AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har de siste årene lagt på meg mange kilo til tross for at jeg er ung. Har slitt md deprisjoner og isolert meg mye som har gjort at kiloene har røynet på og har for lengs passert 3-siffra. Jeg føler meg veldig trist og utilpass og har i lengre tid prøvd å gjøre noe med overvekten uten at jeg har lykkes. Jeg har vært til legen en gang før men fikk bare tulle tips som " spis sunt og tren mer" noe jeg alt gjorde, og har fortsatt å gjøre. Jeg skal nå tilbake til legen i morgen på eget insjenativ for å igjen ta opp dette emd overvekt, men hva kan egentlig legen gjøre? Problemet er at jeg har fått belastnings skader i kneer, har vond rygg og føler at om jeg ikke får vekten ned så ønsker jeg ikke lengre å leve. Er opperasjon det eneste man kan be om eller finnes det flere løsninger? Jeg er bare 25 år, og har ikke lyst til å gå igjennom livet med vondt i kropp og sinn Anonymous poster hash: acb26...547
Gjest Ciegus Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Det finnes flere løsningen enn operasjon, men hva legen foreslår kommer dessverre helt an på legen. Noen leger er såpass snevre at de bare anbefaler "spis sunnere" eller operasjon. Men ideelt sett burde de jo heller henvise en videre til noen som har mer kompetanse på området. En operasjon hjelper jo lite om man ikke får fikset på årsakene til at man er overvektig, enten det skyldes psykiske problemer, manglende kunnskap eller andre ting. Så en del leger burde helt klart utvide perspektivet sitt. Kjempeflott at du vil ta dette opp med legen! Prøv å tenke litt gjennom hva du mener er årsakene til overvekt, og hva du tror du egentlig trenger av hjelp. Så må du være sta, mas om informasjon og eventuell henvisning videre, ikke godta å få en brosjyre i hånda og that's it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå