AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Svigermor la mg til som venn på facebook. Etter at det skjedde går det ikke an å ha noen morsom og ironisk tråd om noe som helst. Og hver gang det er noen kommentarer eller innlegg fra min mann skal hun selvfølgelig kommentere med "flink gutt det", "det er gutten til mamma det", "ååå så flink du er gutten min". Jeg klikker snart... Skal sies at jeg har en sånn svigermor som første gang hun var på besøk her hos oss sa: " den eneste feilen mine sønner har gjort i livet er å gifte seg med drittkjerringer". Ja... dere skjønner tegninga...! Kan man slette svigermor som venn fra fb? Magefølelsen sier nei, nei, nei Anonymous poster hash: c64e2...80d
Stormborn Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Svigermor la mg til som venn på facebook. Etter at det skjedde går det ikke an å ha noen morsom og ironisk tråd om noe som helst. Og hver gang det er noen kommentarer eller innlegg fra min mann skal hun selvfølgelig kommentere med "flink gutt det", "det er gutten til mamma det", "ååå så flink du er gutten min". Jeg klikker snart... Skal sies at jeg har en sånn svigermor som første gang hun var på besøk her hos oss sa: " den eneste feilen mine sønner har gjort i livet er å gifte seg med drittkjerringer". Ja... dere skjønner tegninga...! Kan man slette svigermor som venn fra fb? Magefølelsen sier nei, nei, nei Anonymous poster hash: c64e2...80d Det går an å gjøre sånn at alle andre enn hu ser statuser 15
Gjest Eurodice Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Dette er din egen skyld. Jeg er ikke så all verdens kjent med alle funksjoner på facebook, men man kan vel ikke legge til "venner" uten videre? Du har vel godtatt en forespørsel fra svigermor da. Hvorfor gjorde du det, når du så tydelig ikke liker henne? 4
Kosemose Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Dette er din egen skyld. Jeg er ikke så all verdens kjent med alle funksjoner på facebook, men man kan vel ikke legge til "venner" uten videre? Du har vel godtatt en forespørsel fra svigermor da. Hvorfor gjorde du det, når du så tydelig ikke liker henne? Det er vel ikke så rart at man godtar en venneforespørsel fra svigermor, selv om man ikke liker henne? Still inn slik at hun ikke ser de nye statusene dine 31
Nordvesta Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Legg henne i bunken med begrenset tilgang 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Dette er din egen skyld. Jeg er ikke så all verdens kjent med alle funksjoner på facebook, men man kan vel ikke legge til "venner" uten videre? Du har vel godtatt en forespørsel fra svigermor da. Hvorfor gjorde du det, når du så tydelig ikke liker henne? Men jøsses... selvfølgelig kan man ikke "velge" å ikke legge til svigermors venneforespørsel! Jeg nekter å ta noe "personlig ansvar" her altså. Der jeg kommer fra er normal folkeskikk å omgås familie selvom man ikke er bestevenner. TS Anonymous poster hash: c64e2...80d 16
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Det er vel ikke så rart at man godtar en venneforespørsel fra svigermor, selv om man ikke liker henne? Still inn slik at hun ikke ser de nye statusene dine Takk for støtten! Hvordan stiller jeg inn det da? Dette visste jeg ikke. Jeg må visst undersøke hvordan jeg kan få ordnet et eller annet. Anonymous poster hash: c64e2...80d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Men jøsses... selvfølgelig kan man ikke "velge" å ikke legge til svigermors venneforespørsel! Jeg nekter å ta noe "personlig ansvar" her altså. Der jeg kommer fra er normal folkeskikk å omgås familie selvom man ikke er bestevenner. TS Anonymous poster hash: c64e2...80d Nei, selvfølgelig må man legge til svigermor. Svaret her er at dere begge setter henne på begrenset tilgang, svært begrenset tilgang. Dvs. at hun ikke kan se veggen, bilder etc. Anonymous poster hash: 10402...b20 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Ser ikke problemet.. Det er jo gutten hennes selv om han er mann. Hadde tatt det med et smil jeg. Anonymous poster hash: f55f7...b96 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Jeg har delt lista mi inn sånn Close friends - Der kan jeg slenge dritt om romfolk, muslimer og utrykke mer personlige ting Så har jeg en "Venner utenom bekjente". Den bruker jeg mest fordi den ekskluderer de få jeg ikke vil skal vite noeAnonymous poster hash: 3400a...21d 3
Gjest Eurodice Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 Men jøsses... selvfølgelig kan man ikke "velge" å ikke legge til svigermors venneforespørsel! Jeg nekter å ta noe "personlig ansvar" her altså. Der jeg kommer fra er normal folkeskikk å omgås familie selvom man ikke er bestevenner. TS Anonymous poster hash: c64e2...80d Men kjære i all verden da, er facebook blitt den nye og eneste måten å omgås på? Har du hørt om besøk og telefon?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #12 Skrevet 30. november 2013 Men kjære i all verden da, er facebook blitt den nye og eneste måten å omgås på? Har du hørt om besøk og telefon? Eneste nei. Men en av de. Og nok nå. De fleste her tror jeg forstår at man ikke ignorerer venneforespørsel fra svigermor. Anonymous poster hash: c64e2...80d 18
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #13 Skrevet 30. november 2013 Hvor går man inn å stiller inn de ulike settingene egentlig? TS Anonymous poster hash: c64e2...80d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Det vil bare virke rart om hun ikke får tilgang til profilen, noe hun ikke får under restricted-filter... Men før du trykker "publiser" på ett innlegg, finnes det ett lite symbol nede i høyre hjørnet som du kan klikke på, der kan du velge f.eks "Vis dette for venner, untatt xx" Anonymous poster hash: 849c5...9d8 6
kaprifolen Skrevet 30. november 2013 #15 Skrevet 30. november 2013 (endret) Hadde satt henne på begrenset, ja! Innlegget er ryddet for persondebatt. Irrlys, mod. Endret 30. november 2013 av irrlys 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #16 Skrevet 30. november 2013 Takk takk. Så langt har jeg funnet ut at jeg kan flytte henne til "aquaintences", men da ser hun vel at jeg har gjort det antagelig? Og ja - det er nettopp det; jeg vil gjerne være litt skånsom... hehehe TS Anonymous poster hash: c64e2...80d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #17 Skrevet 30. november 2013 Det vil bare virke rart om hun ikke får tilgang til profilen, noe hun ikke får under restricted-filter... Men før du trykker "publiser" på ett innlegg, finnes det ett lite symbol nede i høyre hjørnet som du kan klikke på, der kan du velge f.eks "Vis dette for venner, untatt xx" Anonymous poster hash: 849c5...9d8 Tusen takk! Fant ut av det nå. Veldig, veldig lurt altså Anonymous poster hash: c64e2...80d 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #18 Skrevet 30. november 2013 Se her, TS... Bilde nr 3 forklarer knappen jeg snakket om Enkelt og diskret http://www.teknologia.no/2011/11/facebook-slik-velger-du-hvem-som-far-se-hva/ Anonymous poster hash: 849c5...9d8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 Se her, TS... Bilde nr 3 forklarer knappen jeg snakket om Enkelt og diskret http://www.teknologia.no/2011/11/facebook-slik-velger-du-hvem-som-far-se-hva/ Anonymous poster hash: 849c5...9d8 Tusen takk! Til og med jeg skal klare å få med meg noe av det der. Veldig bra forklart. Takk for hjelpen. TS Anonymous poster hash: c64e2...80d
Adhara Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 Tråden er ryddet for persondebatt, avsporinger og svar til dette. Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå