AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Vet jeg kommer til å få mye pepper og kjeft nå, og kommentarer som at jeg bare må lære meg det og at jeg må vokse opp... Men må bare prøve likevel i tilfelle noen har tips. Jeg spiser ALDRI grønnsaker eller frukt. Fordi jeg ikke liker det. Innimellom kan jeg spise epler, bananer, jordbær og gulrøtter, men annet enn det rører jeg ikke noe av frukt eller grønt. Vet dette er utrolig dumt for kostholdet, men jeg har bare aldri lært meg å like det. Jeg tar kosttilskudd, men vet at det ikke kan gjøre opp for det. Er det noen som har tips og råd til meg, kanskje retter/grønnsaker jeg kan starte litt "easy" med?Anonymous poster hash: f1613...236
Pringle Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Ja! Jeg ville ikke kjefte på deg. Smak kan trenes opp, men det funker ikke hvis man blir presset. Start med de grønnsakene som har minst og mildest smak. Dette kan også variere fra person til person, og husk at det er svært få mennesker som er fullstendig altetende, det er ingenting å skamme seg for. Det er dog lettere å få i seg alt man trenger av næringsstoffer hvis man spiser variert. Det som jeg synes smaker mildest, er blomkål, erter, isberg-, hjerte- og crispisalat, sukkererter, gulrot, grønne bønner, agurk, hvite og brune bønner. Prøv en og en ting. Start i fred og ro, gjerne når du er alene. Spis det rått først. Ta på grønnsaken. se på den. Lukt på den. Skjær den i biter. Stikk tunga borti. Putt en bit i munnen. Kjenn på konsistensen. Tygg. Svelg. Gjenta. Du kan når som helst spytte det ut. Ta evt en pause, vent til neste dag, men prøv å utfordre deg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå