Gå til innhold

Den perfekte mann: supermann!

Anbefalte innlegg

Gjest Singel kvinne
Skrevet

Jeg kom på at den perfekte mann må være Supermann/Clark Kent :P

Han er gal etter Louis Lane...tenk så heldig hun er! Han gjør alt for henne og blr aldri lei. Selv om hun kjefter og er sint eller gråter: HAN er der for henne.

Smeeelttt!! Finnes det Supermenn i Norge da? Kan ikke si at min eks var noen Clark Kent hvertfall....

Hilsen undrende jente

Videoannonse
Annonse
Gjest King James
Skrevet

nei supermann finnes ikke..men du kan kanskje finne han i et blad

Gjest Kvalmende lykkelig
Skrevet

Min mann er tilnærmet Supermann! Og det er noe jeg verdsetter hver dag!

:-)

Gjest Borte er den!
Skrevet

King James kaller seg "kongelig" men viser ingen ridderlighet her!

Ridderligheten og gentleman-preget er borte i dagens Norge (om den noen gang var her).

Klart det finnes noen supermenn rundt omkring i verden- bare kanskje ikke i Norge!

Prinsene er borte her, likeledes er de flotte mennene med integritet. Nå er norske menn bare bajaser i sagge-bukser og med øl og sport. Tause menn....nei huff og huff.

Dra til et annet land for å finne din Supermann!

Skrevet
....

Tror jeg rett og slett drar til en annen planet...

- viXen -

Gjest TomKrus
Skrevet

Ridderligheten og gentleman-preget er borte i dagens Norge (om den noen gang var her).

Klart det finnes noen supermenn rundt omkring i verden- bare kanskje ikke i Norge!

Prinsene er borte her, likeledes er de flotte mennene med integritet. Nå er norske menn bare bajaser i sagge-bukser og med øl og sport. Tause menn....nei huff og huff.

Jepp, det er mye som forsvinner med en stadig fremadskridende likestilling. Forskjellen mellom oss blir stadig mindre. Prinsene forsvant nok med prinsessene. Det er kanskje prisen vi må være villige til å betale?

Gjest TomKrus
Skrevet

Han er gal etter Louis Lane...tenk så heldig hun er! Han gjør alt for henne og blr aldri lei. Selv om hun kjefter og er sint eller gråter: HAN er der for henne.

Virker på meg som om du er ute etter en hund....*dukke* :tunge1:

Gjest Prinsesse
Skrevet

Jeg er ikke interessert i likestillingen overhodet. Jeg synes det er turn-off å snakke om den.

Jeg synes jenter skal være prinsesser og menn prinser!

Så jeg gir meg ikke før jeg finner en prins.... :wink:

Jeg synes prisen for alt dette likestillingstøvet er alt for høy. Men egentlg ihandler det vel bare om like rettigheter og det er jo en smal sak. Ikke noe å diskutere vel..Men kan virkelig gutta SKYLDE PÅ likestillingen: at det er derfor de ikke gidder å være prinser og gentlemen?

Det synes jeg høres litt tynt ut!

Ekte menn hever seg vel over slikt, gjør de ikke? :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skal vi være ridderlige, når vi ikke får noe igjen? Dette handler om gjensidig respekt. Kvinner i Norge er hjernevasket av feminismen, og jeg tror du illustrerer et godt eksempel på en feminist. Dvs. kun forlange at menn skal stå på pinne for deg, uten at du skal behøve å gi noe igjen. Og når menn står på pinne for deg, så kaller du dem sikkert for "dumme sauer".

Hvilken mann har lyst til å gifte seg med "noe slikt"? Jepp, du kan se laaangt etter menn, med slike holdninger, hvis da ikke "mannen" (en japp med fet lommebok og kviseprins-holdninger) har de samme konservative oppfattninger som du har. Og vet du hva? Mange menn har en intuisjon som "lukter" slike kvinner på lang avstand.

Tja, jeg vet nå ikke helt hva jeg skal si om de kvinnene som er her, når man ser hva slags temaer som blir diskutert. Absolutt nedslående........

Gjest TomKrus
Skrevet
Ekte menn hever seg vel over slikt' date=' gjør de ikke? :)[/quote']

Sagt det før, men sier det igjen: Det virker som om mange ikke får annet enn hva de fortjener. Ekte prinsesser får ekte prinser.

Kremen av norske menn søker kremen av norske kvinner og vice verca.

Skrevet

Jeg synes prisen for alt dette likestillingstøvet er alt for høy. Men egentlg ihandler det vel bare om like rettigheter og det er jo en smal sak. Ikke noe å diskutere vel..Men kan virkelig gutta SKYLDE PÅ likestillingen: at det er derfor de ikke gidder å være prinser og gentlemen?

På en måte kan de det, fordi vi her vil ha en mann som behandler oss på en spesiell måte kun fordi vi er kvinner, mens vi på andre områder mener helt omvendt. Slik lyder det for meg. Jeg vil selvfølgelig at min kjæreste skal gjøre søte ting for meg og ta hensyn, men jeg vil ikke at han skal gjøre det fordi det er forventet av ham som mannen i forholdet. Og hvis jeg syter og klager til ham uten grunn slik Lois Lane gjør, så vil jeg faen at han skal ta meg etter håret og riste litt vett inn i hodet på meg istedenfor å jatte med.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Menn i trikot og underbukse UTAPÅ igjen er ikke helt min greie...

men daredevil...

Gjest TomKrus
Skrevet
Menn i trikot og underbukse UTAPÅ igjen er ikke helt min greie...

hehe, nei det hører mer ut som en senil bestefar :)

Skrevet
Jeg vil selvfølgelig at min kjæreste skal gjøre søte ting for meg og ta hensyn' date=' men jeg vil ikke at han skal gjøre det fordi det er forventet av ham som mannen i forholdet. Og hvis jeg syter og klager til ham uten grunn slik Lois Lane gjør, så vil jeg faen at han skal ta meg etter håret og riste litt vett inn i hodet på meg istedenfor å jatte med.[/quote']

:kysse:

Gjest sexysadie
Skrevet

Den perfekte mann er den mann som godtar meg som jeg er og lar meg være hele meg i forholdet.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg tror vi setter oss for høye forhåpninger. Supermann eksisterer ikke, og ikke hans like heller. I alle fall har jeg ikke møtt han/dem enda. Og hvis jeg hadde gjort det... Vel, da hadde han rett og slett vært for perfekt. Sammenlignet med han ville jeg vært like spennende som en... vel, jeg vet ikke, men noe vanvittig kjedelig, i alle fall. :roll:

Skrevet

Enig med Viva her. "Han gjør alt for henne og blir aldri lei. Selv om hun kjefter og er sint eller gråter: HAN er der for henne." høres ikke helt perfekt ut for meg, derimot høres det litt for mye ut til å være biased. Et perfekt forhold er da relativt likestilt i ansvar og kjærlighet er det ikke? Det består ikke av et supermenneske og et vanlig menneske, uansett hvor fristende dette måtte være for den andre part.( Edit: Men nå er jo heller ikke superman og Lois Lane i noe forhold i den serien!)

Det med at kvinner og menn skal være likestilte er flott, og etter hva jeg har lært er det veldig trengt i verden, men jeg tror det har kommer noe forvirring med det også. Jeg for min del syntes vi menn for fort blir sittende og sutre eller stirre på firkantede bokser. Men på andre siden så liker jeg heller ikke når kvinner blir primadonnaer.

Men sånne serier som superman er sikkert fint for å virke inn på kreativiteten vår og gir oss sikkert en del ideer, foruten og være spennende. Så vidt jeg forstår supermann serien er den på en måte snarere en videreføring av feminismen enn en historie om et forhold.

Hvordan ser de fremtidige kjønsrollene ut? Hvem vet. Men siden menn er sterkere enn kvinner på direkte fysiske løft er det vel ivertfall naturlig at de kan gjøre jobben der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...