen (enten morgen eller kveld eller begge). Fått flere kommentarer fra kjente og kjære at de ikke kan huske sist huden min var så bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #47 Del Skrevet 4. desember 2013 Du gjentar jo bare det jeg sier? Du snakker jo som om det ikke er klart hva temaet er. Som hudpleier erklærer jeg meg mye mer erfaren enn deg. Vil du bruke overpriste merker som MD så er det ditt valg som sagt Så jeg forstår ikke hvorfor du fremdeles skal krangle? Jeg priser meg bare lykkelig at jeg sitter med den erfaringen jeg gjør Du kan erklære så mye du vil, det gjør deg ikke mer kunnskapsrik. Poenget, som du tydeligvis ikke forstår, er at du har ingen dekning for å hevde at parabener gir kviser, så du driter deg rett og slett ut. Erfaringen din er tydeligvis ikke verdt en dritt. MD er ikke overpriset med mindre du er så dum at du kjøper det fra hudpleier. Anonymous poster hash: db22f...c0f Kan ikke dere gå og krangle om hvem som er smartest i en annen tråd? Jesus, Maria og Josef! Anonymous poster hash: 2cb6c...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #48 Del Skrevet 4. desember 2013 Gå til legen. Etter mange år med kviseproblemer fikk jeg resept på en krem (Epiduo). Var kvisefri etter to uker. Anonymous poster hash: 16744...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #49 Del Skrevet 4. desember 2013 Føler ikke det er så alvorlig at jeg trenger å gå til legen. Er bare plagsomt fordi jeg ikke føler meg så vel. Men jeg kan nok ta litt på min egen kappe da kostholdet mitt ikke akkurat er helt topp! Men håper LaRoche Posay sin Effaclar Duo kan hjelpe og så skal jeg skjerpe meg med kosthold og renslighet. Hvis ikke det blir bedre på sikt så vil jeg nok gå til hudpleier. Anonymous poster hash: 42fdd...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #50 Del Skrevet 5. desember 2013 Okei. Litt dramatisk tittel, men den siste tiden har jeg slitt med småkviser i hele ansiktet. Noen er skikkelige kviser som blir hvite inni, mens andre bare er røde prikker. Problemet er at det tar veldig lang tid før de forsvinner helt, så jeg vil forhindre at jeg får de i det hele tatt. Noen som har noen gode tips? Jeg skrubber huden jevnlig, har prøvd ansiktsmaske. Bruker en ganske fet hudkrem men i tillegg til kviser så har jeg tørr hud. Jeg tar i mot alle tips og kjerringråd, spesifikke produkter dere har erfaring med. HJELP, julebord med samboeren sin jobb om nesten to uker! Anonymous poster hash: 42fdd...b54 Mao så sliter du på huden din for så å bombardere den med kemi? Hva med å ta det med ro, bare vaske ansiktet med kaldt vann (du vil jo ikke ødelegge hudens egen reparasjons- og beskyttelsesevne) og så vente på at huden din kommer i balanse igjen? Noen ganger er det enkle det beste, og når det gjelder kropp, så har jeg stor tro på at den vet best hva som må til. En annen faktor her er selvsagt mat, så det er viktig å spise sunt. Spiser du variert og godt, vil det synes på hele kroppen din. Anonymous poster hash: effbd...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #51 Del Skrevet 5. desember 2013 Mao så sliter du på huden din for så å bombardere den med kemi? Hva med å ta det med ro, bare vaske ansiktet med kaldt vann (du vil jo ikke ødelegge hudens egen reparasjons- og beskyttelsesevne) og så vente på at huden din kommer i balanse igjen? Noen ganger er det enkle det beste, og når det gjelder kropp, så har jeg stor tro på at den vet best hva som må til. En annen faktor her er selvsagt mat, så det er viktig å spise sunt. Spiser du variert og godt, vil det synes på hele kroppen din. Anonymous poster hash: effbd...c73 Tror ikke jeg bombarderer den med noe som helst. Har prøvd noen ting ja, men er jo derfor jeg spør om råd? Takk for din gode, saklige hjelp. Anonymous poster hash: 42fdd...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #52 Del Skrevet 5. desember 2013 Yasminelle p-piller. Hadde ikke en eneste kvise den gangen jeg gikk på dem Anonymous poster hash: a37d5...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidus Skrevet 9. desember 2013 #53 Del Skrevet 9. desember 2013 Roaccutan, på nylig oppstått uren hud som kanskje kan kureres med riktig hudpleie? Nei. Jo, mer og mer forskning viser at sukker kan ha mye mer å si enn tidligere antatt. Insulin, inflammasjon, osv. Nei, kanskje ikke. Men ta det før det er for sent! Jeg sitter igjen med en del arr etter min kvisesykdom (som ble kurert med roaccutan). Og jeg klemte ikke kvisene heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå