tingeling Skrevet 10. mai 2004 #1 Skrevet 10. mai 2004 Hei Vi skal ha spleiselag-frokost på 17 mai og jeg tenkte stå for baguetter, vafler, smør, ost, kjøttpålegg etc. Og fylte egg... Noen som har en oppskrift? På forhånd takk Tingeling
Gjest 1111 Skrevet 10. mai 2004 #2 Skrevet 10. mai 2004 Jeg fant blandt annet dette når jeg søkte på kvasir; ]http://www.kokk.no/spesial/Fyllte%20egg.shtml
Arkana Skrevet 10. mai 2004 #3 Skrevet 10. mai 2004 Fylte egg Fyll 1: 3 ss majones 100 g kokt skinke 1 ts sennep 1 ts revet pepperrot ½ ts sitronsaft cayennepepper karsespirer Fyll 2: 3 ss majones 1 sjalottløk ½ ts sennep ¼ ts revet sitronskall ¾ ts sitronsaft 2 ts frisk estragon 10 egg Hardkok eggene og ta av skallet. Del dem i to på langs og ta ut eggeplommene. Mos halvparten av plommene med majones, finhakket skinke, sennep, pepperrot, sitronsaft og cayennepepper. Fyll i halvparten av eggehvitene og pynt med karsespirer. Mos den andre halvparten av plommene med majones, finhakket løk, sennep, sitronskall og finhakket estragon. Fyll i eggehvitene og pynt med estragon. Og for de som tåler det: Devilled Eggs 6 hardkokte egg 3 ss majones 2 ts Dijon-sennep noen dråper tabasco ¼ ts chilipulver 1 ts sitronsaft 2 ss finhakket dill strimlet rød chili Skrell eggene og del dem i to på langs. Ta ut plommene og bland i en bolle sammen med resten av ingrediensene. Fyll eggehvitene med blandingen og pynt med strimler av chili.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #4 Skrevet 11. mai 2004 Jeg pleier å lage en veldig enkel variant som faktisk er veldig god: Bland plommene med kremost fra Tine (den med "krydder"-smak) og litt pepper og gjerne finhakket vårløk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå