AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Det er jo mange julebord i disse tider. De fleste arbeidsplasser har julebord på en eller annen måte. Veldig mange julebord er blitt fyll og fest, og ligner mere grisefest enn et julebord. Har norske julebordtradisjoner forandret seg fra å være "familievennlige" til "grisevennlige" ? Før var det feks vanlig at julebordet på arbeidsplassen inviterte til julebord med følge, altså partner, ektefeller eller sambo. I våre dager er det et fåtall av julebord som inviterer med følge. Syns du at julebord tradisjonen har forandret seg ? Er et julebord kun blitt et påskudd for en real firmafest/fyllefest ? Anonymous poster hash: 2c7bc...eb0
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Slutta for mange år siden å gå på julebord. Har vært for flere firmaer og det blir som regel fyllfest, er jo gratis!! Mye drittslenging om sjef eller andre ansatte. Pluss man får høre sannheten hvem som liker deg eller ikke. Neitakk så moro er det ikke, synes jeg da. Anonymous poster hash: 95b4a...eae
Gjest Coolaid Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Jeg har sluttet med å gå på julebord. Mitt inntrykk er at alkoholen flyter, personer som er i forhold tafser og kliner med andre enn partneren sin (for han/hun er jo hjemme), mens man må høre på så mye dritt om hvemsomhelst - sannheten kommer fra fulle folk vettu. Syns det er helt utrolig flaut at voksne mennesker kan oppføre seg slik. Syns rett og slett at det ikke er noe kjekt. Drikkepress er det også. Et år ble julebordet vårt byttet mot en grisefest over nyttår. Jepp ,det stod på invitasjonen, GRISEFEST ! ! !
Steinar40 Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Julebord med følge blir jo dobbelt så dyrt for firmaet. Det er nok ofte grunnen til at det ikke blir julebord med følge. En annen sak er jo at det da blir sykt kjedelig for single folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå