Gå til innhold

Pinlige opplevelser ved spørsmål om leg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble tilfeldigvis spørt om leg på butikken i dag, og da måtte han i kassa selvfølgelig si fødseldatoen o.l drithøyt så alle i butikken kunne få med seg det, om de hørte etter.

Andre som har opplevd situasjoner de synes er litt pinlige?

Anonymous poster hash: b0e39...736
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor var det pinlig? :klo:

Anonymous poster hash: 862aa...ac8
  • Liker 18
Skrevet

:fnise: Husker jeg fikk kjærlighet på polet, siden jeg viste legitimasjon uforpliktende. Utrolig hvor glad jeg ble. Haha, er slike små overraskelser man ikke forventer seg, som gir den gleden:p

Skrevet

Jeg var 39 år. Hadde med barna mine på polet (oi, det hørtes ikke bra ut, men jeg skulle kjøpe en vin i forbindelse med en gave). Ble selvfølgelig spurt om legitimasjon, men jeg har ikke førerkort og bankkortet mitt er uten bilde. Så da sto jeg der da...Uten legitimasjon. Og ble nektet å kjøpe vinflaska.

DET må jeg si var flaut. I lørdagsrushet på polet. 39 år. Med barnevogn og to barn på slep.

Anonymous poster hash: a4e19...ae3
  • Liker 12
Skrevet

Jeg er snart 38 og blir spurt om legitimasjon på polet i ny og ne.

Mye mulig at jeg ser ung og vakker ut, men under 25? ikke en tjangs!

Dette handler om opplæringen de får på polet, du kan ikke se alderen på en person ved å dømme etter klærne, slik de åpenbart gjør...

Skrevet

Jeg var 39 år. Hadde med barna mine på polet (oi, det hørtes ikke bra ut, men jeg skulle kjøpe en vin i forbindelse med en gave). Ble selvfølgelig spurt om legitimasjon, men jeg har ikke førerkort og bankkortet mitt er uten bilde. Så da sto jeg der da...Uten legitimasjon. Og ble nektet å kjøpe vinflaska.

DET må jeg si var flaut. I lørdagsrushet på polet. 39 år. Med barnevogn og to barn på slep.

Anonymous poster hash: a4e19...ae3

Det er jo rett og slett ganske håpløst!

Akkurat som hun på 67 som ikke fikk kjøpel øl i butikken fordi hun ikke hadde med seg legitimasjon.

Greit nok at man kan være i tvil på noen, men det er jo lov å bruke hodet litt også.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg spør de fleste som ser unge ut om leg. Og i mange av tilfellene er disse rett over grensa for alkohol (18-20 år), mens etpar er endel over. Men særlig jenter synes jeg det er vanskelig og bedømme, men ta det som et kompliment… Selv om jeg synes det var i overkant firkantet med deg over her som ble nektet vin i den situasjonen, men de ansatte gjør jo bare jobben sin (hvor godt den blir gjort er en anna sak).

Spurte ei om leg en gang som viste seg å være 45… DET hadde jeg ikke gjetta! Hun ble iallefall strålende blid, og måtte rope høyt til veninnegjengen sin slik at de skulle få se, for jeg hadde nemlig ikke spurt noen av dem :fnise: Eh, ja.

• Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

:fnise: Husker jeg fikk kjærlighet på polet, siden jeg viste legitimasjon uforpliktende. Utrolig hvor glad jeg ble. Haha, er slike små overraskelser man ikke forventer seg, som gir den gleden:p

Synd ikke en av ugene dine var over 18 da, da kunne h'n vise legget sitt og så viser du ditt og dere har samme etternavn, da er det jo logisk og tenke at er barnet ditt over 18, bør du også være over 18.

Så klart alt dette er bare kompliserte saker, da om ungen er 18 kan de kjøpe vinen i stede for deg...

• Liker 1
Skrevet

Synd ikke en av ugene dine var over 18 da, da kunne h'n vise legget sitt og så viser du ditt og dere har samme etternavn, da er det jo logisk og tenke at er barnet ditt over 18, bør du også være over 18.

Så klart alt dette er bare kompliserte saker, da om ungen er 18 kan de kjøpe vinen i stede for deg...

?! Du svarte feil bruker. Jeg skrev ikke kommentaren om å vise frem leg som 39 år gammel mor, med barn på slep..

Gjest Gunfreak
Skrevet

?! Du svarte feil bruker. Jeg skrev ikke kommentaren om å vise frem leg som 39 år gammel mor, med barn på slep..

Hm gjorde vist det.

:blush:

Skrevet

Jeg er snart 38 og blir spurt om legitimasjon på polet i ny og ne.

Mye mulig at jeg ser ung og vakker ut, men under 25? ikke en tjangs!

Dette handler om opplæringen de får på polet, du kan ikke se alderen på en person ved å dømme etter klærne, slik de åpenbart gjør...

eller så flørter vi. ;)

Anonymous poster hash: fa2e4...f85

Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt om leg *pinlig*

Skrevet

Ble bedt om å vise leg. nå i høst når jeg skulle kjøpe nesespray på matbutikken.. Hadde selvfølgelig bare med meg kontanter inn, så jeg spurte om han tulla og om jeg måtte ut i bilen for å hente legitimasjon. Måtte visst det. Var i grunn ikke så veldig pinlig, men nesespray liksom..... Mye styr for noe så lite. Og han bak kassa så ikke ut som om han var en dag over 18 selv, så han hadde ikke fått kjøpe nesespray av meg i allefall!. Måtte le da jeg gikk derifra :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Det er like mye 18-årsgrense for legemidler i butikken som for tobakk og alkohol, så stakkaren i kassa gjorde bare jobben sin. :fnise:

Du får ta det som et kompliment :D

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja jeg vet egentlig det, så skjønner han bak kassa ;) .. Men likevel.. Måtte bare humre litt for meg selv når det var snakk om en uskyldig nesespray og ikke brennvin på polet :tongue:

Og har forresten aldri vist leg på apoteket for nesespray, og har kjøpt det før jeg ble 18, men det er kanskje ikke samme regler der? :vetikke: (merkelig i såfall)

Edit: og når vi snakker om å vise leg... Nå kom jeg på at for noen år siden ble jeg faktisk også bedt om leg for å kjøpe bare sigarettpapir! Jeg skulle ikke ha det til røyk engang. hehe . Sigarettpapir, DET er farlig det! :fnise:

Endret av Euphorbia
Skrevet

Nei, apoteket har andre regler, men det fordi de har farmasøyter som kan gi riktig medisinfo. Det har ikke butikkansatte noe trening i.

På apoteket kan du også kjøpe to pakker paracet, mens i butikken har de regler på en pakke per husstand per døgn for å beholde legemiddelløyvet.

• Liker 1
Gjest Ironically me
Skrevet

He he. Du fikk sikkert en ny venn der, og kanskje noen fiender også! ;)

Jeg spør de fleste som ser unge ut om leg. Og i mange av tilfellene er disse rett over grensa for alkohol (18-20 år), mens etpar er endel over. Men særlig jenter synes jeg det er vanskelig og bedømme, men ta det som et kompliment… Selv om jeg synes det var i overkant firkantet med deg over her som ble nektet vin i den situasjonen, men de ansatte gjør jo bare jobben sin (hvor godt den blir gjort er en anna sak).

Spurte ei om leg en gang som viste seg å være 45… DET hadde jeg ikke gjetta! Hun ble iallefall strålende blid, og måtte rope høyt til veninnegjengen sin slik at de skulle få se, for jeg hadde nemlig ikke spurt noen av dem :fnise: Eh, ja.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle kjøpe en 6 pk øl og hadde nylig farget håret mitt. Damen i kassen spurte etter leg og jeg viste det selvfølgelig. Men hun mente at dette ikke var meg, og jeg diskuterte og diskuterte, men ble ikke øl på meg den dagen :P var ærlig talt ikke vanskelig å se at det var meg!

---

Måtte vise leg når jeg kjøpte red bull når jeg var 18. Flaut.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Var 25 år, dritsyk og klarte å dra meg ned på nærbutikken med mine aller siste krefter for å kjøpe paracet.

Glemte leg. Fikk ikke paracet.

Skrevet

Jeg ble spurt etter leg da jeg kjøpte vaniljeessens i fjor vinter.... what!?!?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...