TylerDurden Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Min far er en av verdens beste, han har nylig spyttet inn 400 000,- og tatt opp lån slik at jeg og min kjære har et hjem mens vi er studenter. Han vil ikke fortelle hvor mange penger han har, men jeg vet han har flere millioner som han har spart opp, han har sagt at han vil gi alt til meg og mine to brødre. Dette er overveldende og mere enn jeg vil ha da jeg bare er 25 år, jeg har allerede sagt at han skal beholde dem frem til jeg blir over 30. Men som en takk for alt han har gjort så vil jeg gi han noe som viser hvor takknemlig jeg er, men jeg er som sagt student så da er de begrenset med hva jeg har råd til. Har dere noen tips til julegaver eller evnt. hva dere ville gjort i min situasjon. Jeg er klar over at dette er et idiotisk problem å ha, men det er reelt for meg, så jeg må bare beklage om dere blir irritert om dere synest jeg er bortskjemt. Kjæresten min og familien hennes er flyktninger fra Irak og er ikke vandt til dette så dette er enda mere overveldende for henne, hun vet ikke hvordan hun skal forholde seg til dette, hva kan jeg si til henne slik at hun ikke skal føle at det er rart?
Gjest Kv84 Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 En vin og fine vinglass. Bøker/lydbøker. Gavekort. Smøring til langrennsski. Strikke en lue og skjerf til han. Spandere en middag på fin restaurant. Kaffekrus.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Skriv et brev til din far om hvor stor pris du setter på han, det han gjør etc. Hva han betyr for deg osv. Få kjæresten din til å lage to kubbelys-da mener jeg pynte to kubbelys, finner "oppskrift og tips" op interbett. Så ruller du brevet sammen til en rull, og fester det med bånd på det ene lyset. Høres gjerne feil ut til en mann, men min far ble evig glad når han fikk dette og det står fremme på bordet Anonymous poster hash: fc54e...587
dreia Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 I ein slik situasjon hadde eg gått for noko gjennomtenkt og personlig som ikkje kostar så mykje. Eg vil tru han har spytta i så mykje penger nettopp fordi du ikkje har så mykje å rutta med, ikkje for at du skal kjøpa ei dyr gave til han som han fint kan kjøpa sjølv. Eg likte idéen til AB om eit brev med lys. Kva med eit album med diverse bilder frå oppveksten din (og kanskje livet ditt i dag), krydra med sitat, ordspråk og dikt som beskriv han eller forholdet dykkar, og gjerne ein del punkt om kva som gjer at du bryr deg om han. (Han er raus, han har god humoristisk sans, han lot deg få liggeunderlaget hans då ditt blei ødelagt på campingturen i 2005 osv.) Eg ga eit slikt album til bestefaren min då han hadde runddag sist, og det falt slik i smak at det blei vist til alle som sette beinet innom døra.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Sett sammen en kurv med ting. Kjøp en fin kurv og fyll den med lys, hjemmelaget godteri i kremmerhus, god sennep, kaffe/te, en hjemmestrikket lue etc. Dette setter de fleste pris på - kanskje spesielt de som har mange materielle ting fra før. Det er ting de kan bruke, i tillegg viser det omtanke og ser fint ut. Anonymous poster hash: 99ad4...a76
TylerDurden Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2013 Takker så mye for svarene, men dette er ikke noe som passer til min familie eller far, bortsett fra brevet kansje. Jeg har nå kjøpt noen dyre Wik og Wilsøe glass for sparepengene mine, et til mor og et til far samt. fars yndlings rødvin. Tror de vil være ganske fin julegave. Vise følelser i min familie er ganske fremmed, så føler ikke for helt for å gjøre ting SÅ personlig som foreslått, men det var noen kjempefine ideer dere kom med, takker så mye :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå