AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Okei. Litt dramatisk tittel, men den siste tiden har jeg slitt med småkviser i hele ansiktet. Noen er skikkelige kviser som blir hvite inni, mens andre bare er røde prikker. Problemet er at det tar veldig lang tid før de forsvinner helt, så jeg vil forhindre at jeg får de i det hele tatt. Noen som har noen gode tips? Jeg skrubber huden jevnlig, har prøvd ansiktsmaske. Bruker en ganske fet hudkrem men i tillegg til kviser så har jeg tørr hud. Jeg tar i mot alle tips og kjerringråd, spesifikke produkter dere har erfaring med. HJELP, julebord med samboeren sin jobb om nesten to uker! Anonymous poster hash: 42fdd...b54
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Hva slags produkter bruker du? Jeg bruker minst mulig produkter fordi jeg føler det er en jungel jeg ikke er kjent med. Så har satset på mest mulig naturlige produkter.Fordi jeg har følt det er safe. Hudkrem uten parfyme og parabener, mineralsminke osv. Men tar gjerne imot tips til gode produkter. Anonymous poster hash: 42fdd...b54
Milla_Chanel Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Dr. Hauschka sine produkter er naturlige og gode, verd et forsøk for de som er på "kvalitetssiden" når det kommer til kosmetikk og hudpleie Her er også en liste over ingredienser man bør være obs på: http://lisalilleseth.blogg.no/1346696976_ingredienser_i_kosmet.html
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 MD formulations: rens, skrubb og serum. Krem og fuktmaske fra Matis. Fine ting å ønske seg til jul. Anonymous poster hash: db22f...c0f
Milla_Chanel Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 IKKE MD Formulations!! Det inneholder parabener som forstyrrer hormonbalansen og er med på å gi mer kviser over tid, og dessuten mineralolje som lett forklart gir midlertidig fukt men tørker ut huden på sikt. Altså ikke noe for deg med tørr uren hud!! 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 IKKE MD Formulations!! Det inneholder parabener som forstyrrer hormonbalansen og er med på å gi mer kviser over tid, og dessuten mineralolje som lett forklart gir midlertidig fukt men tørker ut huden på sikt. Altså ikke noe for deg med tørr uren hud!! MD inneholder vel ikke mineralolje.. mineralolje er ikke bra for huden, og kan gi mye acne, men MD er jo utviklet for de med store acneproblemer. Foruten det, enig i at TS ikke trenger MD utfra beskrivelsen av sin hud. MD er stort sett for de med store acneproblemer og fet hud, generelt sett. Jeg ville anbefale deg og gå til en hudpleier å finne produkter tilpasset din hud. Det er mest sannsynlig det billigste alternativet skal du klare å finne frem i hudpleie-jungelen på kort tid. Men kan jo anbefale deg å skaffe deg SOS produkt som brukes lokalt (på selve kvisene). Det finnes mange SOS produkter der ute, så det er bare å prøve seg frem. Anonymous poster hash: 4ce78...3b9 1
Milla_Chanel Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 MD inneholder vel ikke mineralolje.. mineralolje er ikke bra for huden, og kan gi mye acne, men MD er jo utviklet for de med store acneproblemer. Foruten det, enig i at TS ikke trenger MD utfra beskrivelsen av sin hud. MD er stort sett for de med store acneproblemer og fet hud, generelt sett. Jeg ville anbefale deg og gå til en hudpleier å finne produkter tilpasset din hud. Det er mest sannsynlig det billigste alternativet skal du klare å finne frem i hudpleie-jungelen på kort tid. Men kan jo anbefale deg å skaffe deg SOS produkt som brukes lokalt (på selve kvisene). Det finnes mange SOS produkter der ute, så det er bare å prøve seg frem. Anonymous poster hash: 4ce78...3b9 Var på hudpleieklinikken Babor for en måneds tid siden, og kjøpte en ansiktskrubb fra MD. Dum som jeg var spurte jeg ikke om den var uten mineralolje fordi jeg tok det som en selvfølge da den kostet 500 kroner (!!). Men det gjorde den, og ikke rent lite av det heller.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Var på hudpleieklinikken Babor for en måneds tid siden, og kjøpte en ansiktskrubb fra MD. Dum som jeg var spurte jeg ikke om den var uten mineralolje fordi jeg tok det som en selvfølge da den kostet 500 kroner (!!). Men det gjorde den, og ikke rent lite av det heller. Ok, sånn å forstå. Men mineralolje i produkter man skal skylle av ansiktet er jo ikke farlig eller dårlig for huden. Hadde det derimot vært mineralolje i kremene, serumene osv hadde det vært noe helt annet. Jeg har selv brukt MD produkter i kombinasjon med andre produkter, og det har fungert supert for min hud. Har blant annet brukt MD sin skrubb, rens og CRS. Og syns at de tre produktene er supre. Når det gjelder kremer og andre ting, foretrekker jeg andre merker. Men så har jeg heller ikke store problemer med huden min lengre. Men CRS er det eneste som fungerer for meg når jeg nærmer med en viss tid i mnd, da får jeg alltid hormonelle utbrudd, men bruker jeg det i dagene før mens slipper jeg det. Men jeg behøver ikke bruke det hver dag lenger. Er også veldig glad i dyprens masken og firming treatment mask fra MD. Men har byttet ut de med andre merker nå. Anonymous poster hash: 4ce78...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Ja, kanskje SOS-produkter hadde vært lettere, eller mer relevant for meg akkurat nå. Trenger noe som jeg kan gå i butikken å kjøpe, da jeg ikke har så mye tid til overs siden jeg er student. Men jeg befinner meg i London, så utvalget er nok stort. Føler ikke huden min trenger "sterke" produkter. Mangler litt fukt da. Men jeg forstår ikke hvorfor disse små kvisene popper opp hele tiden, gjerne i små grupper. Navn på produkter jeg kan gå å kjøpe? Eller forslag til ting som utløser det? Kosthold? Takk til dere som har svart, jeg vil helst ikke bestille på nett siden jeg har så dårlig tid, og jeg er redd for at det skal bli for dyrt dersom jeg går til hudpleier. Kan eventuelt heller gjøre det og så ønske meg produktene til jul men jeg skal jo på julebord snart og vil så gjerne føle meg fresh. TS Anonymous poster hash: 42fdd...b54
Tøtta1991 Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Jeg bruker minst mulig produkter fordi jeg føler det er en jungel jeg ikke er kjent med. Så har satset på mest mulig naturlige produkter.Fordi jeg har følt det er safe. Hudkrem uten parfyme og parabener, mineralsminke osv. Men tar gjerne imot tips til gode produkter. Anonymous poster hash: 42fdd...b54 Prøv rensen, serumet og hydrating kremen til Primaluce Bioline sin fruktsyreserie fantastisk !
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 IKKE MD Formulations!! Det inneholder parabener som forstyrrer hormonbalansen og er med på å gi mer kviser over tid, og dessuten mineralolje som lett forklart gir midlertidig fukt men tørker ut huden på sikt. Altså ikke noe for deg med tørr uren hud!! Parabener er ikke farlig. Det er bare kunnskapsløse idioter som påstår slikt. Det finnes i naturen! Det er ikke mineralolje i MD. Jeg har tørr, uren og sensitiv hud, ingenting har hjulpet foruten MD. Anonymous poster hash: db22f...c0f 1
Ophelia85 Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Ja, kanskje SOS-produkter hadde vært lettere, eller mer relevant for meg akkurat nå. Trenger noe som jeg kan gå i butikken å kjøpe, da jeg ikke har så mye tid til overs siden jeg er student. Men jeg befinner meg i London, så utvalget er nok stort. Føler ikke huden min trenger "sterke" produkter. Mangler litt fukt da. Men jeg forstår ikke hvorfor disse små kvisene popper opp hele tiden, gjerne i små grupper. Navn på produkter jeg kan gå å kjøpe? Eller forslag til ting som utløser det? Kosthold? Takk til dere som har svart, jeg vil helst ikke bestille på nett siden jeg har så dårlig tid, og jeg er redd for at det skal bli for dyrt dersom jeg går til hudpleier. Kan eventuelt heller gjøre det og så ønske meg produktene til jul men jeg skal jo på julebord snart og vil så gjerne føle meg fresh. TS Anonymous poster hash: 42fdd...b54 La Roche-Posay Effaclar Duo. Supplér gjerne med en mer fuktighetsgivende krem dersom du er litt tørr, f.eks. Effaclar H. Les mer her (forøvrig veldig god blogg!): http://www.amodelrecommends.com/2012/11/15/how-to-beat-breakouts-acne-tips/ Og her: http://www.amodelrecommends.com/2012/05/22/oily-skin-thats-also-sensitive-a-solution/ Endret 2. desember 2013 av Ophelia85
Milla_Chanel Skrevet 3. desember 2013 #14 Skrevet 3. desember 2013 Parabener er ikke farlig. Det er bare kunnskapsløse idioter som påstår slikt. Det finnes i naturen! Det er ikke mineralolje i MD. Jeg har tørr, uren og sensitiv hud, ingenting har hjulpet foruten MD. Anonymous poster hash: db22f...c0f Parabener på sikt er ikke BRA, men ikke skadelig heller, men det kan gi kviser hvis du er av "den typen". Og jo, MD inneholder mineralolje Du får gå på en klinikk og lese selv at det står "Paraffinum liquidum (mineral oil"
blonden Skrevet 3. desember 2013 #15 Skrevet 3. desember 2013 (endret) http://www.carolinehirons.com/2011/08/spots-cheat-sheet.html <- Anbefalt lesning http://www.carolinehirons.com/2012/04/cheat-sheet-top-tips-for-great-skin.html osv. Mye bra av den damen generelt Endret 3. desember 2013 av blonden
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #16 Skrevet 3. desember 2013 Du er sikker på at du har tørr og fet hud? Ikke fuktfattig og fet? For om den er fuktfattig og fet så bør du holde deg unna fete kremer, du trenger en krem som gir mye fukt, ikke fett. En fet krem vil bare gjøre huden din verre/mer kvisete. Anonymous poster hash: 42135...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #17 Skrevet 3. desember 2013 Parabener på sikt er ikke BRA, men ikke skadelig heller, men det kan gi kviser hvis du er av "den typen". Og jo, MD inneholder mineralolje Du får gå på en klinikk og lese selv at det står "Paraffinum liquidum (mineral oil" Det er kun skrubben og har ingen betydning siden produktet ikke ligger på huden over tid. Jeg har aldri hørt at parabener gir kviser, hvor har du det fra? Jeg vet hva mineralolje er. Anonymous poster hash: db22f...c0f
Anne Victoria Skrevet 3. desember 2013 #18 Skrevet 3. desember 2013 Jeg ville ikke brukt fet krem på kvisehud, uansett om huden er tørr. Det blir bare verre i forhold til kvisene. Bruker selv active moist fra Dermalogica, da jeg slet litt med kviser tidligere. Sammen med Ultracalming cleanser fungerer det veldig bra. Både da og nå
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 på kvisene - smør på med dr.derm pepperkrem! jeg kan LOVE deg at kvisene er borte/MYE redusert neste dag Anonymous poster hash: d26da...7a0
Furstina Skrevet 3. desember 2013 #20 Skrevet 3. desember 2013 Fet kräm på kvisehud är nödvändigtvis inte fel. Jag hade problem med både torr hud som sprack, milier (vita knoppar), pormaskar och kliande partier med kviser. Jag gick till en hudterapeut och fick rätt behandling och rätt produkter. Jag hade använt uttorkande masker för att torka ut kviserna, för det var det jag trodde man skulle göra. och kräm för torr hud eller hud med kviser. Det visade sig att mina kviser, milier och pormaskar berodde på att huden var för torr och då stimulerades fettproduktionen i talgkörtlarna. Jag skulle helt klart rekommendera dig att ta dig tid och råd att få riktgi kunnig hjälp av någon som kan TITTA på din hud, inte bara rådgöra via internet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå