AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Jeg bare lurte på om hunder kan reagere hvis de får i seg smør? Det var ikke mye. Rundt 50g, tror jeg. Lagde middag, gikk for å hente noe. Å da hadde katta stikki av med den, men bikkja fant den og spiste det opp før jeg oppdaget det. Ho sover litt og vil helst ikke gjøre noe særlig. Ho får noen ganger sånne rare rykninger. Men det pleier ho å ha, men ikke så ofte som nå. Men er det noe farlig? Ho spiser alt ho kommer over, ho er et matvrak! Anonymous poster hash: d2c77...455
skruf Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Tviler på at smør er farlig for en hund, iallefall i små mengder. I verste fall så kan det sette litt fart på magen..
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Nei, blir nok litt løs bæsj, men utover det så skjer det neppe noe. Men er du bekymret så holder du bare ett ekstra øye med henne. Men tror nok det går bra Anonymous poster hash: d87ac...7cd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Nei, det er ikke farlig. Min hund var svært glad i fett og har spist mye rart, til og med sånn natursalve. Det også gikk helt fint. Anonymous poster hash: 19a29...4aa
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Åh, nå ble jeg lettet! Sittet å vært litt bekymret, kommer nok til å holde litt øye med henne. Nå ligger ho å sover ved siden av meg og drømmer. Så går vel bra. :-) Anonymous poster hash: d2c77...455
Gjest Badebuksa Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Jeg GIR hunden min smør jeg. Hvis jeg smører brødskiva. Han digger det. Reagerer aldri på det.
skruf Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Kanskje vofsen har en ting for lavkarbo;) 4
absinthia Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Ikke noe farlig - hun er sikkert kjempefornøyd.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Helt ufarlig, kan evnt bli litt dårlig i magen om hun har sart mage. Ellers fullstendig uproblematisk. Anonymous poster hash: 85c25...576
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 det setter hvertfall fart på magen men direkte farlig er det ikke. er jo bare fett trooor (ikke at jeg skal si det for sikkert) ikke at det er noe farlig i det
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Satte bikkja i buret i natt for sikkerhetsskyld. Da pleier ho å si ifra hvis ho må ut. Men idag så gjorde ho ikke det.. Så nå har ho spydd. Men det er vel bra å få det opp hvis ho ble dårlig i magan. Håper det er siste gang i natt. Ikke råd til mer helgedyrlege, det er så dyrt! Anonymous poster hash: d2c77...455
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #14 Skrevet 1. desember 2013 Gi hunden kokt ris i dag. Glemte forresten å si at jeg pleier å passe et rampetroll av en hund på snart 3 år. En dag kom jeg inn på kjøkkenet og da sto hun med tungen langt ned i smørboksen som sto på bordet. Da hadde hun fått i seg nesten halvparten, sikkert 100 gram. Gikk helt fint. Jeg hadde ikke ringt dyrlegen i helgen med mindre almentilstanden ble dårlig. Anonymous poster hash: 19a29...4aa
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #15 Skrevet 1. desember 2013 Dyrlege pga oppkast? Hvis den fortsetter å kasta opp så må hun jo ta den til dyrlege. Anonymous poster hash: d87ac...7cd
Gjest Badebuksa Skrevet 1. desember 2013 #16 Skrevet 1. desember 2013 Hvis den fortsetter å kasta opp så må hun jo ta den til dyrlege. Anonymous poster hash: d87ac...7cd Jg hadde ventet en stund før jeg hadde dratt. Men min er litt sånn..ja,. Hun kjenner vel sin hund best vil jeg tro!!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #17 Skrevet 1. desember 2013 Jg hadde ventet en stund før jeg hadde dratt. Men min er litt sånn..ja,. Hun kjenner vel sin hund best vil jeg tro!! Hun sier den har kastet opp en gang, men håper den ikke gjør det igjen så hun ikke trenger å dra til dyrlegen. Så da kan vi anta at hun ikke tok den til dyrlegen første gang den kasta opp Anonymous poster hash: d87ac...7cd
Gjest Badebuksa Skrevet 1. desember 2013 #18 Skrevet 1. desember 2013 Hun sier den har kastet opp en gang, men håper den ikke gjør det igjen så hun ikke trenger å dra til dyrlegen. Så da kan vi anta at hun ikke tok den til dyrlegen første gang den kasta opp Anonymous poster hash: d87ac...7cd Ja, og og så?
Sirah Skrevet 1. desember 2013 #19 Skrevet 1. desember 2013 Gamle hunden min klarte å få i seg en hel pakke margarin en gang mens jeg var utenfor en kort tur. Det gikk helt fint, bortsett fra at den kastet alt opp igjen etterpå mens den satt i fanget mitt i sofaen...... En pakke smør er mye når den kommer i retur... Men sett bort ifra dusj av både meg og hund, en haug med klær til vask, rens av sofa og tur på butikken for å kjøpe nytt smør så gikk det helt fint....
Stormborn Skrevet 1. desember 2013 #20 Skrevet 1. desember 2013 Ville nesten trodd det var av andre grunner enn 50g smør den kasta opp også... Litt ettersom hvor stor hunden er selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå