Gå til innhold

Ble jeg voldtatt eller var det min feil ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Store deler av ungdomsskolen ble jeg mobbet. Da jeg begynte på elektro vg.1 trodde jeg at jeg fikk en ny start...

Jeg ble fort venner med et par av gutta, som eneste jente så var det ikke så vanskelig. Men det var en jeg ble bedre venn med, han var 6 år eldre og relativt pen. Som mobbeoffer var jeg ikke vant med positiv oppmerksomhet å falt lett når han sa jeg var pen, sexy, morsom og at han var interessert i meg. Han hadde kjæreste og det samme hadde jeg. Da han foreslo at vi tok ting til et høyere nivå var jeg fristet men avslo. Forholdet jeg hadde tok så slutt i løpet av høstferien av helt andre grunner, men da jeg kom tilbake til skolen holdt han ingenting tilbake. Det var ikke lås på gymgarderoben, då en dag da jeg kom ut av dusjen sto han der naken. Jeg sa at det ikke gikk, men han presset meg inn mot veggen og gjorde det han ville. Neste gymmtime spurte han om å få komme inn i garderoben min etterpå, jeg svarte nei åog ingenting skjedde. Resten av uken var jeg alene, ingen i klassen ville være med meg og i en vær diskusjon gikk han med resten av klassen i ryggen imot meg. Han gjorde det tydelig at han styrte stemningen. De neste gangene han spurte svarte jeg ja. Jeg viste at han hadde kjæreste og at dette var galt men hver gang jeg prøvde å stoppe det ble jeg utfryst. I slutten av november bestemte jeg meg for å prøve en teori, han hatt gitt stort utrykk for at det ikke skulle være mer en sex og at han bestemte. Så hvis jeg tok styringen ville han holde seg borte. Det virket ! Jeg latet som om jeg var forelsket og jeg spurte om han ikke skulle komme inn i garderoben min igjen. Ham holdt seg unna og sa an ikke hadde tid. Allerede i begynelsen på desember var det over. Men vi gikk fremdeles i samme klasse og han sa til de andre i klassen at vi var bestevenner så uansett hvor stor avstand jeg prøvde å holde og uansett hvor mye jeg hatet han måtte jeg late som om vi var venner så når han innviterte oss på fest måtte jeg gå. Her ble jeg kjent med en kjekk gutt og vi fant tonen. Når vi begynte å date begynte han å mase igjen. Denne gangen var jeg sterkere og sa nei gang på gang på gang. Men hans konstante sms mas endte med at hans kjæreste fant ut. Jeg måtte da også si va som hadde hent til min da nye kjæreste. Kjæresten min valgte min side da han fikk høre min versjon men det var først etter at han hadde fortalt kjæresten min at det var jeg som hadde lagt ann på ham og at når han begynte å mase igjen så var d bare for å teste meg. Jeg er etter to år fremdeles sammen med kjæresten min og han andre er forlover og venter barn med samme dama.

Pga. Alt som skjedde og skyld følelsen jeg hadde og fremdeles slitter med utviklet jeg spiseforstyrrelser, han likte former og for å holde ham unna måtte jeg bli kvitt dem.

Jeg sliter fremdeles med tanker om det som skjedde og lurer på om det var min feil eller om det var voldtekt.

Jeg deler derfor dette med dere fordi jeg ikke kan snakke om dette med kjæresten han blir kald i blikket å skifter tema hvær gang navnet hans blir nevnt.

(Vet at tidsrommet virker merkelig, dette fordi hele hendelsen er et tåkete minne og jeg ikke husker detaljene lengre)

Hilsen en som ikke vet

Anonymous poster hash: fb908...047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal aldri tenke at slike ting er din feil! Kanskje det ville vært lurt å oppsøke profesjonell hjelp?

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Kjære ts.

Et nei er et nei. Du sa nei,men han kjørte alikevel på. Det er overhodet ikke din skyld.Det får du ikke lov til å tenke.

Skrevet

Tråden er ryddet ihht KGs regler.

Irrlys, mod.

Skrevet

Kjære deg, dette er ikke din feil. Det var han som ikke tok nei for et nei og utnyttet deg uansett.

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

et nei er alltid et nei, ikke "kanskje" eller "hvis du er snill"

syns du skal snakke med noen profesjonelle om dette jeg :hug:

Skrevet

Åh, dette var sårt å lese. Du må for all del ikke tenke at du har skyld i noe av dette. Du ga han et klart nei. Han tok ikke et nei for et nei, men kjørte på, og tråkket over dine grener. Det er overhode ikke greit! Du er offeret i denne situasjonen. Jeg vet ikke hvordan det er å gå igjennom noe slikt, men utifra hva du beskriver, høres det ut som du slitter igjen med traumer, og har fortrengt litt av det hele. Du har ikke gjort noe galt i denne situasjonen. Har du tenkt på å gå til psykolog, for å få snakket om det? Jeg håper du får det bra med deg selv. Ingen fortjener å oppleve noe slikt. Sender deg en klem :hug:

• Liker 2
Skrevet

Ble veldig lei meg på dine vegne. Var vondt å lese.. Du har IKKE skyld i dette. :hug: Et nei er et nei!

• Liker 1
Skrevet

Huff, så trist.. :( Men det er hvertfall IKKE din feil, du må ikke tenke på det på den måten! :hug:

Skrevet

Du var 16 år, og ble tvunget til sex av en voksen mann... Jeg kjenner jeg blir så sint på dine vegne. Du har overhodet ikke skyld i dette

Anonymous poster hash: 501e5...a00

Skrevet

Stor klem til deg TS. Dette er IKKE din skyld.....

Gjest Heartbeat
Skrevet

Han var den voksne her med et ansvar, du bare et barn. Han tråkket over dine grenser!! Dette er overhodet ikke din skyld!! Klem til deg :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...