Gå til innhold

Kan ensomme menn få seg dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser hvem som har dame og hvem som lett får dame så ser jeg at de som har et stort og etablert nettverk lett får dame. Mens de som ikke har så stort nettverk oftere er single over lengre perioder.

Jeg vet også om en mann som i mange år var ensom, men som plutselig traff ei dame. Jeg tror ikke de har så stort nettverk, men de har hverandre. De har nå fått seg barn og kjøpt seg hus. Jeg er litt som han og har heller ikke så stort nettverk, men har et par venner men de er etablerte med dame og hus. Når jeg var yngre i starten av 20 åra så hadde jeg heller ikke så stort nettverk.

Men etter å ha blitt 30 så føler jeg at de fleste er mer opptatt av kvalitetstid med sin partner noe som sikkert er normalt. I starten av 20 åra følte jeg det var veldig viktig med stort nettverk for å få seg dame, men nå i 30 åra virker det som færre har tid og mulighet til å pleie og vedlikeholde et stort nettverk. Jeg føler at menn bryr seg lite om hvor stort nettverk en evt dame har og mange menn kan godt være med en dame med lite nettverk, men for menn virker det som nettverk betyr veldig mye for deres mulighet til å få seg dame? Stemmer det?

Er det sjanse for å få seg dame om man ikke har et stort nettverk, eller vil det alltid være viktig at en partner har et stort nettverk?

Anonymous poster hash: d2aae...cbc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke inntrykk av at damer er så opptatte av nettverket til en mann. Mulig jeg tar feil.

Anonymous poster hash: fd136...23b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde satt pris på at han hadde et lite nettverk og prioriterte ønsket samvær med meg heller. To mennesker som har et lite, men passe stort nettverk, som slår seg sammen, høres ok ut. Liker ikke så mye styr med venner og aktiviteter og sånn. Anonymous poster hash: 78a88...251

• Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

Ser ingen korrelasjon med størrelsen på nettverk og evnen til å få seg partner.

En mann uten venner kan like lett få seg dame, det handler bare om å engasjere seg for å finne henne.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er svært vanskelig. De fleste mennesker ønsker seg noen som har et bredt nettverk og flere muligheter, for da føler de seg mer "utvalgt" når det blir dem, at de var akkurat den personen noen ville ha. Ingen vil være en som noen "tok til takke med" fordi de ikke hadde noen andre muligheter i livet.

Skrevet (endret)

En mann uten venner kan like lett få seg dame, det handler bare om å engasjere seg for å finne henne.

Det har vel litt med at dersom man har nettverk kommer man lettere i kontakt med damer gjennom venner. Pga av fenomner som "herd behaviour" og "social proof" så er det lettere å bli kjent med damer gjennom venner kontra det å snakke med en man overhode ikke kjenner.

Men, som du sier, man trenger ikke å ha nettverk. Man må bare engasjere seg å ta initiativ.

Endret av .-L-.
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tror det ligger noe i det du sier, ja.

Selv har jeg flyttet en del i Norge og verden. Jeg har et stort nettverk med mange venner, men de er skjeldent hvor jeg er. Derfor har jeg alltid vært en liten loner.

Tror ikke det ville vært kjempevanskelig å få kjæreste om jeg var en plass over lengre tid. Har alltid fått mye oppmerksomhet fra gutter.

Men som ensom, er det vanskeligere å finne partner. Nettverket har mye å si.

Anonymous poster hash: 130e7...91d
Skrevet

Utvilsomt at det er vanskelig for mange å finne en kjæreste om de blir kjent med få. Jeg personlig er så irritert på at det er slik kulturelt her i Norge at folk skal være så lite åpne og spesielt det at folk du er venner med er relativt lite inkluderende ofte. Selv liker jeg å innvitere andre med på kaffe selv om det egentlig planlagt at vi bare var to, men det er av en eller annen grunn ikke vanlig. Selv om det bare er fint og greitt å bli kjent med nye, spesielt venner av venner.

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til bare det at man med et nettverk lettere treffer nye damer så har man jo og det faktum at man med et nettverk vil være mer sosial og sannsynligvis tilegne seg evnen til å faktisk prate med andre (og gjerne damer).

• Liker 4
Skrevet

Har man et stort nettverk vil man ha større sannsynlighet for å treffe dama gjennom venner, bekjente o.l.

I tillegg er det mange kvinner som anser et stort nettverk for et pluss, fordi man da med større sannsynlighet har egenskaper som sosiale antenner, at man er godt likt etc.

Anonymous poster hash: d2de0...74e

Skrevet

Det samme gjelder nok for kvinner. Jeg er en kvinne som har vært singel i mange år. Har ikke så stort nettverk, men noen få venninner. Jeg vet ikke hvorfor noen tror det er lettere for kvinner. Kanskje tror dere mennene kaster seg foran oss på gaten? For de fleste kvinner er det ikke slik.

Anonymous poster hash: e5711...f68
  • Liker 3
Skrevet

Når jeg ser hvem som har dame og hvem som lett får dame så ser jeg at de som har et stort og etablert nettverk lett får dame. Mens de som ikke har så stort nettverk oftere er single over lengre perioder.

Jeg vet også om en mann som i mange år var ensom, men som plutselig traff ei dame. Jeg tror ikke de har så stort nettverk, men de har hverandre. De har nå fått seg barn og kjøpt seg hus. Jeg er litt som han og har heller ikke så stort nettverk, men har et par venner men de er etablerte med dame og hus. Når jeg var yngre i starten av 20 åra så hadde jeg heller ikke så stort nettverk.

Men etter å ha blitt 30 så føler jeg at de fleste er mer opptatt av kvalitetstid med sin partner noe som sikkert er normalt. I starten av 20 åra følte jeg det var veldig viktig med stort nettverk for å få seg dame, men nå i 30 åra virker det som færre har tid og mulighet til å pleie og vedlikeholde et stort nettverk. Jeg føler at menn bryr seg lite om hvor stort nettverk en evt dame har og mange menn kan godt være med en dame med lite nettverk, men for menn virker det som nettverk betyr veldig mye for deres mulighet til å få seg dame? Stemmer det?

Er det sjanse for å få seg dame om man ikke har et stort nettverk, eller vil det alltid være viktig at en partner har et stort nettverk?

Det er to grunner til dette. Det ene er jo at man naturlig nok møter flere potensielle partnere når man har et stort nettverk og er sosialt aktiv, sammenlignet med å sitte hjemme og se på serier. Den andre grunnen er at det kommuniserer noen attraktive egenskaper, som at man er sosialt oppegående, og en person folk gjerne sosialiserer med, og at man har et liv med litt innhold.

Hva menes egentlig med et stort nettverk uansett? De største nettverkene oppstår jo som regel i jobbsammenheng, (evt. skole). Når man er på din alder er det ikke vanlig å ha 3-4 forskjellige store gjenger man finner på med noe regelmessig, folk har ikke tid til sånt. Så nettverket til de fleste består stort sett av 1. familie 2. venner man har valg å beholde fra skolealder/vgs/høyere utdanning. 3. Kolleger og andre man har med å gjøre gjennom jobb. Så det er ingen objektiv definisjon på hva et stort nettverk er, for noen er et nettverk på 20 personer å regne som stort, andre vil mene at dette er ganske smalt. Dessuten, hvem regner man inn i et nettverk? Er det bare de du definerer som venner, er det alle du er på hils med, alle du kan forvente støtte av i en vanskelig situasjon, osv.

Dette har jo litt med utdanningsnivå og gjøre også, folk med høyere utdanning har ofte større nettverk fordi de innehar posisjoner hvor møter, konferanser, og eksterne aktører er en stor del av arbeidshverdagen, mens på andre arbeidsplasser er det mindre mulighet til å skape seg et stort nettverk.

Jeg tror ikke damer flest krever at mannen har et enormt nettverk, men har man bare 2 venner, så er det nok noen som vil syntes at det tyder på dårlige sosial intelligens, eventuelt at man er veldig introvert og trives best alene.

• Liker 1
Skrevet

Har egentlig ikke inntrykk av at damer er så opptatte av nettverket til en mann. Mulig jeg tar feil.

Det er riktig at jeg ikke er opptatt av hans nettverk. Det er fint om han i hvert fall har en eller to venner, men trenger ikke ha et stort nettverk.

Skrevet

Det samme gjelder nok for kvinner. Jeg er en kvinne som har vært singel i mange år. Har ikke så stort nettverk, men noen få venninner. Jeg vet ikke hvorfor noen tror det er lettere for kvinner. Kanskje tror dere mennene kaster seg foran oss på gaten? For de fleste kvinner er det ikke slik.

Jeg er lik deg. Hvor møter du menn? Jeg har drevet litt med nettdating, men syns det er så mange rare folk der. Burde nok møte menn i "real life", men hvor?

Skrevet

Hva man ser etter i en parter forandrer seg ved årene. Jeg synes ikke du skal tenke på dette med nettverk. Har lært at et forhold burde inneholde egentid og at man bør savne hverandre litt, om man sosialiserer lite med verden på utsiden så blir man ofte litt klønete på den sosiale stien. Er litt lurt å beholde litt sosial fokus...

Dog er dette noe man kan bygge opp sammen på en helt naturlig måte. Tenk å ikke vurdere noen pga grunner som dette? Man kan da lett være sosial på egenhånd hvis det er viktig (for henne) :) Kunne vært så mye verre.

Har mine komplekser når det gjelder meg selv også. Når han jeg har møtt sier at jeg er fantastisk så er det fortsatt litt sånn "Hm, det kunne vel vært så mye bedre....."

Anonymous poster hash: df0e8...849

Skrevet

Jeg føler at menn bryr seg lite om hvor stort nettverk en evt dame har og mange menn kan godt være med en dame med lite nettverk, men for menn virker det som nettverk betyr veldig mye for deres mulighet til å få seg dame? Stemmer det? Er det sjanse for å få seg dame om man ikke har et stort nettverk, eller vil det alltid være viktig at en partner har et stort nettverk?

Jeg som kvinne føler akkurat det samme som deg, men motsatt. Kanskje det kan si oss noe? Kanskje man faktisk ofte ser litt det man vil se. Altså, nå tror jeg ingen av oss VIL gå rundt og se etter tegn til dette, men jeg tror ofte at usikkerheten rundt ting gjerne mater oss litt mer enn man realistisk sett hadde tenkt over ellers.

Jeg hadde stort nettverk da jeg møtte eksen min. Han hadde ikke noe stort nettverk.

For meg var det så naturlig å ha nettverk at jeg ikke tenkte noe spesielt over det, at han ikke hadde det enset meg ikke på en slik måte. Jeg var mer opptatt av fyren på en måte... var spennende å møte noen det klaffet med og som fikk meg til å le, som venner likte osv. Nå som jeg har mistet både nettverk (flyttet til hver sin kant) og eksen, står jeg på gaten og tenker "søren, nå tenker de sikkert at jeg ikke er noe særlig å like, siden ingen vil henge med meg". Pluss at man nesten stiller seg litt sårbar, føler jeg. Men alt i alt tror jeg det meste ligger i hodet. Jeg hadde jo aldri tenkt sånn om det var omvendt... og det tror jeg har noe å si.

Anonymous poster hash: 6371e...c06
Skrevet

Vennskapene mine gjør meg mer rustet til å takle utfordringer i livet, så vennskap er en buffer!

Men det er viktig å skille popularitet og vennskap, da. Popularitet betyr nødvendigvis ikke noe positivt, men jeg opplever egentlig heller ikke noe positivt med det fullstendig motsatte av populær heller; den ensomme/viggo venneløse, for mens den populære gjerne er litt for keen på seg selv og distansert, så er ofte viggo venneløs litt stiv og "seriøs". Å ha mer enn bare 1 venn sier at man er litt fleksibel.

Men man har jo mange av dem som er ufrivillig venneløse og de som ikke er populære for å være populære - hva har de til felles? At de egentlig er helt normale, og jeg føler at de fleste jeg møter som er venneløse ligger under kategori "ikke meningen, men....". Slike ting er ikke noe problem. Man kan få flere venner!

Anonymous poster hash: 4716a...a26
Skrevet

Du kan date på nett :)

Jeg er jente, og ville absolutt ikke tenkt noe negativt om jeg traff en uten nettverk

Anonymous poster hash: c38ca...20f
Gjest Katten.
Skrevet

Har man et stort nettverk vil man ha større sannsynlighet for å treffe dama gjennom venner, bekjente o.l.

I tillegg er det mange kvinner som anser et stort nettverk for et pluss, fordi man da med større sannsynlighet har egenskaper som sosiale antenner, at man er godt likt etc.

Anonymous poster hash: d2de0...74e

Som jeg skrev: det handler om å engasjere seg. Ingen kvinne vil falle i fanget på en mann ut av det blå.

Det å ha gode sosiale antenner er langt fra det samme som å ha et stort nettverk - og det vet kvinner.

Skrevet

Som jeg skrev: det handler om å engasjere seg. Ingen kvinne vil falle i fanget på en mann ut av det blå.

Det å ha gode sosiale antenner er langt fra det samme som å ha et stort nettverk - og det vet kvinner.

Joooooda, men dere vil jo ikke ha oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...