Gå til innhold

Hvordan takle sjalusi? veldig vakker venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har en jente i omgangskretsen (vi er rundt 25-28 år) som har rett og slett et perfekt og samtidig eksotisk ansikt. Hun er et av de vakreste menneskene jeg noen gang har sett og da inkludert alle mulige kjendiser/modeller osv. Når nye mennesker hilser på henne for første gang blir de stille og bare stirrer i noen sekunder og menn, spesielt, blir som små barn som blir nesten litt flaue rundt henne.

Jeg skal være ærlig- jeg er misunnelig på hennes utseende og jeg tror at mange er det også.

Det som er enda mer irriterende er at hun selvfølgelig vet at hun er drop dead gorgeous, og legger ut "deilige" bilder av seg selv på facebook regemessig bare for å høste komplimenter. En million bilder av ansiktet, ikke noe annet- ikke venner, ikke reisebilder, ikke klær, bare ansiktet (med sexy blikk) fra alle mulige vinkler. For disse bildene får hun 160 likes og masse kommentarer av "typen du er den peneste jeg har sett" .

Kjæresten min pleier også å stirre på henne som f... -noe jeg hater.

Jeg synes det er utrolig slitsomt å være venner med henne. Hun overskygger meg totalt, selv om jeg selv er ganske pen. Det blir alltid litt rar stemning når vi gjør ting sammen. F.eks. når vi er ute og tar en lunsj er det ganske sårende for egoet og ikke minst slitsomt at alle mannfolka stirrer på henne og ingen ser på meg.

Hvordan skal jeg takle denne sjalusien ? Fordi jeg vil egentlig ikke være misunnelig på noen, men jeg bare er det i dette tilfellet..

Anonymous poster hash: 3923f...e81
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. Har desverre ikke så mange råd å gi deg. Men tenk, utseendet er ikke alt. Kjæresten din er sammen med deg, fordi han liker både utseende og personligheten din. Angående det at andre stirrer på veninna di og ikke deg, er kjipt. Noen er bare født kjempepene, og sånn er verden desverre.

Om det plager deg så mye, så er det ikke en annen utvei enn å kutte ut vennskapet. Jeg vet hvor slitsomt det e å være sjalu på utseendet til andre mennesker.

Anonymous poster hash: 8f685...625
Skrevet (endret)

Kanskje er det ikke bare det at du er sjalu på utseendet hennes, men også at du egentlig syns hun er ganske grunn. Forøvrig tenker jeg det virker som at du takler dette helt fint; med selvinnsikt. Hva mer skal en forvente av noen?

Endret av Trapp
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Det må være en av de verste følelsene, man føler seg så liten. Dilemma, virkelig. Tror du bare må stole på deg selv, og tenke at du er god nok som du er. Jeg vet det ikke er lett når det er så tydlig at alle guttene sikler etter henne, man har alltid selv lyst til å være den vakkreste kvinnen i typens sine øyne, man har lyst at kompisene til typen skal være misunnelig på typen fordi han er sammen med DEG. Det er viktig at typen din får deg til å føle deg spesiell i slike situasjoner, og at dere snakker sammen om det. Håper ikke han glemmer helt av deg når hun er tilstede, da er det i vertfall ikke rart at du blir sjalu. Tror det egentlig handler om egen selvfølelse, selv om man er selvsikker betyr det ikke automatisk at man har god selvfølelse. Det er viktig å tenke positivt om seg selv, selv om det er vanskelig i en sånn situasjon. Du er god nok som du er.

Anonymous poster hash: ceaa8...4d2
Skrevet

Bare husk at vi som er mindre pene, eller stygge, om du vil, har følt det slik og opplevd det slik hele livet når vi omgås kvinner som deg. Det er ikke kult å være den stygge venninnen, men man blir vant til det.

Anonymous poster hash: 93705...15b
  • Liker 1
Skrevet

Et forslag kan jo være å kvitte seg med behovet for annerkjennelse fra andre randome folk.

Skrevet

Men er det et stort problem at folk ser på venninnen din? Altså dere er vel bare sammen i begrenset tid, all tiden du ikke er med henne kan du jo få blikk av andre gutter, i tillegg har du jo kjæreste fra før!

Skrevet

Er du veldig ofte sammen med henne? Selv om du kritiserer hennes FB-oppførsel så må hun vel være en god venninne dersom du ser henne ofte.

Hvis det bare er begrenset tid dere tilbringer sammen, så ville jeg bare "suck it up". Alle jobber med utseendet de har og gjør det beste ut av det (de burde i alle fall det) og jobber med seg selv for å ha en personlighet som også er tiltrekkende.

Jeg vet det føles som en mager trøst og gutter blir lett blendet av et vakkert ytre, men i bunn og grunn er det flere ting i livet. Vakre jenter blir også dumpet og som det sies - "however gorgeous the girl, some guy is tired of banging her". (Eller "tired of her shit" sier også noen).

Jeg prøver ikke å ignorere det faktum at utseendet har mye og si for menn, men nå er det vel slik at du allerede er attraktiv, og så vidt vi vet gjør det beste ut av det du har. Mange kvinner vil sikkert gitt mye for å se ut som deg også.

Det er vel egentlig typisk at jenter som allerede ser bra ut stresser mer med dette en de som er født mindre heldige. Nettopp fordi de (vi, hehe) allerede har fått mye oppmerksomhet på den bakgrunn, vet effekten av det og kan bli mer konkurranseinnstilt. Dersom man aldri har mulighet til å bli den vakreste kvinnen i rommet, slår man fra seg den tanken med én gang.

Du får huske at det alltid er noen penere, slankere, rikere, smartere og heldigere. Hvis en litt kjekkere, litt rikere og litt mer selvsikker fyr stod ved siden av kjæresten din, ville du byttet ham ut?

Anonymous poster hash: 0ee11...5ab
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...