AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har vært sammen med samboeren i snart ett år og ting har gått meget fort. Iløpet av det året så har vi kjøpt oss et hus,flyttet inn sammen og bor i et oppussingsobjekt. Vi har begge fått to nye jobber,min krever bla at jeg er ofte med på sosiale møter,og ofte er på reisefot. Han jobber for staten,og har en veldig viktig og autoritær stilling. Vi er stresset begge to,har mange baller i lufta til enhver tid. For å gjøre historien kort,så startet vi å krangle i mars i år. Det var pga.bagateller. Men pga.voldsom støynivå så fikk vi politiet på døra. Under denne krangelen så knuste samboeren min tv'n og slo inn et hull i baderomsdøra. Dette er også første og siste gang han har begynt å gråte og virkelig sagt unnskyld og ment det. Etter det så har det bare gått nedover. Han har alltid sagt at han ikke skal røre meg,og at han aldri kommer til å skade meg. Nå derimot tar han tak i kjeven min og presser huden mot tennene mine,han kaster meg på sofaen/senga og holder meg igjen samtidig som han tar tak i hodet mitt,vrir den til siden og roper kjempehøyt i øret mitt. Han har også tatt tak i hodet mitt en gang og slått det flere ganger mot kjøkkenskapet. Sammenlagt så har vi hatt politiet på døra 3 ganger,men jeg greier ikke å anmelde han. Den siste tiden så har jeg fått såpass vondt når han har tatt tak i meg at jeg rett og slett har begynt å ta igjen,jeg sparker og slår fordi jeg føler at jeg må forsvare meg. I dag var det veldig ille,han sa ting som;"du er ei hore som fortjener alt dette og jeg har null sympati eller empati for deg","alle blir lei av deg""du er tiltaksløs" osv. Jeg har gjennom oppveksten hatt ei voldelig mor som jeg nå de siste par årene har fått god kontakt med igjen. Så jeg lever litt i håpet at han også greier å forrandre seg og at vi kan få dette til å fungere,men er jeg kanskje bare naiv? Jeg vet at alle her kommer til å råde meg om å pakke sammen tingene og dra,men hvor skal jeg dra? Jeg har fokusert såpass mye på jobb og han at jeg ikke har tenkt på venner. Og jeg kjenner ingen i nærområdet,kun i storbyen som da blir nærmere 2 og en halv time med kjøretur hver vei til jobb hver dag. Jeg føler meg alene og føler at det virkelig er min skyld for alt dette..At jeg får han til å reagere slikt.. Anonymous poster hash: c976f...578
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Krisesenter. Har du penger, hotell. Ta fri fra jobb. Dra til lege, få sykemelding, dra til venninne eller familie. Men dra. Vis at dette er uakseptabelt. Dette kommer bare til å eskalere. Han respekterer deg ikke. Dra. Anonymous poster hash: 32afe...4ba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Dette høres så kjent ut.... Heter ikke tilfeldigvis på noe som begynner med K...? Uansett, løp og ikke se deg tilbake. Den personen du beskriver, er ikke frisk.Anonymous poster hash: 8cd9b...f48
Gjest Seajewel Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Det er ikke din skyld, og du må komme deg ut av dette.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Dette høres så kjent ut.... Heter ikke tilfeldigvis på noe som begynner med K...? Uansett, løp og ikke se deg tilbake. Den personen du beskriver, er ikke frisk.Anonymous poster hash: 8cd9b...f48 Høres kjent ut for meg også, min samboer har oppført seg ganske så likt. Det eskalerer ja. Endte med at jeg flyttet ut og bodde hos foreldrene mine en uke, da forsto han alvoret. Jeg satt som krav for å flytte tilbake igjen at han måtte skaffe seg hjelp fra psykolog. Noe han har gjort og er i full gang med behandlingen hos en privat psykolog med spesialitet innen aggresjon og voldsproblematikk. Jeg har flyttet inn igjen men jeg har fortsatt en ferdigpakket koffert stående på soverommet så han skal forstå at dette er siste sjangs. Anonymous poster hash: 4d08e...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Ring politiet en dag du er alene hjemme. Det skal være historikk på dere på loggen siden de har vært hos dere tidligere. Politiet kan hjelpe deg til krisesenter. Hvem har ringt til politiet disse tre gangene? Naboer? Eller du? Og ja, du er veldig naiv. Dette blir ikke bedre. Hvor mange år har moren din brukt på å bli bedre? Anonymous poster hash: c54b3...a03 2
Britt Banditt Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 Du er ekstremt naiv. Dere har bare vært sammen i ett år, og allikevel har han lenge vært voldelig. Kom deg på krisesenter NÅ, hvis ikke kan det godt hende han en dag dreper deg, eller i hvert fall skader deg for livet.
Invicta Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 Du sier at du har ingen. Jeg tror du har mange, bare du ser deg rundt. Her inne på nettet er vi mange fullstendig fremmede, som alle hadde åpnet dørene og armene for deg når som helst du ba om det. I virkeligheten har du kollegaer, naboer, bekjente - mener du virkelig at ingen av dem fortjener å få vite hvordan du har det? Du har fått mange forslag allerede, men du kan - ringe krisetelefonen og få råd der - få sykemelding av lege og dra hjem til familie/venner i en liten periode. Der får du vel garantert hjelp til flytting, anmeldelse osv. - dra rett på hotell eller krisesenter Det er ikke din feil at han er voldelig mot deg, men det er din feil at du lar ham få fortsette med det. Du er verdt mer.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Ring politiet en dag du er alene hjemme. Det skal være historikk på dere på loggen siden de har vært hos dere tidligere. Politiet kan hjelpe deg til krisesenter. Hvem har ringt til politiet disse tre gangene? Naboer? Eller du? Og ja, du er veldig naiv. Dette blir ikke bedre. Hvor mange år har moren din brukt på å bli bedre? Anonymous poster hash: c54b3...a03 Det er naboene som har ringt til politiet hver gang. De har en logg over hendelsene,men hver gang de har vært her så har jeg sagt at det ikke er noe å bry seg om,at det ikke er noe som har skjedd utenom en vanlig krangel. Jeg vet at å anmelde han hadde ødelagt livet hans,og ja,kanskje det er riktig å gjøre det,men dette greier jeg ikke når jeg elsker han såpass høyt..Anonymous poster hash: c976f...578
Gjest MissTajS Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 (endret) . Endret 20. mars 2014 av MissTajS
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Vet man ikke skal slenge ut diagnoser, men for meg høres han ut som en klassisk psykopat utifra beskrivelsene dine. Ikke tru et sekund på at han var genuin når han gråt og unnskyldte seg. Du elsker ikke han, du elsker en skuespiller, ingenting ved han er ekte. Kom deg vekk!! Denne personen vil ødelegge deg hvis du gir han nok tid. Reis til foreldre/venner/krisesenter/hva som helst. Bare kom deg vekk fra hanAnonymous poster hash: aaf1f...7ed
Gjest Seajewel Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Du sier du ikke vil ødelegge livet hans om du anmelder. Men er det greit ar han ødelegger livet ditt, da? Politiet kommer til å le av han, om han anmelder deg for kloremerker, så du har ingenting å frykte. De er ikke dumme.
bella_ Skrevet 1. desember 2013 #13 Skrevet 1. desember 2013 (endret) Jeg forstår at det er vanskelig å bare reise, men vær så snill, gjør det. De fleste partnerdrap skjer i forhold som allerede er voldelige. Vær så snill, TS, ikke bli en del av den statistikken. Voldelige mennesker havner ofte i en slags "transe" der de ikke tenker klart. Jeg har opplevd det selv, og man kan se at den voldelige personen er helt ute av sin egen kropp og ikke tenker på konsekvenser eller noen andre følelser enn sinne i det øyeblikket. De glemmer rett og slett at de banker opp en de egentlig er glad i. Det er en stor sjanse for at det en gang går for langt... Masse lykke til, husk at du ikke er alene! <3 Endret 1. desember 2013 av bella_
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #14 Skrevet 1. desember 2013 Eksen min lovet etter de første utbruddene at han ikke skulle røre meg, slik som din gjorde. Holdt han det han lovet? Nei. Holdt min da kjæreste det han sa? Nei. Det kommer ikke til å bli bedre, aller mest sannsynlig. Det eskalerer seg, og det ganske kjapt. Min kjæreste begynte som din, ødela ting, slo i vegger, kastet ting, skrek osv. Så begynte han å kaste ting etter meg, dytte meg, klappe til meg, kalle meg ting osv. En dag lå han over meg, kvelte meg og prøvde å stikke meg, sa jeg måtte dø og måtte la han drepe meg. Vær så snill, kom deg unna denne fyren. At moren din endret seg betyr ikke at alle kommer til å forandre seg! Dette er ikke et menneske det er verdt bryet med å ha i livet ditt. Kom deg unna. Anonymous poster hash: 2e636...91b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #15 Skrevet 1. desember 2013 Jeg sitter her med ubotelige skader etter å ha holdt ut i et voldelig forhold fordi jeg "tross alt elsket han". Hvor mange ganger har jeg ikke tenkt "om jeg bare gikk før!" Vær så snill å ikke bli en til i den rekka! Gå mens du enda har styrke til det. Gå før han påfører deg alvorlig skade på kropp og sjel. Anonymous poster hash: 5dc16...402 1
Gjest Atheena Skrevet 1. desember 2013 #16 Skrevet 1. desember 2013 Det første året man er sammen skal i grunn være en dans på roser. Du skriver at dere ikke har vært sammen 1 år engang og dette begynte i april. Dermed er denne siden så sterk at han ikke har klart å skjule den lenger enn noen få måneder. For å være ærlig så kan jeg tenke meg at du desverre ikke har opplevd det verste til nå, dette kan jo bare bli verre. Selv om dere holder på med et oppussingsprosjekt og har jobb ved siden av så unnskylder ikke det å bli så stresset. Hva tenker du i forhold til barn? Jeg har selv holdt på med oppussingsobjekt og jeg har også barn, jeg skal love deg at et oppussingsobjekt er mye enklere for et forhold enn hva barn er. Det er da man begynner å bli satt virkelig på prøve som par. Hvordan tror du han takler det? Når han ikke klarer å holde seg i skinnet nå som alt bare skulle vært fryd og gammen. Han har til og med klart å få deg til å tvile på egen selvfølelse og det på så kort tid. Trukket deg fra venner har du gjort også, og det bare i løpet av et lite år. Som tidligere skrevet her tror jeg nok at du har mange flere rundt deg enn du er klar over. Du kan gjøre noe med det i dag, eller du kan bli der. Kjærlighetssorg er vondt, men når du kommer over det så vil du jo være så utfattelig glad og føle deg sterk fordi du har klart å finne den styrken i deg selv som må til.
Gjest Daenerys Skrevet 1. desember 2013 #17 Skrevet 1. desember 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #18 Skrevet 1. desember 2013 Det er naboene som har ringt til politiet hver gang. De har en logg over hendelsene,men hver gang de har vært her så har jeg sagt at det ikke er noe å bry seg om,at det ikke er noe som har skjedd utenom en vanlig krangel. Jeg vet at å anmelde han hadde ødelagt livet hans,og ja,kanskje det er riktig å gjøre det,men dette greier jeg ikke når jeg elsker han såpass høyt..Anonymous poster hash: c976f...578 Hva med å alliere deg med naboene? Få hjelp til å komme deg vekk. Selv om du har sagt det ikke er noe å bry seg om så tenker nok betjentene sitt uansett. Du elsker han ikke, du er redd han. Anonymous poster hash: c54b3...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå