AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 fordi jeg lot meg provosere av det berømte bildet som ble lagt ut på instagram her om dagen. Jeg er en kvinnehater fordi jeg syns det er tankeløst at en kvinne som uttrykker et så stort kroppsfouks via bloggen sin har postet et bilde av seg selv i undertøyet fire dager etter fødselen. Hadde jeg ikke visst noenting om denne kvinnen fra før hadde jeg tenkt " oi, hun har vært flink" , men jeg har fulgt med på bloggen hennes en stund og for meg virker det som om hun er utrolig opptatt av å være tynn og perfekt. Hun skriver om størrelser, kropp og om ting som hele tiden skal være så innmari perfekt. Det virker som om hun snakker om størrelser på klærne, vekt ( at hun har veid det samme siden Vgs) og trening så fort sjansen byr seg. Hun skriver på bloggen sin at hun mener hun er naturlig tynn , men sannheten er jo at hun følger et strengt kosthold og løper 1 mil eller mer hver eneste dag. Er det å være naturlig tynn? Ff ser utrolig flott ut men når hun sier det så vil det få unge usikre mennesker til å tro at det er helt naturlig å være sånn som henne. Naturlig tynn. Naturlig å løpe én time hver dagen og kontrollere maten man spiser. Hun fremstiller seg perfekt på bloggen hennes. Ord hun feilstaver gang på gang blir kamuflert som " lek med språk" istedetfor å innrømme at hun faktisk har gjort en feil. Kanskje hun vet hvordan ordet staves og at hun har slurvet på tastaturet, men ikke det en gang innrømmes. Fordi hun skriver "perfekt norsk" (som hun selv har kommentert på bloggen sin). Dette er bare et eksempel av mange. mange jenter på barne og ungdomskolen har fotballfrue som sitt forbilde, også som ikke er så sikre på seg selv og kanskje sliter med kroppsbildet sitt ser opp til henne og ønsker selv at de var i hennes sko. Og hvis de en gang føder og sitter der fire dager etter fødselen med bleietrusa full av blod og rødsprengte pupper og en mage som fortsatt ser gravid ut så er jeg utrolig redd for at de har fått et så forskrudd syn på hva som er "naturlig" at kroppshatet kommer til å eskalere. Hun er så perfekt og det er kjempebra for henne, men for de jentene som sitter der ute og føler seg utilstrekkelige fordi de ikke får til å være like perfekte syns jeg det er veldig dumt. FF skal få vise seg frem. Ta bilde i undertøyet om du vil det, men jeg syns det er veldig unødvendig å presse frem budskapet om at hun er tynn i annenhvert innlegg hun skriver på bloggen. Og jeg tror også at dette er grunnen til at hun har lagt ut bildet. For å vise at hun er tynn igjen. Bildet er bare dråpen som skulle til. Hun har tidligere redigert gravidmagen sin mindre og skrevet at hun skal bruke en mage- og hofteforminsker etter fødselen. Hun skriver at hun bruker xs i de fleste størrelser, og at hun er skuffa over at dagens treningsøkt kun ble 7 km på mølla og at hun må ta det igjen dagen etter. La de stakkars unge jentene som sitter der ute få lov til å pause. La de slippe å se bilde av henne, tynn som en strek fire dager etter fødselen og med det få slippe tanken om at de mest sannsynlig ikke kommer til å se like perfekte ut som henne. Jeg elsker mine medsøstre der ute. Alle som en. Også fotballfrue som er utrolig vakker, flink og jeg beundrer henne. Hun virker snill og hyggelig og kommer til å bli en fantasisk mor. Jeg vil at alle jenter der ute skal føle seg vakre, tilstrekkelige og gode nok i livet.Jeg vil ikke at det skal være noen som gråter fordi de skeia ut av dietten sin eller ikke klarte å leve opp til forventningspresset som er i dag. Og når det faktisk er sånn at jenter lar seg påvirke såpass mye, så syns jeg hun kan la være å legge ut om kroppen sin hele tiden. Jeg er ikke en kvinnehater. jeg er en kvinneelsker Anonymous poster hash: cd380...a5f 42
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Buhu....Dressmann menna er alltid pene og magemusklene synes...hver kveld jeg ser på tv... Anonymous poster hash: 25e41...96f 14
xalo Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Jeg tror helt ærlig, helt seriøst at livet ditt blir mye mye bedre om du gir blanke f... i hva denne relativt uviktige dama har å si. Hun er kun i offentligheten fordi folk leser bloggen hennes, og jeg antar at hun var relativt klar over at å poste et slikt bilde ville gi mye pr og det har hun oppnådd Hele livet hennes, av hva jeg forstår, består i å ha et pent hjem, en pen kropp, og en diett som jeg synes er litt skakkjørt å oppfostre barn på, men de overlever nok de og. Kvinner har ytringsfrihet i Norge, takk og lov, det vil si at denne fruen kan ha en blogg og at du kan ytre hva du ønsker om hva hun poster på denne bloggen, men hvis det irriterer deg så innmarri, hvorfor gir du henne da så mye makt over deg? Bare slutt og les 9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Du skal ha for initiativet og forsøket på en engasjerende tale, men dette ble egentlig bare surr. Anonymous poster hash: c0225...fcf 4
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 denne trusa på dette biletet må vera full av blod. eg ser ingen "mega-etter-fødselen"-bind. håpar ho kasta trusa etter ho var ferdig med biletetakinga!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Applaus. Godt mulig renselsen ikke var skikkelig i gang? Og godt mulig bilde er redigert. Man ser også at hun holder inn magen. Ta bilde fra siden og avslappet, så ville bilde vært troverdig. I dag skrev hun at bilde ble vist fordi hun var stolt over kroppen sin. Husk denne vektoppgangen har vært en kjempeutfordring for henne, pga hennes tidligere spiseforstyrrelse og at hun mistet kontroll på den da hun ble gravid. Hele veien har hun passet på, presset seg selv. Aldri slappet av, løpt, trent, gått lange turer. Bare spist lavkarbo. Da sier det seg selv at magen ikke blir kjempediger. Ville hun bare løpt en gang i uken, ikke trent styrke og spist det hun ville, hele tiden. Tipper vekten og magen ville vært annerledes da. Hun vant. Hun måtte vise bilde pga hun var så stolt over at hun vant over vekten. Nå er hun ikke skrapa tynn da, og enten har puppene blitt fylt med silikon, ellers så er melken i full gang allerede. Ser jo meget vulgært ut hele bilde. Hvorfor vil mannen henens at hele Norge og verden se henne slik avkledd?? Vil han ikke ha det for seg selv? Forstår ikke hensikten med å vise dette bilde, for alt vi vet så er det kjemperedigert. Anonymous poster hash: a8b2d...c51 10
Alina X Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Herregud,la nå dama være i fred. Grunnen til at hun er pop på blogglista er fordi forsmådde kjerringer må inn på bloggen hennes for å krenke henne. Hun ler nok av dere. Jeg vedder på at 90%av leserne er folk som skal hate på henne. Hadde disse folkene gitt faen i henne og konsentrert seg om sitt eget liv,så hadde hun ikke kunne ledd hele veien til banken. 9
Alina X Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Forresten så vil du at alle jener skal være stolte av seg selv? Bortsett fra de som er som fotballfrue da selvsagt.... 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Hvis disse jentene blir så forferdelig påvirket av Caroline så er det vel bare å la være å oppsøke bloggen? Anonymous poster hash: a2bd0...217 1
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Hvis disse jentene blir så forferdelig påvirket av Caroline så er det vel bare å la være å oppsøke bloggen? Anonymous poster hash: a2bd0...217 Slikt er som gift vettu. Unge mennesker trenger noen å se opp til, og har de først begynt å følge en blogger... Hun har kommet med en uttalelse; at hun la ut bildet fordi hun er stolt av kroppen sin. Det var det vel heller ingen som betvilte? Hun/de har null evne til å reflektere eller se seg selv. Men det kom ikke som noen bombe dét heller. Tror det er et rimelig håpløst prosjekt å få nevnte blogger til å se egne feil eller utover sin egen nesetipp.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 Jeg fatter ikke at dere gidder å følge med på slike hjernedøde blogger og så klage etterpå over hvor dårlig selvtillit dere får. Skaff dere et liv. Ingen menn følger med på noe slikt, så hvorfor må dere gjøre det? Anonymous poster hash: e5c7a...e4b 6
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2013 #12 Skrevet 30. november 2013 Jeg fatter ikke at dere gidder å følge med på slike hjernedøde blogger og så klage etterpå over hvor dårlig selvtillit dere får. Skaff dere et liv. Ingen menn følger med på noe slikt, så hvorfor må dere gjøre det?Anonymous poster hash: e5c7a...e4b JEG får ikke dårlig selvtillit, men jeg er redd jentungen min og barna til mine venninner kan få det. Min venninnes ni år gamle datter, gråter om dagen fordi hun synes hun er så tjukk (hun er IKKE tjukk). Så vidt meg bekjent var ikke dette en problematikk den gangen jeg vokste opp (for sånn cirka 100 år siden). Selvsagt fantes det sjalusi og spiseforstyrrelser i gamledager også, men det var langt i fra på dagens nivå.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #13 Skrevet 30. november 2013 Ja. Men hvis man slutter,å gå inn der, slutter man å bidra til at ff har den bloggen sin øverst på lista. Bre sier det liksom. Ta det første steget 0! Legg debatten død. Anonymous poster hash: 62e2f...9e3 3
Sirah Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Hvorfor i alle dager er det helt greit å rake ned på kroppen til fotballfrue, men ikke på folk med noen kilo for mye? Hvorfor i alle dager er det greit å rake ned på tynne mennesker i det hele tatt? Om fotballfrue ønsker å legge ut bilder på sin private blogg så er vel dette helt opp til henne. Irriterer det deg får du la være å trykke inn. Folk flest er jo også så oppegående at de skjønner at "vanlige" folk ikke ser slik ut etter en fødsel. Håper jeg. 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #15 Skrevet 30. november 2013 JEG får ikke dårlig selvtillit, men jeg er redd jentungen min og barna til mine venninner kan få det. Min venninnes ni år gamle datter, gråter om dagen fordi hun synes hun er så tjukk (hun er IKKE tjukk). Så vidt meg bekjent var ikke dette en problematikk den gangen jeg vokste opp (for sånn cirka 100 år siden). Selvsagt fantes det sjalusi og spiseforstyrrelser i gamledager også, men det var langt i fra på dagens nivå. Men dette kroppsfokuset forsvinner jo ikke selv om Fotballfrue hadde valgt å ikke legge ut bildet. Skal overvektige folk slutte å legge ut kroppen sin og at de spiser sjokolade bare fordi det kan påvirke mennesker i feil retning? Satt på spissen selvfølgelig, men jeg fatter bare ikke hvorfor ETT bilde skal ha så mye å si. Anonymous poster hash: a2bd0...217 4
Sirah Skrevet 30. november 2013 #16 Skrevet 30. november 2013 Men dette kroppsfokuset forsvinner jo ikke selv om Fotballfrue hadde valgt å ikke legge ut bildet. Skal overvektige folk slutte å legge ut kroppen sin og at de spiser sjokolade bare fordi det kan påvirke mennesker i feil retning? Satt på spissen selvfølgelig, men jeg fatter bare ikke hvorfor ETT bilde skal ha så mye å si. Anonymous poster hash: a2bd0...217 Helt enig. Jeg er helt enig i at det er et altfor stort kroppsfokus, men syntes fotballfrue får ufortjent mye pes. Burde hun ikke heller få ros for å ha selvtillitt nok til å legge ut bilde? For å være stolt av kroppen sin? Det er altfor mange som IKKE er stolte av kroppen sin, og ved å rake ned på fotballfrue nå sender man jo også ut et signal om at man IKKE skal være fornøyd med kroppen sin. Spesielt ikke om man er tynn..... 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #17 Skrevet 30. november 2013 Helt enig. Jeg er helt enig i at det er et altfor stort kroppsfokus, men syntes fotballfrue får ufortjent mye pes. Burde hun ikke heller få ros for å ha selvtillitt nok til å legge ut bilde? For å være stolt av kroppen sin? Det er altfor mange som IKKE er stolte av kroppen sin, og ved å rake ned på fotballfrue nå sender man jo også ut et signal om at man IKKE skal være fornøyd med kroppen sin. Spesielt ikke om man er tynn..... Jeg forstår ikke hva å "rake" ned på andre betyr. Anonymous poster hash: 62e2f...9e3
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2013 #18 Skrevet 30. november 2013 Men dette kroppsfokuset forsvinner jo ikke selv om Fotballfrue hadde valgt å ikke legge ut bildet. Skal overvektige folk slutte å legge ut kroppen sin og at de spiser sjokolade bare fordi det kan påvirke mennesker i feil retning? Satt på spissen selvfølgelig, men jeg fatter bare ikke hvorfor ETT bilde skal ha så mye å si.Anonymous poster hash: a2bd0...217 Det er forskjell på at Anne Margrethe fra Spikkestad, uten andre ambisjoner enn et par sider i Vi Menn, poster undertøysbilder på facebooksiden sin kontra at en blogger med titalls tusen lesere gjør det. Hele denne trenden med å vise frem kroppen sin i undertøy er fordummende, og er i dag en form for eksponering unge jenter ser opp til. Man skulle tro at intelligensnivået var på vei oppover blant norske kvinner, men vi er med på å dra oss selv ned på neandertalernivå.
Sirah Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 Jeg forstår ikke hva å "rake" ned på andre betyr.Anonymous poster hash: 62e2f...9e3 Er det uttrykket du ikke forstår? http://no.thefreedictionary.com/rake verb transitiv snakke negativt om, kritisere Hun følte seg raket ned på.
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 (endret) Helt enig. Jeg er helt enig i at det er et altfor stort kroppsfokus, men syntes fotballfrue får ufortjent mye pes. Burde hun ikke heller få ros for å ha selvtillitt nok til å legge ut bilde? For å være stolt av kroppen sin? Det er altfor mange som IKKE er stolte av kroppen sin, og ved å rake ned på fotballfrue nå sender man jo også ut et signal om at man IKKE skal være fornøyd med kroppen sin. Spesielt ikke om man er tynn..... Når man har en kropp som er uoppnåelig så fremt man ikke løper en mil hver dag, så er det LITT forskjell på å poste denne kontra en naturlig sunn kropp. Jeg er heller ikke for at de som har en usunn livsstil, som en motvekt til dette, skal poste valkene sine mens de knasker på en gigantisk melkesjokolade. Jeg er ikke for at folk skal poste kroppen sin i det hele tatt. Fokuset på kropp har blitt så stort at jeg er redd hele mitt barns generasjon eneste ambisjon er å bli gatebil-babe. Endret 30. november 2013 av Sobril
Anbefalte innlegg