Gjest Guilty Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Jeg har så utrolig problemer med å bestemme meg for hvilken farge(evt. tapet) jeg skal ha på soverommet mitt. Huset ble bygget for ett år siden og jeg valgte en vanlig hvitfarge siden jeg ikke klarte å bestemme meg. Så nå har jeg da endt opp med hvitt interiør og.. KRITTHVITE vegger. Jeg liker hvitt, men det blir litt for mye for å si det slik. Jeg har gått igjennom utallige kataloger, vært og sett på fargeprøver osv. men uten hell. Jeg finner mye jeg liker men jeg er usikker på om det faktisk passer seg på et soverom da jeg ønsker noe som hverken er altfor lyst eller altfor mørkt og det skal være en farge som gjerne gjør meg litt rolig men heller ikke blir kjedelig.. Har hittil sett på nøytrale farger innenfor beige, grått og blått. Noen som har konkrete farger de kan anbefale på et soverom?
Gjest Badebuksa Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 (endret) Jotun: Kornblå Vintage linen Fredfylt Fairy dust Blåtoner og -farger skal jo være beroligende sier folk Endret 30. november 2013 av Badebuksa
Grønt blad Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Jeg ville valgt en blåfarge som kun består av sort, hvit og blå. Det vil si at det siste leddet i fargekoden kun er en B. Dy kan se på fargekartene eller tilpasse og få blandet en egen farge.
Cata Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Av de du nevner ville jeg valgt en litt varm gråfarge tror jeg. Evt latt 3 vegger være hvite og brukt den grå på en fondvegg.
Sophie-Ann Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Tråden er ryddet for personangrep Sophie-Ann, mod
Gjest Guilty Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Takk alle sammen, skal sjekke det ut i løpet av de nærmeste dagene! Har sett endel på Gustaviansk blå faktisk. Og nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva slags personangrep noen får til i en tråd om farge på soverommet.. Menmen, det finner jeg vel aldri ut av 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Vi har mørk lilla på soverommet. Den mørkeste lilla fra jotun. Har hatt den i over 2 år nå og er superfornøyd. Utrolig behagelig farge å hvile øynene på, ikke for kaldt, passe lunt. Har lilla matter i samme farge som veggen, men bruker å variere gardiner og sengetøy. Har prøvd både hbitt, beige, lynglilla og rødt på gardiner og sengetøy og har vært superfornøyd. Vurderer å prøve lysegrønt eller gult ved neste bytting. Alle sa vi kom til å bli drittlei etter en mbd men blir ikke lei den fargen. Synes det er viktig med lune farger der man sover. Hadde hvitt tidligere, men trivdes ikke med det, ble kaldt uansett hva jeg gjorde. Så da vi kjøpte eget hus for 2,5 år siden var noe av det første jeg gjorde å male soverommet. Men nå skal det sies at jeg alltid har hatt lyst på mørk lilla soverom da. Det var ikke noen impulshandling. Kunne sikkert malt da vi leide men hadde ikke orket styret med å male om den dagen man flyttet Anonymous poster hash: 40b69...dbe
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Jeg har marrakesh på soverommet, hvite detaljer, hvitt gulv. Rolig og behagelig og lett å bytte farger på sengetøy, gardiner etc. Ikke like lett med blått. Anonymous poster hash: 693d1...1eb
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Vi har mørk lilla på soverommet. Den mørkeste lilla fra jotun. Har hatt den i over 2 år nå og er superfornøyd. Utrolig behagelig farge å hvile øynene på, ikke for kaldt, passe lunt. Har lilla matter i samme farge som veggen, men bruker å variere gardiner og sengetøy. Har prøvd både hbitt, beige, lynglilla og rødt på gardiner og sengetøy og har vært superfornøyd. Vurderer å prøve lysegrønt eller gult ved neste bytting. Alle sa vi kom til å bli drittlei etter en mbd men blir ikke lei den fargen. Synes det er viktig med lune farger der man sover. Hadde hvitt tidligere, men trivdes ikke med det, ble kaldt uansett hva jeg gjorde. Så da vi kjøpte eget hus for 2,5 år siden var noe av det første jeg gjorde å male soverommet. Men nå skal det sies at jeg alltid har hatt lyst på mørk lilla soverom da. Det var ikke noen impulshandling. Kunne sikkert malt da vi leide men hadde ikke orket styret med å male om den dagen man flyttet Anonymous poster hash: 40b69...dbe Jeg hadde lilla på soverommet mitt og jeg klarte ikke å sove, jeg våknet hele tiden og hadde mareritt. Da malte jeg over og farget med en som heter Kanin fra Sence. Mye bedre!!Anonymous poster hash: f1cfe...f03
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 Jeg har hørt at man ikke skal ha for mye hvitt på soverommet. Trigger hodepine og dårlig søvn. Jeg synes mørke duse farger ser bra ut. F.eks denne fargen : 1
Amberleaf Skrevet 30. november 2013 #12 Skrevet 30. november 2013 Skyggeblå Grå harmoni Marrakesh Sober(kanskje litt mørk, men veldig fin) Muskatnøtt Gustaviansk blå ååå det er så mye fint å velge blandt! 😄
Dove Skrevet 30. november 2013 #13 Skrevet 30. november 2013 Vi hadde en nydelig lyslyslys grålilla i vår forrige. Helt NYDELIG med våre hvite møbler, og mannlige venner konkluderte med at den ikke var for feminin for dem. Kommer til å velge samme neste gang jeg skal male også.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Jeg har hørt at hvitt, rødt og sort ikke er lurt fordi de kan trigge mareritt og hodepine. Jeg hadde lys brun før, men ble så lei så jeg malte rommet lyse rosa og var overraskende ganske fornøyd en god stund. Nå har jeg skikkelig 90-talls blå og er meget fornøyd. Før har jeg også hatt lys gul og var fornøyd. Turkis har jeg også vært fornøyd med. Jeg har malt mye! HeheAnonymous poster hash: 15431...9ea 1
Gjest Guilty Skrevet 30. november 2013 #15 Skrevet 30. november 2013 Vi har mørk lilla på soverommet. Den mørkeste lilla fra jotun. Har hatt den i over 2 år nå og er superfornøyd. Utrolig behagelig farge å hvile øynene på, ikke for kaldt, passe lunt. Har lilla matter i samme farge som veggen, men bruker å variere gardiner og sengetøy. Har prøvd både hbitt, beige, lynglilla og rødt på gardiner og sengetøy og har vært superfornøyd. Vurderer å prøve lysegrønt eller gult ved neste bytting. Alle sa vi kom til å bli drittlei etter en mbd men blir ikke lei den fargen. Synes det er viktig med lune farger der man sover. Hadde hvitt tidligere, men trivdes ikke med det, ble kaldt uansett hva jeg gjorde. Så da vi kjøpte eget hus for 2,5 år siden var noe av det første jeg gjorde å male soverommet. Men nå skal det sies at jeg alltid har hatt lyst på mørk lilla soverom da. Det var ikke noen impulshandling. Kunne sikkert malt da vi leide men hadde ikke orket styret med å male om den dagen man flyttet Anonymous poster hash: 40b69...dbe Ok, takk Er et solstudio her jeg bor som har en helt nyyydelig lillafarge på veggene, ganske mørk men fortsatt veldig fint! Hvilken lillafarge er det du har? Takk for svar. Jeg har marrakesh på soverommet, hvite detaljer, hvitt gulv. Rolig og behagelig og lett å bytte farger på sengetøy, gardiner etc. Ikke like lett med blått. Anonymous poster hash: 693d1...1eb Jeg har hatt marrakesh på soverommet før, den er veldig fin! Men vil gjerne prøve noe nytt så. Men takk Jeg hadde lilla på soverommet mitt og jeg klarte ikke å sove, jeg våknet hele tiden og hadde mareritt. Da malte jeg over og farget med en som heter Kanin fra Sence. Mye bedre!! Anonymous poster hash: f1cfe...f03 Ok, skal ta det i betraktning! Jeg er veldig følsom når det kommer til farger så. Takk, skal sjekke ut fargen Jeg har hørt at man ikke skal ha for mye hvitt på soverommet. Trigger hodepine og dårlig søvn. Jeg synes mørke duse farger ser bra ut. F.eks denne fargen : Ja.. Eneste grunnen til at jeg valgte hvitt var fordi huset ble malt ferdig for oss og jeg klarte virkelig ikke å finne en farge så da valgte jeg hvitt siden det er lett å male over. Merker godt at det påvirker meg at det er hvitt. Vet du hvilken farge det er, eventuelt noen lignende? Skyggeblå Grå harmoni Marrakesh Sober(kanskje litt mørk, men veldig fin) Muskatnøtt Gustaviansk blå ååå det er så mye fint å velge blandt! Takk! Har hatt et par av disse tidligere, men skal sjekke ut! Vi hadde en nydelig lyslyslys grålilla i vår forrige. Helt NYDELIG med våre hvite møbler, og mannlige venner konkluderte med at den ikke var for feminin for dem. Kommer til å velge samme neste gang jeg skal male også. Vet du hva fargen heter? Takk! Jeg har hørt at hvitt, rødt og sort ikke er lurt fordi de kan trigge mareritt og hodepine. Jeg hadde lys brun før, men ble så lei så jeg malte rommet lyse rosa og var overraskende ganske fornøyd en god stund. Nå har jeg skikkelig 90-talls blå og er meget fornøyd. Før har jeg også hatt lys gul og var fornøyd. Turkis har jeg også vært fornøyd med. Jeg har malt mye! HeheAnonymous poster hash: 15431...9ea Ja.. Jeg ønsker virkelig ikke slike farger som kan trigge mareritt og hodepine. Er veldig følsom ovenfor farger, derfor jeg har brukt så lang tid på å finne farge og. Har du navnet på den fargen? Takk for tips!
Dove Skrevet 1. desember 2013 #16 Skrevet 1. desember 2013 Vet du hva fargen heter? Takk! Jeg troooor det er den som heter Drøm fra Lady, og har fargekode 0507-R45B, men jeg er ikke 100% sikker. Vi kjøpte for øvrig en prøveboks på en halvliter først for å være sikre på at det var riktig, så det er også et tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå