Gå til innhold

Selge hus etter samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Samboeren min har vært utro både emosjonelt og fysisk over en lenger periode og med flere. Jeg står nå og gjør en masse planleggelser, og her kommer vårt felles hus inn i bildet som jeg nylig har fått taksert. Jeg har brukt 350.000 av egen lomme på oppussing, hvor vi har lånt ca. 250.000 sammen med huslånet. Jeg vil ikke dele 50/50 ved salg, da jeg som sagt har brukt av egen lomme.

Jeg har tenkt meg å få advokatbistand for at det skal ordne seg til min fordel, men det faller jo nok ikke i god jord med dama.

Noen som har erfaring på dette område?

Anonymous poster hash: aec46...284
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er adressen til Juridisk Rådgivning For Kvinner i tilfelle du trenger hjelp. http://jurk.no/

Anonymous poster hash: 3a63f...979
Skrevet

Haha...så ikke at du er mann før nå, så da glemmer vi det. ;)

Anonymous poster hash: 3a63f...979
  • Liker 2
Skrevet

Hva står det i samboerkontrakten deres da?

Om dere ikke har tatt fordelingen på forhånd stiller du ikke særlig sterkt dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Du har brukt 350 000 av egen lomme, hvorav 250 000 kommer fra felles boliglån?

Anonymous poster hash: e0e24...ef6
Skrevet

Dere eier huset 50/50? Eller?

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt meg å få advokatbistand for at det skal ordne seg til min fordel, men det faller jo nok ikke i god jord med dama.

Skal du ha advokat må vel hun ha advokat.... Og de skal ha sin del av kaka.

Så det lureste er vanligvis å finne en mellomløsning begge kan leve med på egen hånd.

For oss her på KF er det umulig å mene noe om hvordan oppgjøret bør foretas uten informasjon om avtaler, inntekt og fordeling av utgifter/formue. Dersom dere hadde omtrent like mye da dere gikk inn i samboerskapet og har tjent omtrent det samme, bør dere vel ha like mye når dere avslutter forholdet. Men er det barn inne i bildet blir det mer komplisert.

Hvem som har skyld for at forholdet tar slutt er ikke av betydning for det økonomiske oppgjøret. Å være kjip for å hevne seg er ikke noe godt utgangspunkt.

Endret av nojac
  • Liker 1
Skrevet

Jeg brukte advokat og det ble DYRT. Men likevel synes jeg det var verdt det - selv om jeg egentlig ikke er 100% fornøyd med resultatet. Et godt kompromiss skal vel ingen egentlig være fornøyd med - det betyr at begge parter har strekt seg litt for å komme fram til en løsning. Den største gevinsen for meg var å bli ferdig med selve oppgjøret. Ettersom begge parter har skrevet under på løsningen vi kom fram til, kan ikke noen av partene i etterkant komme å si at man har blitt lurt, at man ikke er enig etc. Og det i seg selv er faktisk verdt litt penger. Da kan DEN diskusjonen legges død og man kan bruke energien sin på litt viktigere ting. Det er mulig at dere kan bruke en felles advokat til å "megle" mellom dere. Men personlig ville jeg valgt å heller legge penger i en egen advokat. Bare vær forberedt på at det fort går mye penger på advokatregninger da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...