Gå til innhold

Menssmerter

Fremhevede innlegg

Gjest Respect
Skrevet

Er det noen som sitter på gode råd for å redusere menssmerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er nå du har det, kan det hjelpe med:

Varmeflaske på magen

Aktivitet- gå en tur, eller trene

Slappe av

Ibux

Massere magen

Ta en dusj eller et bad

Sex

Sånn på lang sikt har det hjulpet mange å begynne på p-piller.

Det er veldig individuelt hvilke ting som hjelper, men her var noen tips som hjelp meg i allfall.

Gjest gjest 0
Skrevet

Da jeg var mindre var det eneste som hjalp meg mot mine ekstreme menssmerter naproxen. Jeg fikk mine av pappa som hadde fått de på resept, men nå kan man få kjøpr de uten resept på apoteket.

Pam

Skrevet

Jeg vil også anbefale naproxen.

Noe som også hjelper meg er å ta en veldig varm varmeflaske og legge den på nederste del av magen.

Skrevet

Hadde veldig sterke smerter før jeg begynte på p-piller, og måtte gå hjem fra skolen mange ganger..

Jeg prøvde også naproxen. De hadde effekt men det var kun når jeg tok pillene før smertene begynte.

Skrevet

Sluttet nesten helt å ha vondt etter at jeg begynte på p-piller. Før det spiste jeg så mye paracet at de til slutt nesten ikke virket på meg. Skjønner godt hvordan du har det, mens-smerter er kjempevondt!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Endel blir hjulpet av soneterapi og/eller akupunktur.

Gjest Respect
Skrevet

Jeg fikk mere vondt i magen etter at jeg begynte på p-piller, men mindre blødninger. Dersom jeg hopper over en mens blir det ekstra ille. Varmeflaske hjelper, men jeg kan ikke gå rundt med det hele dagen heller...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hatt stor suksess med Ledox(Naproksen) som man får kjøpt reseptfritt på apoteket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde sterke menssmerter før jeg begynte på p-piller. Det beste jeg kunne gjøre var å ta en joggetur på morran før det verste smertene satte inn - da ble dagen mye bedre.

Og så slipper man spise så mye smertestillende....

Gjest gjest1
Skrevet

Gå til legen og få resept på skikkelig smertestillende. I våre dager er menssmerter helt unødvendig det fins flere gode preparater.

Ibux er bare ikke godt nok.

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har prøvd "alt", både av skolemedisin og naturmedisin. Det eneste som har hatt noen virkning her i gården er p-piller. Før var jeg overlykkelig bare jeg klarte å stå oppreist når jeg hadde mensen, men nå fungerer jeg faktisk. O lykke! Hvis du ikke er like hardt angrepet som meg (noe de færreste er, forhåpentligvis) burde det hjelpe godt med varme, massasje, avslapnings- og pusteøvelser (yoga er et hett tips), lett fysisk aktivitet, og ikke minst sjokolade. :wink:

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve naproxen jeg og.Jeg har så sinnsykt vondt i magen,kan ikke bevege meg og det hjelper ikke med ibux eller varmflaske.Men for meg så begynte smertene etter at jeg begynte på p-piller

Skrevet

For meg hjalp det 100% å begynne på p-piller. Nå er smertene så godt som borte, og det er digg det. Før tygde jeg ibux hele dagen lang uten at det egentlig hjalp og måtte også være hjemme fra jobb på det verste.

Gjest gjestn
Skrevet

mine mensplager; (noen bedre?

dette begynner 1 uke før mensen:

* verkende ledd

* isjas

* prikking og nummenhet i føtter

* oppblåste ømme bryster

* hetetokter

* fryser

* tørre såre øyne

* søvnløshet

* fett hår

* stikkende smerter i underlivet

* depresjon

Gjest gjest1
Skrevet
mine mensplager; (noen bedre?

dette begynner 1 uke før mensen:

* verkende ledd

* isjas

* prikking og nummenhet i føtter

* oppblåste ømme bryster

* hetetokter

* fryser

* tørre såre øyne

* søvnløshet

* fett hår

* stikkende smerter i underlivet

* depresjon

Au da... Har du vurdert å begynne på p-piller/sprøyte/stav/plaster? Dersom du ikkje er ein prøvar, då sjølvsagt.

Skrevet

Ibux er det eneste som hjelper her i gården, i hvertfall.

Skrevet

Spiser 2 pakker ibux hver måned- spiser ibux nå :evil:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Eneste som funker på meg er Naproxen. Men det funker til gjengjeld med en gang også.

Skrevet
Spiser 2 pakker ibux hver måned- spiser ibux nå :evil:

Det er langt ifra heldig å knaske Ibux (samt andre legemidler) konstant. Kontakt heller lege for råd og veiledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...