kvinnelig Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Nesten annenhver tråd handler om utroskap virker det som. Og mange av de om samboere, ektefeller som oppdager at partner gjennom flere år har gått bak ryggen deres lenge. Hvor vanlig er det å være utro egentlig? Er det nesten blitt slik at man tilhører mindretallet om man har en partner som ikke er utro? Og hvorfor? Hvorfor er så mange utro? Finnes ingen fasit, greit nok, men om et par har det tilsynelatende bra (for slik er det vel, når utroskap er et sjokk når det avsløres) - hvorfor? Er det kun spenning, eller noe mer? Er det noe som mangler i forhold hvor en part er utro gjentatte ganger?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Husk at flertallet av Norges befolkning ikke sitterpå kvinneguiden og skriver om livet sitt. Så det er ikke representativt. Anonymous poster hash: d9e1d...d30 2
kvinnelig Skrevet 30. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2013 Husk at flertallet av Norges befolkning ikke sitterpå kvinneguiden og skriver om livet sitt. Så det er ikke representativt.Anonymous poster hash: d9e1d...d30 Sant. Men har est artikler med statistikk (husker ikke tallene i hodet nå), hvor jeg husker at tallet var veldig høyt, skremmende høyt.
Gjest Heartbeat Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 De fleste er utro gjennom et langt liv, så det stemmer. Bare 4% er HELT trofaste hele livet. Og da er det grovt regnet med alle forhold du har vært i
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 De fleste er utro gjennom et langt liv, så det stemmer. Bare 4% er HELT trofaste hele livet. Og da er det grovt regnet med alle forhold du har vært i Feil. Husker at akkurat det er påstått her før, så ble det linket til statistikk som sa noe helt annet enn det vedkommende brukte den til. H*n hadde bare ikke klart å lese statistikken. Den handlet nemlig om hvor mange som aldri berøres av utroskap, prosentandelen som ikke selv var utro var på 40-tallet. At bare 4 % aldri i løpet av hele livet er i et forhold som berøres av utroskap, derimot, det kan godt stemme, og det var det statistikken sa. De fleste er i en god del forhold i løpet av livet, og da vil man nødvendigvis også støte på den betydelige andelen som er utro. Anonymous poster hash: 7f03d...624 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 De fleste er utro gjennom et langt liv, så det stemmer. Bare 4% er HELT trofaste hele livet. Og da er det grovt regnet med alle forhold du har vært i Det tror jeg ingenting på med tanke på hvor mange det er som kun er i 1-2 forhold nesten hele livet. Anonymous poster hash: 001c8...87e
Hoppetaujenta Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Da gleder det meg å se at jeg tilhører de 4% som er til å stoles på.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Jeg tror det har vært problemer i forholdet fra før når en part velger å være utro. Alt kan ha virket greit, men den utro parten har savnet noe, eller følt at behov ikke har vært dekket. Rent egoistisk likevel, men jeg tror det hører til unntakene at folk som er superlykkelige i forholdet og føler de har alt plutselig er utro. Det kan altså være lurt å ta det på alvor dersom den ene parten begynner å snakke om å savne noe i forholdet. Ikke at man skal gå med på det nødvendigvis, men det kan være et faresignal man kan være obs på før utroskapen skjer. Dersom parten som kjenner på et eller annet savn bare ignoreres så vil jo ikke savnet nødvendigvis forsvinne av seg selv. Som alltid er altså god kommunikasjon viktig. Anonymous poster hash: 001c8...87e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Da gleder det meg å se at jeg tilhører de 4% som er til å stoles på. 60% er ikke utro, så det er flere enn 4% som kan stoles på Anonymous poster hash: ca984...1ef
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Dessverre så har jeg inntrykk av at de aller fleste har vært utro, eller blitt bedratt, om de vet det eller ikke. Dette kommer nok av at samfunnet har forandret seg veldig, og tilgjengeligheten for å falle for fristelsen er mye større enn noensinne. Vi har nå sosiale medier og mobil med diverse apper som gjør at skrittet til å komme i kontakt med andre er veldig små. Facebook, snapchat og nå tinder er vel de enkleste måtene å komme i kontakt med andre på. De fleste møtes nok og får kontakt på disse plattformene, også utvikler det seg ofte derfra. Det er nok også mer krevende enn noensinne til å få et velfungerende forhold. Ikke er det bare "fristelser" overalt på sosiale medier, men likestillingen har kommet langt (heldigvis selvsagt), og det betyr at de fleste kvinner jobber, gjerne i samme yrker som menn. Og det er veldig lett for "gnister" og oppstå. Hvis man i tillegg ikke har det helt bra på hjemmebane, så er veien kort til en affære. Jeg tror faktisk ikke jeg kan komme på et eneste forhold fra noen jeg kjenner eller vet om, der utroskap eller flørting ikke har vært et problem. Og selvsagt er det utrolig mange forhold der dette ikke blir kjent også, der den ene er flink til å skjule sine spor. Man er nesten nødt til å være litt detektiv, spesielt innenfor sosiale medier i dag for ikke å bli fulgt bak lyset. Hvis man tror at SIN partner aldri kommer til å tråkke over streken, så er man svært naiv. Èn melding på sosiale medier kan være nok til å få snøballen til å rulle. Det er skummelt å være i et forhold i dag. Man tar en sjanse, med den risikoen at man kan bli fullstendig knust og sviktet på de groveste måter. Utroskap eksiterte selvsagt også tidligere, men der man tidligere måtte fysisk ut for å bli kjent med noen, så kan man i dag chatte og sende bilder via sosiale medier uten at partneren aner noe som helst. Det er skummelt. Stol for all del på partneren, men ikke vær naiv heller. Anonymous poster hash: 17caa...871
Gjest lnx Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 Det er enkelt å tro at andelen utro er veldig høyt, etter å ha vært inne på KG (og liknende forumer) og lest. Som en her oppe nevner, så utgjør ikke de som poster her et representativt utvalg. Det er jo som oftest bare de med problemer som poster her, ikke de som aldri har opplevd utroskap og liknende. Innen statistikken kalles dette for selection bias. Man kan også bli biased enda mer ved å kun se etter tegn på utroskap overalt, uten å prøve å falsifisere "hypotesen". Med andre ord, å finne bevis som motbeviser hypotesen. Slike forumer, og forsåvidt media, gir ofte et feilaktig inntrykk av hvordan virkeligheten faktisk er.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #12 Skrevet 30. november 2013 Det er riktig. Men det er likevel ikke til å legge skjul på at mange er utro, eller i hvertfall har noen "ugler i mosen" i dag. Hvis man har et bredt nettverk rundt seg, så vil man fort merke seg at de aller, aller fleste forhold har slike problemer. Ikke nødvendigvis utroskap, men problemer med sjalusi eller lignende pga tidligere hendelser. Kanskje har vi også blitt litt eiersyke? Uansett så vil jeg påstå at tilgjengeligheten for å komme i kontakt med andre er utrolig enkel, og det er nok med at man kjeder seg og har hatt et svakt øyeblikk hjemme en kveld, finner en match på tinder, også utvikler det seg uten at man i utgangspunktet har ment noe med det. SÅ enkelt er det faktisk. Jeg snakker av erfaring her, dessverre. Noe som gjør at jeg trives veldig godt som singel. Livet er ikke så komplisert som singel, for å si det mildt! Anonymous poster hash: 17caa...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå