Gå til innhold

Er jeg utakknemlig? (adventskalender)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 2 venninner som bytter adventskalender.

Jeg har kjøpt 24 forskjellige ting som jeg har pakket inn. Har brukt MYE tid og penger. Det er veldig kosli, men det er også kosli å få...

Har fått kalenderen fra henne og det er en ferdigkjøpt kalender.

Det kunne jeg kjøpt til meg selv...

Er jeg utakknemlig som ble skuffet?

Anonymous poster hash: 8eb8e...36a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du ble skuffet, men dere burde jo avtalt på forhånd hva slags kalender og prisklasse dere skulle bytte i.

• Liker 23
Skrevet

Jeg synes ikke det. Etter min mening ligger det på en måte i avtalen at det skal være hjemmelagd kalender. Med kjøpekalender kunne dere jo bare kjøpt deres egen. Nei, du er ikke utakknemmelig. Håper ihvertfall venninnen din har skamvett nok til å beklage.

Anonymous poster hash: 6f2b4...116
  • Liker 3
Skrevet

Lov å bli skuffet! Om det var noe helt spesielt som gjorde hun ikke rakk, ville en body shop-kalender vært ok om du liker slikt veldig godt, men da ligger det litt i kortene at du ikke ville tatt deg råd til den selv.

Skrevet

Syns ikke du er utakknemlig.

For meg er en adventskalender litt symbolsk. Det vil si, når man åpner så åpner man en luke med kjærlighet og omtanke fra den andre personen. Det behøver ikke være noe dyrt, det kan bare være et dikt eller noen fine ord som er skrevet til akkurat meg for eksempel, eller en liten ting som får meg til å tenke på et fint minne eller en sjokoladebit som jeg liker spesielt godt. Hva som helst egentlig som gjør meg varm i hjeret.

Når du selv legger noe nært og personlig i kalenderen så skjønner jeg godt at du blir skuffet over en kjøpekalender, for det betyr jo at du har lagt noe helt annet i det enn henne. Med mindre, som noen sa over, at hun har begrensninger på noen måte og situasjonen er slik at det ligger en omtanke og innsats i den likevel.

Likevel må jeg si, det skal ganske mye til om jeg ikke skulle klart å lage noe personlig fra meg selv, samme hvilken forfatning jeg var i. Men det kan være hun aldri har tenkt på adventskalendere på denne måten, og at det ikke er det at hun ikke bryr seg, men at hun bare ikke har fattet poenget og at dere har lagt helt forskjellig betydning i det? Jeg ville prøvd å finne ut det var jeg deg, for i så fall så kanskje det er lettere å ikke være så skuffet :)

• Liker 4
Skrevet

Hvor gammel er du?

Er det noen på over 15 som bytter adventskalender med venninner?

Anonymous poster hash: 613ba...257
  • Liker 6
Skrevet

Hvor gammel er du?

Hvorfor ikke?

Kan du tenke deg noe koseligere enn å bli minnet på noen som står deg nær, hver eneste dag i en hel måned?

Disige, mørke morgener, teppet rundt deg i sofakroken, varm kaffe i hånden og en varm tanke fra deg :)

• Liker 5
Skrevet

Synes du burde høre med henne om ikke det var en del av avtalen å lage hver sin kalender. Ikke bare har du lagt inn penger i kalenderen hennes, men også tid og innsats. Det er ikke det samme å kjøpe en kalender, nesten uansett hvor mye den koster. Jeg synes i alle fall du burde si i fra til henne.

Skrevet

Vi er 2 venninner som bytter adventskalender.

Jeg har kjøpt 24 forskjellige ting som jeg har pakket inn. Har brukt MYE tid og penger. Det er veldig kosli, men det er også kosli å få...

Har fått kalenderen fra henne og det er en ferdigkjøpt kalender.

Det kunne jeg kjøpt til meg selv...

Er jeg utakknemlig som ble skuffet?

Anonymous poster hash: 8eb8e...36a

Ja, men hvis dere ikke avtalte ca pris, så er det ingenting du kan gjøre med. bare kjøp en billig ting til jul til henne.

Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg og mine to søstre, lager til hverandre hvert år. Superkoselig synes vi. Er er i tidlig og sent 20årene. :)

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at du er skuffet, men synes det har mye å si om dere hadde avtalt cirka pris på kalenderen og om den skulle være hjemmelaget. Ikke alle som er vant med hjemmelaget pakkekalender som koster og da kan det være at kjøpe kalender er det hun tenker på som "kalender".

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri byttet julekalender og gir det ikke i gave til noen voksne, men har fått av venninne, små ting hun hadde kjøpt, undertøy, julepynt, små dikt. Det var koselig, følte ikke at jeg måtte gi noe tilbake. Jeg var på besøk hos henne noen uker før julaften og hun hadde tatt seg tid med å lage den til meg, veldig koselig, men ikke helt min stil, siden jeg ikke bryr meg så mye om nips og pynteting...men det sa jeg ikke høyt. Likevel var det spennende å åpne en gave fra kalenderen hver morgen etter kaffen, litt barnslig er en ok greie.

Vet ikke om jeg ville blitt skuffet. Å gi er jo en gave til en selv... man kan ikke gi en gave med betingelser.

• Liker 2
Skrevet

Dere har jammen ikke mye å tenke på eller særlig store problemer skjønner jeg. Voksne mennesker bli skuffet pga en julekalender? Seriøst?

Anonymous poster hash: 0948e...74c
  • Liker 4
Skrevet

Avtal bedre neste år og nyt den kalenderen du har fått :) Dersom dere kommer inn på emnet, så kan du jo eventuelt fortelle henne hva du tenker :) Det er litt opp til deg egentlig :)

• Liker 1
Skrevet

Dere har jammen ikke mye å tenke på eller særlig store problemer skjønner jeg. Voksne mennesker bli skuffet pga en julekalender? Seriøst?

Anonymous poster hash: 0948e...74c

Det handler ikke om det materielle med julekalenderen i seg selv, men det å bli skuffet når man føler at man gir mer omtanke enn det man får tilbake, slik jeg leser det.

Anonymous poster hash: 69659...a86

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg har byttet gavekalender med ei venninne i dag, vi er snart 40 år :fnise:

Anonymous poster hash: bb8f0...0b3

• Liker 3
Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Synes ikke du er utakknemlig, det er lov å være skuffet i slike situasjoner. For et par år siden avtalte en tidligere venninne og jeg å lage hjemmelagde julegaver til hverandre. Jeg brukte mange hundre kroner og MYE tid, noe hun ble veldig glad for. Det jeg fikk igjen var en vaskeklut og en badeand, fordi hun ikke hadde "funnet på noe". Det var mildt sagt skuffende.

Skrevet

Hadde blitt så skuffet selv!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...