Gå til innhold

Familie på Facebook (kun seriøse svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke skyt meg, jeg har kanskje en tendens til å ta Facebook litt for seriøst. Men ønsker seriøse svar som handler om temaet, ikke hvorvidt jeg tar det for seriøst eller er teit eller ikke :P

Men jeg har endel familiemedlemmer som venner der. Hvis jeg skriver en statusoppdatering, ikke noe teit eller sært, helt kurant, så er det aldri noen av dem som liker eller kommenterer. Heller ikke hvis det er noe spesielt. Det hender noen få ganger at et av søsknene mine liker. Samme søskenet hver gang.

Så ser jeg andre familiemedlemmer oppdaterer, t.o.m teite oppdateringer, og får likes og kommentarer fra de andre familiemedlemmene. Fordi de er mer likt, mer populære? Hva tror dere er grunnen?

Anonymous poster hash: 6f4c7...b8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de skriver noe mer interessant enn deg :-)
Det er folk i familien jeg liker bedre enn andre, men dette avhenger ikke av mine likes hvertfal.

Skrevet

kanskje dine oppdateringer ikke kommer opp på newsfeeden deres?

Skrevet

Akkurat samme her.

Mamma og pappa kan like eller kommentere noe, men aldri noen ellers (veldig sjeldent i så fall).

Jeg bryr meg ikke, men så tar jeg heller ikke fb SÅ seriøst... er jo likevel kjempekoselig å treffe familien min, og det er jo in real life som teller :)

(nå oppdaterer jeg ikke så veldig ofte, en og annen gang. Mulig jeg har et for kjedelig liv til å trykke "like" på :fnise: )

Skrevet

Tja, har hørt at noen kun liker statuser osv. til de som liker tilbake. Men vet ikke helt om det er fakta da. Selv liker jeg ting familie skriver, men skriver ikke mye selv, så vet ikke om familien min hadde likt det.

Skrevet

Hvis du oppdaterer veldig sjeldent og eller er lite aktiv så er det ikke sikkert de får opp oppdateringene dine i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 61939...b0c
Skrevet

Spørs helt på innholdet om jeg kommenterer eller liker. Kan jo være interessant for deg, men kanskje ikke noe de bryr seg så veldig mye om. Og at det de skriver er interessant for flere.

Skrevet

Kan det også være at de er redde for å gjøre deg flaue eller blande seg for mye? Er de stort sett eldre enn deg?

Jeg kunne ønske flere familiemedlemmer tenkte på dette før de kommenterte... :hallo:

Skrevet

Eldre ja, stort sett.. Noen yngre og :)

Det har hendt jeg har skrevet viktige ting, som betyr mye for meg. Men føler for å droppe hele Facebook egentlig, om ingen gidder å ha noe med meg å gjøre der :)

Skrevet

Jeg har en stor familie og de fleste er på facebook. En kusine legger ut daglige oppdateringer og gjennom andre har jeg fått vite at mange opplever at hun virker skrytende. Det er alltid bilder av hva hun har bakt sammen med barna, bilder av henne før hun skal ut på en fredagskveld når hun er sminket og pyntet. Mange lar være å trykke likes på oppdateringene hennes fordi de synes det blir i overkant. Jeg trykker liker uavhengig av andres mening, og kanskje også for å støtte henne litt. Hun vet ikke selv hva andre har snakket om.

Anonymous poster hash: 37ec4...7b8
Skrevet

Stakkars da. Synes syns på henne, hun prøver sikkert bare å få kontakt/vise hva hun driver med?

Men det er ikke sånne oppdateringer jeg driver med. Litt kortere, eller om jeg skal til sykehuset for eksempel da (har vært alvorlig syk). Men folk bryr seg vel bare ikke da :)

Det er viktigere å like at noen skriver status om hva hunden gjorde i går :) men jeg merker bare at det irriterer meg, og at jeg føler at de driter i meg. Men det får vel bare være sånn da :P

TS

Skrevet

Jeg har voksne barn på FB. Jeg kommenterer og liker lite hos de. Rett og slett fordi jeg ikke skal være en mamma som spammer de ned.

Anonymous poster hash: 262de...d31
Skrevet

Tenker ikke nødvendigvis på foreldre, de har jeg mye kontakt med utenom, men nære venner/søsken/tanter/onkler/fettere og kusiner

Skrevet

Stakkars da. Synes syns på henne, hun prøver sikkert bare å få kontakt/vise hva hun driver med?

Men det er ikke sånne oppdateringer jeg driver med. Litt kortere, eller om jeg skal til sykehuset for eksempel da (har vært alvorlig syk). Men folk bryr seg vel bare ikke da :)

Det er viktigere å like at noen skriver status om hva hunden gjorde i går :) men jeg merker bare at det irriterer meg, og at jeg føler at de driter i meg. Men det får vel bare være sånn da :P

TS

Det er ikke synd på henne på noen måte. Hun er pen og kreativ, har god jobb og holder på med videreutdanning, har et såkalt vakkert hjem. Hun er en aktiv og oppegående kvinne, men hun vet ikke at noen blir lei (misunnelige?) og det man ikke vet har man ikke vondt av. Det er mange som trykker likes, ofte de samme av oss søskenbarna. Tantene hennes er mer måteholdne, men de er jo av en eldre generasjon og det er kanskje en usynlig maktkamp ang hvem som har de mest vellykkede barna... ;)

Anonymous poster hash: 37ec4...7b8

Skrevet

Det er jo mange som reagerer negativt på sykdoms/sykehus-oppdateringer, eller negative statuser for å få sympati. I verste fall tenker de at du klager og deler for mye privat.

Hva med morsomme og hyggelige statuser, ignoreres de også helt?

Skrevet

De er sikkert lei av oppdateringene dine, kanskje til og med flau. Slutt å legge ut statuser.

Anonymous poster hash: 3b763...655
Skrevet

Det er jo mange som reagerer negativt på sykdoms/sykehus-oppdateringer, eller negative statuser for å få sympati. I verste fall tenker de at du klager og deler for mye privat.

Hva med morsomme og hyggelige statuser, ignoreres de også helt?

Ja :) la ut et morsomt bilde for noen uker siden, ingen brydde seg.

Men jeg vil heller ikke være en av dem som later som at alt er så perfekt osv. Da får jeg heller være den som ikke får likes eller kommentarer :P Har aldri lagt ut noe særlig privat da, men det kan jo være at de ikke bryr seg om meg og heller liker meg hvis jeg er en klovn.

Skrevet

De er sikkert lei av oppdateringene dine, kanskje til og med flau. Slutt å legge ut statuser. Anonymous poster hash: 3b763...655

Mest sannsynlig? Men jeg legger kun ut statuser kanskje 2 ganger i mnd eller noe rundt der. Det er kanskje for mye? De får sitte der og like "jeg har smerte som ingen kan se på utsiden"-bildene og statusene sine.

Skrevet

Hvorfor er du ikke fornøyd? Jeg ble stolt da broren min likte noe jeg sa for første gang. Er ikke lenge siden :ler: Vanligvis er det kun et familiemedlem som liker tingene mine også, men er kjempefornøyd med det :)

Skrevet

Hvorfor er du ikke fornøyd? Jeg ble stolt da broren min likte noe jeg sa for første gang. Er ikke lenge siden :ler: Vanligvis er det kun et familiemedlem som liker tingene mine også, men er kjempefornøyd med det :)

Nei, si det........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...