AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Har noen av dere opplevd eller kjenner til tilfeller hvor du eler noen du vet om har blitt gravid enten ved uhell eller uten barnefars samtykke? Hva kan skje i slike tilfeller? Hvilke rettigheter har man, og har noen faktisk opplevd at far ikke ønsker kontakt med barnet? Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe
Testosteron Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Nå pirker jeg, men jeg kan ikke dy meg: man trenger da ikke samtykke fra noen for å bli gravid. Det holder med en viss seksuell aktivitet 23
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Hva rettigheter? Om far ikke vil ha kontant med barnet så må han betale bidrag. Anonymous poster hash: 508a0...afb 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Nå pirker jeg, men jeg kan ikke dy meg: man trenger da ikke samtykke fra noen for å bli gravid. Det holder med en viss seksuell aktivitet Jeg mente bare at noen menn ikke vil bli fedre, eller få flere barn, er gift og er utro i hemmelighet etc., så de ikke ønsker en graviditet velkommen. Lurer på om det er lov for en mann i et slikt tilfelle å f.eks. nekte å vedkjenne seg farskapet? Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Hva rettigheter? Om far ikke vil ha kontant med barnet så må han betale bidrag. Anonymous poster hash: 508a0...afb Kan far bli tvunget til å ta en farskapstest om han nekter for å være far? Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Kan far bli tvunget til å ta en farskapstest om han nekter for å være far? Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe Ja. Anonymous poster hash: fe4bc...7e3 8
super-s Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Man trenger ikke barnefars samtykke for å bli gravid. Alt som skal til er å ha sex. Han har vel lite rettigheter. Han kan nekte å møte barnet, men han er nødt til å betale barnebidrag. Og ja, han kan tvinges til å ta farskapstest. 4
Djungelvrål Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Har noen av dere opplevd eller kjenner til tilfeller hvor du eler noen du vet om har blitt gravid enten ved uhell eller uten barnefars samtykke? Hva kan skje i slike tilfeller? Hvilke rettigheter har man, og har noen faktisk opplevd at far ikke ønsker kontakt med barnet? Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe Selvfølgelig skjer det. Man kan ikke forvente at en far alltid stiller opp hvis han ikke ønsker barnet. Han kan vel også nekte å betale bidreg, da får man minstebidrag..
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Selvfølgelig skjer det. Man kan ikke forvente at en far alltid stiller opp hvis han ikke ønsker barnet. Han kan vel også nekte å betale bidreg, da får man minstebidrag.. Han kan ikke nekte å betale bidrag. Da kan Nav trekke det rett fra lønna hans. Anonymous poster hash: fe4bc...7e3 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Min biologiske far ville ikke ha meg, men mamma beholdt. Han ble tvunget til farskapstest, og måtte betale bidrag. Anonymous poster hash: 3d69d...892 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Han kan ikke nekte å betale bidrag. Da kan Nav trekke det rett fra lønna hans. Anonymous poster hash: fe4bc...7e3 Forvirret. Hva er korrekt av disse to alternativene? Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Min biologiske far ville ikke ha meg, men mamma beholdt. Han ble tvunget til farskapstest, og måtte betale bidrag. Anonymous poster hash: 3d69d...892 Uff, høres trist ut. Men tok han kontakt med deg senere, har dere et forhold i dag? Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe
Testosteron Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Jeg mente bare at noen menn ikke vil bli fedre, eller få flere barn, er gift og er utro i hemmelighet etc., så de ikke ønsker en graviditet velkommen. Lurer på om det er lov for en mann i et slikt tilfelle å f.eks. nekte å vedkjenne seg farskapet? Nei. Farskapsloven gir ikke menn rett til å nekte farskapet hvis de faktisk er far uansett omstendighetene. 2
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Gravid uten barnefars samtykke - hva kan skje? Ingenting utenom at han blir sur, men nå trenger du ingens samtykke til å bli gravid. 2
jabx Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Mannen har null rettigheter i slike situasjoner.
Gjest ghej75 Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 (endret) Dette skjer jo hele tiden, og det er dessverre mange barn som vokser opp med en far som ikke vil ha kontakt, noe som kan være forferdelig sårt for barna. Tenk på verst tenkelige utfall, nemlig som kan bli at han kan komme til å hate deg og nekte å ha kontakt med barnet. Hva skal du så fortelle barnet? Sannheten? Vil ikke da barnet komme til å føle skam og å klandre deg for å ha ødelagt forholdet til faren? Endret 30. november 2013 av ghej75
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 (endret) Dette skjer jo hele tiden, og det er dessverre mange barn som vokser opp med en far som ikke vil ha kontakt, noe som kan være forferdelig sårt for barna. Tenk på verst tenkelige utfall, nemlig som kan bli at han kan komme til å hate deg og nekte å ha kontakt med barnet. Hva skal du så fortelle barnet? Sannheten? Vil ikke da barnet komme til å føle skam og å klandre deg for å ha ødelagt forholdet til faren? Jeg lurer på hva som formelt, juridisk, kan skje om jeg blir gravid og han ikke ønsker å bli far. En normalt oppegående mann vil vel ikke kutte ut kontakt med barnet sitt fordi han er sint på moren. Anonymous poster hash: 3f9c9...cbe Endret 30. november 2013 av Sulosi
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 (endret) Dette skjer jo hele tiden, og det er dessverre mange barn som vokser opp med en far som ikke vil ha kontakt, noe som kan være forferdelig sårt for barna. Tenk på verst tenkelige utfall, nemlig som kan bli at han kan komme til å hate deg og nekte å ha kontakt med barnet. Hva skal du så fortelle barnet? Sannheten? Vil ikke da barnet komme til å føle skam og å klandre deg for å ha ødelagt forholdet til faren? Det er ingen grunn til å ikke bli født. Endret 30. november 2013 av Sulosi 1
Gjest ghej75 Skrevet 29. november 2013 #19 Skrevet 29. november 2013 Det er ingen grunn til å ikke bli født. Jeg mener det er grunn for en kvinne som planlegger dette å ta det med i vurderingen.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2013 #20 Skrevet 29. november 2013 Jeg mener det er grunn for en kvinne som planlegger dette å ta det med i vurderingen. Da jeg vokste opp var det flust av unger som ikke hadde en pappa i hverdagen sin, det var ikke noe vi som samfunn var opptatt av, så barna ble ikke supervare på at de var noe "annerledes" enn oss andre som hadde en hjemme. Og de savnet ham heller ikke. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå