Gå til innhold

Hjelp meg å slanke meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mat trenger jeg? 23 år gammel jente på 161cm. Noen som har forslag til hva jeg kan spise hver dag?

Må gå ned i vekt, vil ligge på 50 kg til slutt. Veier 30 kg for mye.

Er allergisk mot epler, pærer, soyabønner, nektariner, pommer, hvitløk, purre, nøtter, mandler. Men tåler melk og annet vanlig. Skal heller ikke ha mye animalsk fett pga helsen.

Setter pris på hjelp og forslag :) ! For trenger hjelp. Føler jeg blir feit av brød?

Og tips til hvordan jeg kan begynne å trene?

Anonymous poster hash: 9529d...47e

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Rent kjøtt (kylling, kalkun, svin etc), egg, fet fisk, olje(kokosolje), avokado, grønnsaker som du tåler, frukt, grove og trege karbohydrater(havregryn, brokkoli, brun ris/pasta). Drikke kun sukkerfritt; helst vann.

Start med lange turer/powerwalking og avanser til jogging.

Skrevet

Hvor lange turer da? Tre kvarter? Huff, det verste jeg vet er å jogge, kanskje delvis fordi jeg får vondt i puppene som hopper opp og ned. Og fordi det er ensformig.. Trente en stund med iGrip, isometrisk trening. Og planken og intervalltrening (løping). Gikk endel ned i vekt, men ble gravid og fikk unge og ja. Er feit igjen.

Men det er vel ikke bare å hoppe inn i det igjen? Blir vel for hardt. Kan godt gå turer, men jogging liker jeg ikke :( kanskje jeg har feil sko og bh.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Hvor lange turer da? Tre kvarter? Huff, det verste jeg vet er å jogge, kanskje delvis fordi jeg får vondt i puppene som hopper opp og ned. Og fordi det er ensformig.. Trente en stund med iGrip, isometrisk trening. Og planken og intervalltrening (løping). Gikk endel ned i vekt, men ble gravid og fikk unge og ja. Er feit igjen.

Men det er vel ikke bare å hoppe inn i det igjen? Blir vel for hardt. Kan godt gå turer, men jogging liker jeg ikke :( kanskje jeg har feil sko og bh. Anonymous poster hash: 9529d...47e

Du må ikke jogge. Jeg anbefaler det fordi jeg selv elsker å jogge og det er en treningsform som raskt får deg i form og som brenner godt med kalorier. Med rette sko og en skikkelig trenings BH så gjør det ikke vondt.

Å starte med powerwalking 30-60 minutter er en god start. Når vekta går ned så vil du sikkert kjenne energien og overskuddet komme tilbake og få mere pågangsmot til å trene hardere. Styrke, spinning, ellipse eller hva du enn trives med.

Selve vektnedgangen styres av at du spiser mindre enn du forbrenner. Uten underskudd så vil ikke treningen gjøre at du går ned i vekt. Treningen vil gjøre deg mer definert og fit.

Så start på kjøkkenet med ren og sunn mat og få inn så mye turer som du orker. Resten vil gå av seg selv da.

Endret av Runforit
Skrevet

Tusen takk :) skal starte på kjøkkenet og med turer. Mn da må jeg gå hver dag?

Gjest Runforit
Skrevet

Tusen takk :) skal starte på kjøkkenet og med turer. Mn da må jeg gå hver dag?Anonymous poster hash: 9529d...47e

Start med 2-3 ganger i uka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...