Gå til innhold

Pynting av kirka - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne hatt noen referat om hvordan dere tenker å pynte kirken?

Vi hadde i utgangspunktet bare tenkt ett par buketter på alteret. Nå når vi fikk brev fra kirken står det at det ER to buketter på alteret, som kirken ordner med.

Er det nok tror dere? Kirka er ikke så veldig stor.

I tollegg hadde jeg tenkt å ha ett par sinkbøtter med bjørkekvister og flagg i på trappen.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha

*to store buketter på alteret, i hvitt og grønt

*to digre buketter ute på trappa m bjørkeris og norske flagg

*en diger oppsats i våpenhuset, i hvitt og grønt

*pynt på annenhver benkerad på alle fjorten radene nedover på hver side, i hvitt og grønt med hvite sløyfebånd

Skrevet

Hva slags blomster bruker dere da?

Skrevet

Vi skal ha to fine pidestalloppsatser for å ha i kirken. Etter at vi var i kirken fant vi ut at de ikke har pidestaller der, men oppsatsene får vi sette en annet sted i kirken da.

Ellers har vi som du tenkt å ha sinkbøtter med bjørkeris og flagg. Noe mer enn det trengs ikke i vår lille kirke.

Skrevet
Hva slags blomster bruker dere da?

Vi har bestilt hvite roser og eføyranker, i tillegg til at floristen har fått litt kunstnerisk frihet. Men siden vi var tre bruder som skulle bli enige var det greit å holde seg på nøytral grunn..... :wink:

Skrevet

Takk for tips Tex! Tror jeg skal trumfe igjennom det til vår vielse også om det blir slik at det blir umulig å unngå masse pynt i kirken :-) Har dere forresten tenkt på at alterdekorasjonen skal matche altertavlen??

Skrevet
Har dere forresten tenkt på at alterdekorasjonen skal matche altertavlen??

Floristen vår pleier å pynte vår kirke til både bryllup og diverse, så hun vet godt hvordan det ser ut der. Jeg regner med at hun passer på det selv. Og dessuten går jo hvitt og grønt stort sett til alt...

Skrevet

Det jeg også mener, hos oss mener de nemlig at alterdekorasjonen må gå i blått og hvitt for å matche altertavlen...Det kræsjer helt med mine farger...Jeg lurte bare på om det var vanlig å pynte utifra hva som matcher altertavlen. Syns nemlig det høres litt rart ut.

Men, ikke meningen å ødelegge tråden her.

Pynten deres høres ihvertfall veldig fin ut!

Skrevet

Vi giftet oss i en ganske stor kirke, og etter avtale med brudeparet etter oss, pyntet Vi benkeradene med markblomster, og det andre paret sørget for vaser med blomster som stod på pidestall i trappa opp til alteret. HVa som stod på alteret enset jeg ikke ( og sikkert ingen andre heller) før jeg så bildene etterpå, og det var noen gule blomster.

Selv om jeg hadde mest lilla blomster i min bukett, gjorde ikke de gule blomstene at "det brøt" med mine farger, og det var heller aldri noe vi tenkte på. Kirkerommet er jo så vakkert i seg selv, så det er ikke mye som i så fall trengs for å pynte det opp ytterligere...

Skrevet

Vi skal ha to vaser med roser på altret og så tror jeg det skal stå bjørkeris ute på trappa. På sengeteppe ved alterringen, skal det henge to hjerter, som blir pyntet med grønt og roser. Rosene er de samme som i brudebuketten. Det er mamma som ordner dette, så jeg regner med hun har kontroll!

Skrevet
Vi skal ha

*to store buketter på alteret, i hvitt og grønt

*to digre buketter ute på trappa m bjørkeris og norske flagg

*en diger oppsats i våpenhuset, i hvitt og grønt

*pynt på annenhver benkerad på alle fjorten radene nedover på hver side, i hvitt og grønt med hvite sløyfebånd

Fikk tips av deg ang. hvilken florist dere skulle bruke. Ble det til denne, og hvor mye ble totalprisen for denne pynten? Pynter hun også gratis?

Tuuuuuusen takk!

Skrevet

Vil også nevne at jeg faktisk også henger meg opp i hva slags pynt som er i kirken, i forhold til min bukett og corsage. Vil at alt skal være i samme stilen. Dersom det ikke blir mulig (grunnet at andre gifter seg samme dag), håper jeg vi kan bli enige i hvit el. champagnefarget pynt.

Vil absolutt ikke ha blå blomster, når jeg selv har kobber/brunt/champagne som "mine" farger.... :-?

Sikkert ikke alle som legger merke til om det kræsjer, men selv vil jeg jo vite det - og helt sikkert irritere meg over det.

Skrevet

Fikk tips av deg ang. hvilken florist dere skulle bruke. Ble det til denne, og hvor mye ble totalprisen for denne pynten? Pynter hun også gratis?

Tuuuuuusen takk!

Jeg har snakket om og valgt to forskjellige florister, en som lager min bukett, brudepikebukett og corsager, og en annen som lager kirkepynten. Vi betaler 1500 for det jeg har nevnt over. Kan nevne at det er snakk om 14 benkepyntoppsatser. Vi får utrolig mye for pengene, og hun pynter gratis.

Skrevet
Vil også nevne at jeg faktisk også henger meg opp i hva slags pynt som er i kirken, i forhold til min bukett og corsage. Vil at alt skal være i samme stilen. Dersom det ikke blir mulig (grunnet at andre gifter seg samme dag), håper jeg vi kan bli enige i hvit el. champagnefarget pynt.

Vil absolutt ikke ha blå blomster, når jeg selv har kobber/brunt/champagne som "mine" farger.... :-?

Sikkert ikke alle som legger merke til om det kræsjer, men selv vil jeg jo vite det - og helt sikkert irritere meg over det.

He, he - trodde det bare var meg som hang meg opp i slike ting :wink:

Skrevet

Etter raad fra kirken skal vi ha det helt enkelt - fire hvite/kremfargede buketter, med litt groent i, tror jeg. Vi bruker blomsterdekoratoeren vi fikk anbefalt av menighetskontoret - hun har erfaring med kirkerommet og vet hva som passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...