Gå til innhold

hva gjør dere på kveldene? (alenemødre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg og Bf gikk fra hverandre for ca 1 mnd siden. jeg sitter her mutters alene. Podden er i seng. og jeg kjeder meg ( vask og husarbeid er tatt)! hva gjør dere for at tiden skal gå?

Føler meg så allene =(

Anonymous poster hash: 85fd8...4f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser på TED-talks

Leser fagartikler

Strikker

Spiller wordfeud

Har besøk

Leser bøker

Baker kake

Rydder kleskap

Broderer

Lærer fotografi på youtube

Pinterest

Mediterer

Trener etter DVD

Anonymous poster hash: a06e7...f9c

• Liker 4
Skrevet (endret)

Så på tv og leste bøker, ryddet litt, av og til et glass vin, kanskje ringe noen (det var dyrt å ringe på åttitallet). Vasket håret, tok en dusj, selvsagt var det kjedelige dager, men trygt og godt å vite at barnet sov godt. :)

På tirsdager var det blad-dag (åttitallet) så da kjøpte jeg lesestoff og snop i all hemmelighet for å unngå at barna skulle få dårlige vaner videreført. Tirsdagene var ikke tilegnet å telle kalorier, det var min dag...

Endret av Alvina
Skrevet

Jeg studerer, så jeg leser en del pensum på kveldstid, samt jobber med oppgaver. Ellers legger jeg puslespill, ser serier, leser bøker. Er i kollokviegruppe med en annen alenemor, så vi chatter en del på FB på kveldene, både faglig og sosialt.

Skrevet

Jeg studerer, så jeg leser en del pensum på kveldstid, samt jobber med oppgaver. Ellers legger jeg puslespill, ser serier, leser bøker. Er i kollokviegruppe med en annen alenemor, så vi chatter en del på FB på kveldene, både faglig og sosialt.

Må smile, ikke av deg, men fordi vi ikke hadde internet på åttitallet, egentlig lurer jeg på hvordan vi kunne leve uten, men.

Jeg leste også når jeg studerte, og ofte benyttet jeg barnevakt faktisk for å få tid til å lese fag før innleveringer, eksamener. Det er noe jeg anbefaler andre også, man slipper å ha dårlig samvittighet, noe man kan få om alt blir og virker som et mas.

Skrevet

Jeg er ikke alenemor, med jeg er ofte alene om kveldene. Jeg elsker tiden som er min! Bortsett fra husarbeid, bruker jeg internett, leser og ser på DVD eller TV. Jeg har ikke behov for noe annet, men så er jeg ikke utpreget sosial, da ...

• Liker 5
Skrevet

For ett år siden satt jeg alene og var lei meg hver kveld etter at barnefaren hadde flyttet ut. Laget meg en lang liste med filmer og serier jeg ville se og satt i gang på kveldene og i helgene. Og det var kanskje stort sett det jeg gjorde i et par-tre mnd, når jeg ikke var med barna. Det var nyttig for meg, hadde vanskelig for å gråte og være lei meg foran andre, derfor var det godt å være litt alene og gråte litt og le litt.

Filmer jeg så: Romantiske komedier i massevis, ala The holiday.

Serier jeg så: Solsidan tvers gjennom, og en del serier på Netflix. Så gjennom hele sesongen av en serie.

Nå 1,5 år etterpå, er det godt å slappe av litt med tv sent på kveld, men nå er livet mitt mer aktivt og jeg er godt fornøyd også de dagene/kveldene barna er hos faren sin.

Anonymous poster hash: ce793...afd
Skrevet

Når poden er i seng kl 20 så er det ikke så mye tid til overs. ser litt på tv, rydder, gjør ting klart til neste dag.

• Liker 1
Skrevet

Jag är inte alenemor men är ändå ensam flera kvällar i veckan.

När barnen var mindre jobbade jag ibland en timme, slösurfade (på kg), gjorde Yoga, och gick i säng tidigt (vid niotiden)för att kunna gå upp när barnen vaknade ca kl 6. Ibland löste jag sudoko eller läste bok.

Nu ser jag på TV, viker tvätt, jobbar eller surfar. Ofta ordnar jag i köket, städar eller bakar, eller gör juice.

Skrevet

de timene på kvelden ifra poden har sovnet til jeg skal legge meg selv er hellig..må ha alenetid og roe ned etter en lang dag.

Flere sier dem bruker kveldene på husarbeid osv men her er det beina høyt med tv og data.

Besøk har jeg lyst på sjelden.er for sliten og metta etter dagen.

Anonymous poster hash: b751f...2b2
  • Liker 1
Skrevet

Har du utdanning? Hvis ikke: studer noe! Eventuelt bare lær deg noe. Et nytt språk. Les bøker. Strikk en genser. Gjør noen styrkeøvelser på gulvet. Lag en deilig lunsj til i morgen, eller fyll opp frysen med boller/brø/vårruller/tomatsaus etc.

Anonymous poster hash: 87bc1...011
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn men bor alene og er ofte hjemme på kvelden. Jeg ser på TV-serier, eller en sjelden gang en film, driver med hobbyting som kortlaging og brodering, leser mye bøker og blader, surfer på internett (humorsider, tegneserier, Pinterest, Facebook, diverse forum, blogger), chatter, spiller dataspill.... masse forskjellig sånt:)

Anonymous poster hash: e8297...12e
  • Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Hadde barnet ditt lagt seg kll 17:28?

Ikke alene, men har en mann som har maaaange reisedøgn.

Ungene er som regel i seng til klokken 20. Før de legger seg koser vi oss med kveldsmat og lesing.

Kveldene jeg er alene prøver jeg å få tatt en styrkeøkt så fort ungene er i seng. Tar en lang dusj, lager god kveldsmat, og koser meg med en kopp te og et blad, eller så bruker jeg tiden til husarbeid, rydding og legge sammen tøy.

Ellers så har jeg en venninne eller to på en kaffe og litt skravling, ser på film etc..

Skrevet

Hadde barnet ditt lagt seg kll 17:28?

Ikke alene, men har en mann som har maaaange reisedøgn.

Ungene er som regel i seng til klokken 20. Før de legger seg koser vi oss med kveldsmat og lesing.

Kveldene jeg er alene prøver jeg å få tatt en styrkeøkt så fort ungene er i seng. Tar en lang dusj, lager god kveldsmat, og koser meg med en kopp te og et blad, eller så bruker jeg tiden til husarbeid, rydding og legge sammen tøy.

Ellers så har jeg en venninne eller to på en kaffe og litt skravling, ser på film etc..

Ja jeg har en med for godt sove hjerte :yvonne: han sovner ganske tidlig, men han trenger det også for å være opplagt dagen etterpå. vennene mine møter jeg ofte på dagtid, med podden. (har ingen venner uten barn) så de er hjemme de også med sovende barn.

Anonymous poster hash: 85fd8...4f6

Skrevet

Mine er i seng til litt forskjellig tid. Minste rundt halv ni, eldste omtrent når jeg selv tar kvelden. Er egentlig hjemme de fleste kveldene uavhengig om ungene er hos meg eller ikke.

Jeg jobber (hjemmekontor), rydder/vasker i huset, vasker/legger sammen klær, leser, ser på TV, er på KG, gjør håndarbeid, hobby, egenpleie, drikker rødvin/te/kaffe, planlegger hva vi skal ha til middag, lager mat, chatter med venner på FB, pusser opp i huset...

Sånn går dagene :)

Skrevet

Er ikke alenemor, men har mann som er mye bortreist. Har også unger som legger seg tidlig, så kvelden er ganske lang.

Jeg kjeder meg så og si aldri, men mulig det er fordi det ikke er permanent. Jeg ser mye film og serier på pc mens jeg hekler eller strikker. Ellers elsker jeg å legge meg en time tidligere og lese på sengen. Små gleder. :)

Skrevet

Ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Stjernesol, mod.

Skrevet

Om jeg har noe energi til overs etter at barnet er lagt ned, ser jeg serier på netflix, skyper eller chatter på fb. Ellers strikker jeg litt før jeg gjør klart til dagen etter og sover. Husarbeid gjør jeg på dagen, kveldene er jeg som regel kaputt.

Anonymous poster hash: 49d08...505

Skrevet

Det går i tv, vasker flasker, smører niste, rydder kjøkken, kosing/aktivisering av hund og katt, løper på tredemølla, snakker med mannen. Men for det meste går det i en bedre kvelds og tv ;)

Skrevet

Da jeg var alenemor så studerte jeg, ergo så gikk mye av kveldene med til hjemmearbeid. Ellers så gikk det i å lese bøker, se filmer, serier på tv, husarbeid….. Dette var før internett..

Nå er jeg ikke alenemor, men er mye alene om kveldene pga jobben til mannen min, og kveldene når minsten har sovnet går med til å lese bøker, se på netflix, løpe på tredemølle, ta et bad, skravle i telefonen med venninner, får av og til venninnebesøk….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...