AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har hatt noen perioder med ekstremt mye stress, som også har ført til at jeg har kjent en slags "klump" i halsen når stressnivået har vært høyt. Dette har jeg fått høre gjelder skjoldkjertelen.. Jeg hadde for ett år tilbake pene og glatte negler (for et år tilbake startet stresset- moren min fikk kreft med mer). Disse neglene har nå noen lette vertikale riller samt noen dypere vertikale noen, og denne "dryppende voks" typen (heter "beading nails"). Jeg blir ikke klok på det som står om det på engelsk. Da refereres det til masse rart, blant annet revmatisme, diabetes med mer. Spørsmålet mitt er om noen HER inne vet hva den "dryppende voks" typen kommer av, og hva jeg eventuelt kan gjøre for å forminske den? Hva så ellers med vertikale riller og generelt tørre negler? Jeg prøver å bruke Abricot Creme av Dior om kvelden og Huile Abricot om dagen- men alt av tips og kunnskap om hva jeg bør/ må gjøre mottas med stor takk. Noen?Anonymous poster hash: 4ae90...1c5
Minya Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 (endret) Rillene i neglene vil forsvinne over tid når du slutter å stresse. Jeg hadde sånne riller i begge ringfingerneglene før, de siste fem årene har de blitt svakere og svakere. Jeg stresser mindre enn jeg gjorde før og har et mer avslappet forhold til verden. Beste måten å minske rillene på i mellomtiden, er å bruke en sånn poleringsfil i skumgummi. Da ser ihvertfall neglene glatte og fine ut, selv om de egentlig vokser ut med riller i. En sånn kloss som på dette bildet har to eller fire grovheter, som regel har de en polish-side og det er den jeg mener du kan bruke. Endret 1. desember 2013 av Minya
Sugerøret Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 står også b vitamin mangel,stoffskifteproblemer,diabetes osv.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Det ser ikke så ille ut som det som vises her, men det er av samme type:http://www.nailsalonmalaysia.com/softsurf/wp-content/uploads/2013/07/beading.jpg Det har bare kommet generelt fort, var ikke slik for 6 mndr siden. Anonymous poster hash: 67d8c...0ca
Minya Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Prøv vitamintilskudd, nok søvn og forsøkt å stresse ned. Riktig og ordentlig matinntak kan også ha effekt på negler og hår, så pass på at du spiser nok av de viktige tingene. Grønnsaker og fisk og sånt. Med mindre du går til legen og ber om å få sjekket hvilke vitaminer du har lavest nivåer av, kan du ta en sånn multivitamin-type. Jeg bruker møllers total eller hva den nå heter. Er en pakke med to kapsler for hver dag, en grønn med vitaminer i og en gjennomsiktig trankapsel. Husker ikke hvor mange dagsdoser det er i en eske, men alle dagligvarekjeder har dem i vitaminhylla. Grei løsning som vitamintilskudd når du ikke er helt sikker på hva du har for lite av. Og husk at det tar i gjennomsnitt tolv måneder for en negl å vokse fra neglerot til fingertupp, så forandringen i neglen tilbake til "normalen" skjer ikke over natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå