Gjest Mindy Skrevet 10. mai 2004 #1 Skrevet 10. mai 2004 Min samboer driver med mange ting. Han har omsorgen for sine to barn fra tidligere som selvfølgelig tar mye tid, men i tillegg til det har han eget firma som han holder litt på med på kveldstid. Da sitter han inne på kontoret sitt store deler av kvelden. Det er hobbyen samt div. andre ting. Han legger seg derfor ofte sent også. Jeg må legge meg tidlig pga. vårt felles barn som våkner i 5-6 tiden. Jeg føler at vi nesten aldri er sammen mens han ikke skjønner at vi skal måtte sitte å "holde hverandre i hendene". Flere ganger har jeg lurt på hva poenge med å være samboer er når jeg føler meg singel med 5 ganger så mye klesvask. Hvordan har dere det? Hvor mye tid er det normalt å tilbringe sammen som samboer/ektefelle?
~Viva~ Skrevet 10. mai 2004 #2 Skrevet 10. mai 2004 Vi er sammen hele tiden unntatt når vi er på jobb. Som regel da, selvfølgelig er vi jo fra hverandre noen dager, men det er sjelden. Om dette er normalt derimot, tror jeg egentlig ikke.
Gjest Vask hver for dere Skrevet 10. mai 2004 #3 Skrevet 10. mai 2004 Mindy, du kan ikke sammenlikne deg med andre...fordi din mann visste du jo har 2 barn fra før SAMT at han driver eget firma. Og alle vet jo at barn OG et eget forma tar ALL tid i verden (omtrent). Mens andre samboere/gifte uten barn og eget firma kanskje sitter og leier hender hver eneste kveld fra kl. 19-23! Jeg vil anbefale deg å si direkte til ham at du savner ham- og det å føle at du har en kjæreste! Si at du føler deg litt singel... Du kan godt la hans klesvask bare ligge der til han selv oppdager at "oj...er ingen rene klær her jo"..! Det er helt greit at han vasker selv faktisk. Tenk om han hadde vært singel: da måtte han uansett ha vasket tøyet selv. Hvorfor gidder du å gjøre det da?
Gjest Muslingen Skrevet 10. mai 2004 #4 Skrevet 10. mai 2004 Hvor mye tid vi tilbringer sammen...??? AAAAAALTFOR mye!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #5 Skrevet 11. mai 2004 Vi er sammen nesten heletiden. Vi har ingen felles barn, men hvert vårt, en på 9 og en på 3. Så det er hektisk ettersom begge bor hos hos. Han driver et privat firma, samt starter et nytt nå. Heldigvis vil han at jeg skal være en del av det nye firma, så på kvelden hender det vi jobber med det sammen. Man føler man ikke får noe tid sammen, men man må være flinke til å ikke glemme hverandre. Der skal min samboer ha masse ros! Så fort vi er alene for kvelden, eller barnefrihelg. Så tilbringer vi all tid sammen, om det så er bare å ligge sammen på sofan å se på tv. Så er den tiden etter barna har lagt seg hellig. Påfyll til en ny dag! Snakk med samboern din. Finn på noe sammen om kveldene. Kansje det er et eller annet du kan gjøre også i forbindelse med firma han jobber med på kvelden?
blyg Skrevet 11. mai 2004 #6 Skrevet 11. mai 2004 Vi har en utrolig fin balansegang av å være mye sammen, og også å få tid hver for oss. Vi har mye felles venner, men har også venner på hvert vårt "hold", og det gjør at vi innimellom drar på forskjellige ting uten hverandre. Vi elsker å være hjemme sammen, men er allikevel veldig sosiale... Føler at vi har en nokså perfekt balansegang på dette omerådet. Det har derimot ikke alltid vært slik... og vi har brukt lang tid på å finne ut av hva som er best for oss. Det er veldig viktig å ikke alltid være sammen, slik at man får anledning til å savne hverandre litt... samtidig som man ikke skal overdrive hverken den ene eller andre veien.
nat26 Skrevet 11. mai 2004 #7 Skrevet 11. mai 2004 Vi er sammen nesten hele tiden bortsett når vi er på jobb eller sammen med hver våre venner!Men så har vi ikke barn heller....Det blir jo noe annet for dere siden dere har barn
Mel-anie Skrevet 11. mai 2004 #8 Skrevet 11. mai 2004 Er sammen stort sett på fritiden. Vi har våre små hobbyer, men helgene prøver vi å holde "hellige". Har ei hytte ikke så langt unna, som vi da veeeldig gjerne rømmer til. Stortrives i hverandres selskap !! :klem2:
nyibyen Skrevet 11. mai 2004 #9 Skrevet 11. mai 2004 Jeg og samboeren ble kjent pga mange felles interesser. Følgelig gjør vi masse sammen, og har mange fritidsaktiviteter sammen. MEN: Så begynte han å føle seg kvalt i forholdet, og nå prøver vi å være flinke til å finne på ting uten at den andre nødvendigvis er med. Det er litt vanskelig, for begge to har det mye kjekkere med den andre til stede (vi er kjempegode venner i tillegg til kjærester). Han har nå fått mer og mer lyst til å finne på ting sammen igjen, men jeg er redd for at han skal føle seg kvalt igjen, og gjør mitt beste for å holde litt avstand. Det er et finurlig spill.... :-?
*Lene* Skrevet 11. mai 2004 #10 Skrevet 11. mai 2004 Vi er mye sammen! Men jeg trener 3 ganger pr uke, så kommer meg litt "bort". Ellers liker jeg å tilbringe det som er igjen av tid til kjæresten min. Og sønnen da seffer's :-)
Suzy Skrevet 11. mai 2004 #11 Skrevet 11. mai 2004 Vi tilbringer innmari mye tid sammen egentlig - mye av tiden vi ikke er på respektive jobber. Jeg trener og da er vi ikke sammen, ellers jobber vi gjerne sammen ute. Syns nok det hadde vært OK med litt mer alenetid innimellom. Jeg er enebarn og ikke vant til å være så mye sammen med andre, men det er bedre at han er her enn at han er fraværende...
Arkana Skrevet 11. mai 2004 #12 Skrevet 11. mai 2004 Vi er sammen omtrent hele tiden annet enn når vi er på jobb og to ganger i uka når samboeren min trener (og selvsagt her og der når vi er ute med egne venner o.l.) Og det er overhodet ikke noe negativt, tvert i mot trives vi kjempegodt i hverandres selskap. Vi sitter ikke akkurat oppå hverandre da, kanskje sitter vi ved hver vår PC, eller den ene er ute på verandaen og leser mens de andre ser på TV osv.
Gjest gjesta Skrevet 11. mai 2004 #13 Skrevet 11. mai 2004 Jeg er samboer kun i helgene, men jeg kan jo svare for det. Vi er ufattelig mye sammen i disse helgene, for å ta igjen det tapte for uka som gikk. Jeg bruker å jobbe intenst for å slippe å ha noe å gjøre i helgene slik at vi får mest mulig tid sammen.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 11. mai 2004 #14 Skrevet 11. mai 2004 Vi er sammen mesteparten av tiden,bortsett fra når vi er på jobb(jeg jobber endel senvakter og helg) Vi har også venner på hver vår kant+ at jeg trener noen ganger i uka..Så vi er vel endel fra hverandre allikevel,men det er bare bra det synes vi begge. Det blir så mye bedre den tiden vi er sammen. Skjønner jo at det blir annerledes den dagen vi evt får barn
Gjest ACG Skrevet 12. mai 2004 #16 Skrevet 12. mai 2004 Vi er ikke sammen så veldig ofte. Litt for lite synest jeg, men ikke han. Vi er gjerne med hverandre lørdag til søndag en helg, så tar deg gjerne en uke før vi igjen er med hverandre gjerne søndag til tirsdag. Jeg skulle gjerne vært mer med han, men får desverre ikke det. Tror dere det er noe gale?
Miss Marple Skrevet 12. mai 2004 #17 Skrevet 12. mai 2004 Vi har funnet en fin balansegang selvom det forandret seg litt da vi giftet oss og fikk felles bopel. For begge er det utrlolig viktig å ha tid for seg selv og sammen med egne venner. Men vi har bestemt oss for at iallefall en kveld pr. uke skal vi være sammen og kose oss og slappe av. Det fungerer kjempe fint for oss, ettersom vi begge er aktive med skole, jobb og trening, så jeg gleder meg nå bare til fredag - for da er det "vår" kveld igjen. Selvsagt treffes vi på mornigen og rett før leggetid, men det er ikke kvalitetstid sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå