Gå til innhold

Barbering nedentil

Fremhevede innlegg

Gjest -kebolle
Skrevet

Hva med laser på hudklinikk? Noen som har erfaring med det?? Jeg er så lei av å barbere meg, og hjemme-epilator er for vondt... Og så blir det jo svært liten tid da man går rundt og er helt glatt - min hud tåler i hvert fall ikke at jeg barberer meg hver dag (og da får jeg det forresten ikke helt glatt heller) - og små "skjegg"-stubber er i hvert fall ikke delikat.. Og så er det pinlig å gå med skjegg på tissen i offentlige dusjer... :oops: :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet

Jeg har tatt bikinilinjen med laser. Den var på god vei ned mot knærne... sånn føltes det ihvertfall.

Jeg er kjempefornøyd ! Endelig er det mulig å gå på stranden uten å forsøke å skjule røde prikker etter barbering.

Det gjør litt vondt. Men det er absolutt til å holde ut. Nå har jeg ikke prøvd å ta alt da. Det med å barbere vekk alt er jo en nokså ny mote, hvem vet hva som skjer om ti år ? Håret har dessuten en funksjon, jeg vil ikke kvitte meg med det permanent.

Gjest -kebolle
Skrevet

Mm.. det motargumentet har jeg også tenkt på.. Men jeg tenker i hvert fall at det er greit å fjerne det under venusberget jeg da. Dvs fra litt over klitoris og "nedover", slik at mannen ikke får hår i maten.. Så tenkte jeg at en kan fjerne _litt_ av kjønnsbehåringen, men ikke alt.

Hva nøyaktig menes egentlig med bikinilinjen når man snakker om laserbehandling? Jeg mener, jeg regner jo med at det er det som "stikker ut" fra trusekanten, men kan man få tatt _litt_mer, slik at det ikke stikker ut fra små, smale tangatruser heller..? Det kunne absolutt vært et alternativ!

Er du helt hårfri nå da? Jeg har lest litt på diverse nettsider til hårfjerningssteder, og de lover jo verken helt permanent eller absolutt hårfritt resultat, så vidt jeg kan skjønne.. men jeg vurderer det like fullt..

Takk for svar forresten!

Gjest allium
Skrevet

Du kan få tatt omtrent så langt opp som du vil. Jeg har på den smaleste trusen min, og tar alt som er utenfor.

Håret på kjønnsleppene vil jeg ikke fjerne permanent. Jeg har en tendens til å få sopp hvis jeg barberer for ofte, så det ser ut som jeg trenger luftlaget det gir. Nupper og sår er ikke noe problem ved barbering der heller.

Jeg var helt hårfri forrige sommer, etter tre behandlinger. Så kom det noen hårstrå tilbake i løpet av høsten og vinteren, og nå har jeg nettopp hatt behandling nummer fire. Muligens trenger jeg en til, men det kan bli to år til. Uansett er det så få hår at det går helt greit å nappe dem ut med en pinsett.

Gjest -kebolle
Skrevet

Ah - det hørtes da flott ut!! ¤vurdere økonomi nå¤

Takk for svar! :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye har du betalt per gang?

Gjest allium
Skrevet

1350 pr. gang de to første gangene, deretter 675.

Skrevet
Joda, rota kommer med (det er den lille, hvite klumpen på enden av håret, sant?). Det er viktig å ikke dra for hardt, for da kan håret brekke, og da blir det slik du sier Starie. Men drar du i håret med jevn kraft og bare holder det slik i noen sekunder (kanskje 5 sek) så slipper det plutselig av seg selv, med rot og det hele.

Den lille hvite er ikke roten, men hårsekken...

Gjest Anonymous
Skrevet
Fulgte Glamourgirls eksempel og nappet alle hårene på venusberget i dag. AU!! Nå har jeg røde nupper som aldri før' date=' vil det dempe seg i løpet av de neste dagene, Glamourgirl? Hvis ikke vet jeg ikke helt om tre timers smerte var verdt det... :roll:[/quote']

Er det mulig?? :o

AU AU AU! Jeg forsøkte å nappe bikinilinjen en gang, det er det aller vondeste jeg har vært med på!

Gjest Niniel
Skrevet

Venus_venus: Jeg trodde hårsekken inneholdt roten jeg?

"Håret er oppdelt i hårskaft og hårrot. Sistnevnte er tykkere i enden der den blir til en svelling, som sammen med de underliggende dermiske hårpapillene sørger for hårets næring, utvikling og vekst. Et dermisk lag med bindevev omgir hele hårroten og sammen utgjør disse en hårsekk." (fra www.eucerin.no )

Uansett, nå har jeg kjøpt epilator, og den funker veldig bra! Ikke var det vondt heller, det verste var egentlig den forferdelig skumle lyden.. Nå er det slutt på barbering av leggene for min del, men det spørs om jeg tør bruke den under armene eller på bikinilinjen...tror nok det kan være en god del vondere :o

Gjest -kebolle
Skrevet

Å epilere både legger og under armer syns jeg var veldig vondt i begynnelsen - men hvis du gjør det ofte nok, slutter det å være vondt.. selve kjønnsleppene får jeg meg derimot ikke til å nappe.. mens bikinilinjen går, til nød.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Det var faktisk bikinilinjen som var vondest å nappe.. Nå, noen dager etter, er jeg veldig fornøyd med resultatet. Glatt og hårløs:) Spørs bare hvor lenge det varer... :-?

Gjest Gjest0
Skrevet

Jeg tar også alltid alt.. Har ikke fast kjæreste om dagen, så da dropper jeg det når det ikke er helt nødvendig... Er ofte at jeg får røde prikker hvis jeg barberer et par dager etter sist gang, pleier derfor å la det gå noen dager.

Skrevet

Hei!

Jeg bruker epilator på venusbegeret og bikinilinjen, høvel på resten. Så smører jeg med Brulidin sårsalve (reseptfritt på apoteket) rett etter barbering og en gang til på kvelden (barberer meg som regel om morgenen). VIPS - glatt og fin uten kløe eller røde prikker.

Skrevet

Jeg har bare en liten midtrabatt..he he he.. Ellers tar jeg alt helt bak til anus..Liker IKKE hår der nede..

• 3 uker senere...
Gjest Jente_19_
Skrevet
det blir ofte rødt og ømt om du drar mot hårets retning. prøv heller å shave med hårets retning. bruk gjerne for mye skum enn for lite :)

Det er bare det at hvis en tar MED hårene så blir ikke alt håret med. Skal en ha en skikkelig glatt barbering må en ta mot hårene.....

Skrevet

TIPS: Ikke bruk hårfjernings krem, det er ikke bra nedentil. bikini linjen, greit nok, men ikke direkte på MUSA!!

tips2: barber nedover, mot leppene, fra bakenden og fremover.

så tar du og strammer opp, venus berget, så barberer du oppover mot magen, da får du glattbarbert mus.

og neste gang du da skal barbere deg, gjør du etter 2-3dager.

det blir bra, du blir glatt, det gjør i alle fall jeg :wink:

det er BEST og være glattbarbert, hvem mann liker og få hår i maten?? ingen.

håper det hjelper, hvis du finner på en ny måte, si ifra!!

lykke til :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

JEG liker å få hår i maten! Eller mer riktig, å få maten dandert. Digger at det er hår på venusberget som er trimmet i en V form. Glattbarbert får meg bare til å tenke på småjenter, og de gangene det ikke er helt glattbarbert tenker jeg på det mannlige kjennetegnet skjegg.

MIN mening er altså: Trim og stuss så mye dere vil, gjør det pent, men behold noe hår! Hvis ikke blir det turnoff.

Gjest Dazed
Skrevet

tenke på barn? i såfall velger jeg å se ut som et barn. for hår det klør klør klør!! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...