AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Har sakte beveget meg ut i sminkeverden utover mascara, og stadig dukker det opp spørsmål:P Denne gangen lurer jeg litt på dette med øyenskygge; jeg har sett på et hav av youtube videoer der de graderer øyeskyggen i to farger, f.eks: Vet ikke om det er den beste videoen for å illustrere hva jeg mener, men de legger en lysere tone i øyekroken, og går så mørkere utover, og duser det hele ut i overgangene. Jeg har forsåvidt fått det sånn høvelig til(dog jeg brukte fingrene til å duse ut), men jeg synes det ble så forferdelig hard og tung sminke, føler meg ikke helt komfortabel med det. Har prøvd ulike farger, mengde, duse det ut osv. Hun på videoen synes jeg f.eks er for hard sminke til å ha på meg selv, uansett anledning. Men det kan kanskje også være at jeg ikke er vant med å seg meg selv med sminke:P Så jeg er redd jeg for det trente øyet ser helt psyco ut, og ender opp med å ta det av og bare gå med mascara Jeg blir så usikker på meg selv med denne sminken. Hvorfor må det være så komplisert Og en ting til; jeg plages med at øyeskyggene drysser en del, men paletten jeg har var en sånn billig-palett jeg fikk i gave(står ikke noe merke på den eller noe), så burde jeg kanskje kjøpe annen øyenskygge? Er de kanskje lettere å blande/duse sammen også? Og hva med koster? Anonymous poster hash: 4be63...dd1
Gjest BabyBlue Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Om du har billigpalett og dårlige koster er det ikke rart det blir dårlig, fingrene duger sjelden til å blende med. Du trenger ikke lete lenge eller betale mye for øyenskygge som duger, men koster bør du være litt mer kritisk til. Du kan f.eks få tak i billige, men gode syntetiske børster. Som f.eks dette settet fra Real Techniques som får mye skryt. Eller dette fra EcoTools. I begynnelsen bør du holde det enkelt og kjøpe noe du kan eksperimentere med
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Om du har billigpalett og dårlige koster er det ikke rart det blir dårlig, fingrene duger sjelden til å blende med. Du trenger ikke lete lenge eller betale mye for øyenskygge som duger, men koster bør du være litt mer kritisk til. Du kan f.eks få tak i billige, men gode syntetiske børster. Som f.eks dette settet fra Real Techniques som får mye skryt. Eller dette fra EcoTools. I begynnelsen bør du holde det enkelt og kjøpe noe du kan eksperimentere med Har ikke kost i det hele tatt men ok, får sette en palett på listen min. Men takk for link! Sånne sett kan jeg jo ønske meg i gave:) Men et annet problem; Jeg vet ikke hva de ulike kostene skal brukes til:P Anonymous poster hash: 4be63...dd1
Påfugl Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Sminkekvaliteten har mye å si, så om du bruker en billigpalett er det ikke rart at det drysser. Jeg synes det er best å bruke godt pigmentert øyeskygge (f.eks Naked palette av Urban Decay), og en god øyeskyggeprimer. Videre bør du også investere i gode koster, men du kommer langt med én kost i første omgang. Jeg synes det er mye lettere å blande/smudge når man har tenkt litt over hvordan sminke og koster man bruker
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Her har du en guide! Hjelp...! Så mange typer! Men takk for video!:D Anonymous poster hash: 4be63...dd1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Leka meg akkurat litt på badet, og nå fikk jeg enda et spørsmål Dog ikke om øyenskygger. Fikk en prøve på en foundation fra bodyshop som hadde fått så mye skryt, og første gang jeg la den på så jeg ikke ut! La seg på hvert minste lille hår jeg hadde, i alle små linjer/rynker og porer Men så var det noen som foreslo å blande den med litt fuktighetskrem, så jeg gjorde det. Funka helt fantastisk! Men fremdeles legger det seg pittelitt på dun-håret mellom brynene, og de er så lyse og små at jeg ikke får til å nappe dem. Vil det hjelpe med en primer? Ikke kommet så langt at jeg har begynt med det enda, på the to do list. Andre ting jeg kan gjøre?Vil helst ikke vokse, virker litt overkill når jeg er så lys, og har så lite hår. Anonymous poster hash: 4be63...dd1
Gjest BabyBlue Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Hjelp...! Så mange typer! Men takk for video!:D Anonymous poster hash: 4be63...dd1 Du trenger absolutt ikke alle, i begynnelsen mener jeg at man kun har behov for 2 - 3 stk, også kan man legge på flere etterhvert som man føler for det Shader: Denne typen bruker man til å pakke skygge på lokket, da ofte en mer pigmentert farge. Blender: Om du skal velge en, velg denne typen. Disse kan du bruke til å duse ut farge og til å legge på basefarge osv. Den erstatter shaderen for meg egentlig. Veldig grei. Pencil: Denne er for presis påføring, som oftest for å smudge eller gni utover en farge inne ved vipperoten eller for å lage en ytre "V". For å få et innblikk inn i børstefasonger kan du kikke på MAC sin børsteguide Jeg kan linke til minst 3 andre børster til jeg selv føler jeg bruker mye, men helt ærlig trenger jeg kun de 3 variantene for å få til ordentlig øyesminke. Nå linker jeg mye til mac, men de fleste merker som lager sminkekoster har også ganske like, og billigere, varianter inne.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Okei, takk for hjelp, fant et sminkeforum der jeg får MASSE hjelp av de som er mer erfarne med sminkekosten, men det settet du linka fra iherb vurderes definitivt når jeg begynner å bestemme meg for foundation og slikt:) Føler det må på plass før jeg begynner å herje med øyenskygge Anonymous poster hash: 4be63...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå