Gå til innhold

Har ikke plass til sofa - hva kan jeg bruke istedenfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal flytte inn i en liten leieleilighet og der er det ikke plass til vanlige sofaer. Alle jeg har sett på er både for dype og for lange. Plassen jeg skal bruke vil være inn i et hjørne der det er ca 90 cm dypt og ca 2 meter langt. En vanlig seng vil bli altfor stor syns jeg, og to stoler vil gi et altfor rotete uttrykk. Jeg trenger en komfy sitteplass for en til to personer og jeg lurer på om noen har forslag til hvordan jeg kan løse dette?

Jeg har mest lyst på en sofaløsning, men som sagt, vanlige sofaer er for store for plassen og de minste sofaene til ikea er ikke gode å sitte i. Løsningen må ikke ruve i rommet.

Anonymous poster hash: 76cca...659
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

pallesofa? ta paller, lag en madrass som passer på, å fyll opp med puter :) ganske kult om du maler pallene i en stilig farge som matcher resten rundt :P

Skrevet

Om du kjøper en sånn sofaseng og legger i en ok madrass og fyller opp med puter i ryggen da?

Slik som denne http://3.bp.blogspot.com/-3AHx7ePEfxE/T7EEL0KhAfI/AAAAAAAACS8/oI6yr-A0oDk/s1600/IMG_1436.JPG

Da har du også en ekstra overnattingsplass om det trengs.

Den var veldig fin, men det som er dumt er at den i ene enden vil blokkere for et område jeg skal gå ut i gangen. Hva heter det? Passeringsområde? Det området er inkludert i de to meterne. Veggen er ca 2,30 lang. Egentlig burde jeg hatt noe som var maks 1.60-1.70 langt. Ekstra soveplass er ikke viktig, jeg skal ha en oppblåsbar til det.

Skrevet

Hva med Ikeas modulsofaer feks Söderhamn-serien? Der kan du sette sammen slik du vil: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69900970/ :)

Edit: leste nå at du hadde sjekket ut Ikea! Er nok litt trøtt.. ;)

Den er fin, men målene jeg oppga er mål til sitteplass + litt luft rundt. Jeg burde vel ha skrevet det. Jeg vil ha litt luft rundt slik at det ikke skal føles som å leve i en boks.

Skrevet

pallesofa? ta paller, lag en madrass som passer på, å fyll opp med puter :) ganske kult om du maler pallene i en stilig farge som matcher resten rundt :P

Hvor store er slike paller? Finnes det madrasser kortere enn 2 meter lengde? Og helst så smalt som ca 70 cm?

Skrevet

En løsning med puter var ikke dumt. Takk for at dere gidder å svare midt på en lørdagsnatt! :blomst:

Skrevet

Barnemadrasser er mindre og det er ikke så vanskelig å kutte til en skumgummimadrass heller. Er ganske sikker på at du kan bestille slike etter mål.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hvor store er slike paller? Finnes det madrasser kortere enn 2 meter lengde? Og helst så smalt som ca 70 cm?

kjøp skumgummi. de kutter du som du vil :P

Gjest HappyWaffle
Skrevet

En løsning med puter var ikke dumt. Takk for at dere gidder å svare midt på en lørdagsnatt! :blomst:

har ikke noe bedre å finne på :P sånn er det å ha fucka døgnrytme ;)

Skrevet

Jeg lurte på, går det an å bruke slike puffer som ikea har? Dere satte meg på tanken om puter, så jeg kom på at ikea har jo puffer? Da kan jeg kanskje ha slike med rom i?

What you think? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Noen som har prøvd det?

Skrevet

de puffene med rom fra ikea som jeg har prøvd er ganske ubehagelige å sitte på, men de rommer veldig mye og kan festes sammen så de ikke dyttes fra hverandre når man flytter på seg! http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00184495/ 90x70. så du kan ha 180x70 så får du i tillegg litt luft! men de er som sagt ikke verdens mest komfortable, og de er jo ikke ment å sitte i, så de tåler ikke at man står og hopper i dem :) beste er å dra ned og faktisk se!

Skrevet

Hva med å snekre noe selv?

Ta utg.pkt i målene, noen planker og litt maling... Da kan du få noe som både er funksjonelt og fint.. Også kjøper du madrass og puter og legger oppå?

Anonymous poster hash: d015a...31d
  • Liker 2
Skrevet

Er det inntil vegg, kan du lage deg en enkel hengslet brisk, med skumgummimadrass. Da kan den vippes opp, og du får litt ekstra plass. Den vil også fremstå luftigere, fordi den "svever" over gulvet uten bein.

Skrevet

Sjeselong fra IKEA. God å sitte i, og er mer "luftig" enn Sofa.

Anonymous poster hash: f5781...8d4

Skrevet

Hemnes dagseng?

Men det er jo mulig å få tak i ganske så små sofaer også. Jeg ville ha prioritert mer at det skal være godt å sitte i en at det skal være så veldig moderne/pent. Det suger å ha dårlig sitteplass hjemme hos seg selv. Man bruker faktisk en del tid i sofaen.

Anonymous poster hash: 47265...085
  • Liker 1
Skrevet

de puffene med rom fra ikea som jeg har prøvd er ganske ubehagelige å sitte på, men de rommer veldig mye og kan festes sammen så de ikke dyttes fra hverandre når man flytter på seg! http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00184495/ 90x70. så du kan ha 180x70 så får du i tillegg litt luft! men de er som sagt ikke verdens mest komfortable, og de er jo ikke ment å sitte i, så de tåler ikke at man står og hopper i dem :) beste er å dra ned og faktisk se!

De vil jo passe perfekt inn i plassen jeg har sett ut. Hvordan kan de festes sammen? Hopper aldri i sofa jeg :fnise:

Hva med å snekre noe selv?

Ta utg.pkt i målene, noen planker og litt maling... Da kan du få noe som både er funksjonelt og fint.. Også kjøper du madrass og puter og legger oppå?

Anonymous poster hash: d015a...31d

Jeg har ikke utstyr og erfaring.

Er det inntil vegg, kan du lage deg en enkel hengslet brisk, med skumgummimadrass. Da kan den vippes opp, og du får litt ekstra plass. Den vil også fremstå luftigere, fordi den "svever" over gulvet uten bein.

Fint forslag men jeg kan dessverre ikke montere noe fast i veggen da det er en leieleilighet.

Hva med denne?

Sengehesten kan tas av.

http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/spr/39887442/

Veldig søt! :) Men tåler den at to voksne personer sitter i den?

Sjeselong fra IKEA. God å sitte i, og er mer "luftig" enn Sofa.

Anonymous poster hash: f5781...8d4

Er ikke de veldig store? Jeg får vel titte mer. Hvem andre har sjeselonger?

Hemnes dagseng?

Men det er jo mulig å få tak i ganske så små sofaer også. Jeg ville ha prioritert mer at det skal være godt å sitte i en at det skal være så veldig moderne/pent. Det suger å ha dårlig sitteplass hjemme hos seg selv. Man bruker faktisk en del tid i sofaen.

Anonymous poster hash: 47265...085

Dagsengen blir for stor, og ja det er jo en comfy løsning jeg etterlyser. Men det må være en noenlunde pen løsning også ellers ødelegger det for hele rommet. Men jeg kan godt bruke tepper og puter for å få det fint.

Hvor finner jeg slike små sofa du tenker på? Tips?

Takk for alle forslag :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...