AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Som barn kranglet mor og jeg mye, så jeg flyttet hjemmefra tidlig. Jeg har i ettertid tenkt at all kranglingen skyltes tenåringshormoner for mamma er jo så hyggelig. Vel, nå har jeg flyttet tilbake til hjembyen og treffer henne flere ganger i uken. Hun er så frekk, og kommer ofte med nedlatende kommentarer. Ingenting av hva jeg gjør er godt nok, det er kun hennes måte som er akseptabel (enda måten hun gjør tingene på ikke alltid er mest effektiv eller gir best resultat). Jeg er voksen og har bodd for meg selv i mange år jeg klarer vel å støvsuge selv, men neida hun blander seg og forteller meg hvor lite jeg vet og hvor dum jeg er. At jeg kunne glemme hvordan hun egentlig er! Jeg er så sliten av dette, men jeg vet ikke hvordan jeg skal endre situasjonen. Jeg har prøvd å forklare hvorfor jeg gjør tingene på min måte og si at jeg ikke legger meg opp i hva hun gjør, men det når ikke inn. Hun er slik mot søstrene mine også, men de er slik selv. De kan stå sammen på kjøkkenet og krangle over om det er best å røre med eller mot klokken i grytene..... Hun legger seg også oppi alt hva mennene og eksmennene til søstrene mine bedriver. Hva skal jeg si til henne for at hun skal slutte å legge seg opp i alt? Anonymous poster hash: a97fd...ed0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Det er ikke alltid at man kan forandre andre, men man kan forandre seg selv. Om du MÅ bo hjemme, så kan du fortelle henne at, vel det sårer meg når du kritiserer meg. Om det ikke funker, så bør du slutte å ta deg nær av innblandingen, og ha et kaldt rolig hode hvor du tenker at du har verdi selv om moren din er nedlatende mot deg. Hun vet kansje ikke bedre. Jeg har også en slik mor, og flytta når jeg var 18. Greier ikke bo hjemme, og har ikke gjort det siden. Anonymous poster hash: d5755...fe7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Jeg tenker at man fint kan holde litt avstand selv om man bor i samme by. Du trenger jo ikke møte henne flere ganger i uka? Hvorfor støvsuger du når hun er der? Gå på sjeldne korte overfladiske besøk, hvor du på forhånd har mannet deg opp til å ikke bli med på diskusjoner. Lykke til:)Anonymous poster hash: 3db38...810
Stinelin Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Oi, dette kunne jeg ha skrevet selv, bortsett fra at jeg bor et stykke unna (helt nødvendig). Min løsning er å holde avstand og stort sett bite tenna sammen. Når det går for langt sier jeg i fra at jeg ikke synes dette er greit, men da blir det masse drama og dårlig stemning i lang tid. Får også kritikk på hvordan jeg stabler ved, hvordan jeg rører i kjelen, hvilken mat jeg har i kjøleskapet, når på året jeg får unger osv. Er over 30, gift og har to barn, og har bodd for meg selv siden jeg var 16.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå