Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå ned et par kilo og har begynt på lavkalori. Skal ligge på omtrent 1400 kcal. Lurer da på om jeg skal telle med alle grønnsaker jeg spiser? Har lest litt i forskjellige tråder og fått en oppfatning om at dette ikke er noe jeg trenger. Så hva sier du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg teller sånn veldig omteentelkg når jeg for eksempel har masse grønnsaker til middag. Slenger jeg noen skiver agurk på brødskiva teller jeg det ikke med :)

Skrevet

Kommer an på grønnsakene synes jeg. Agurk, paprika og salatblader utgjør jo så lite, mens avokado f. eks. er nok lurt å ha med i oppgjøret.

• Liker 1
Skrevet

Ta med alt untatt ting du vet at ikke inneholder stort - så lenge det ikke er med i mat som veies. Type, det er forskjell på ris og ris som er blandet med paprika og andre ting i vekt, så da må du beregne det for å slippe å få et unaturlig høyt tall for risen du spiser.

Folk som ikke veier grønnsaker kan fort slutte med å veie ting som poteter, avokado etc. Da får man fort en overrakselse på vekten, skal jeg si deg!

Skrevet

Kommer an på grønnsakene synes jeg. Agurk, paprika og salatblader utgjør jo så lite, mens avokado f. eks. er nok lurt å ha med i oppgjøret.

Signerer denne! Avokado er veldig kaloririkt (men selvfølgelig veldig sunt), så det teller jeg med. Ellers teller jeg ikke med så mye grønnsaker.

Skrevet

Tusen takk for svar :) ja har regnet med poteter og avokado, men har droppet paprika, salat, tomat og agurk etc.

Skrevet

Jeg spiser ganske mye grønnsaker og teller det med i kaloriregnskapet mitt. Og det utgjør faktisk endel så spiser du mye grønt bør du vurdere å regne det med. Jeg apiser 3-4tomater iløpet av dagen (en tomat veier ca 120g), en og en halv paprika (300g) også brokkoli, løk, sopp, blomkål (250g) til middag. Dette blir grovt 250 kalorier tilsammen så det er jo endel!

Anonymous poster hash: 692b9...b8b

Skrevet

Det blir kanskje smør på flesk å svare, men jeg gjør det likevel. :) Det kommer som sagt helt an på grønnsakene. Rotgrønnsaker(persillerot, jordskokk, pastinakk, gulrot, potet) inneholder jo mer kalorier enn f.eks. ulike typer kål, salat, tomat, agurk m.m., samt avokado som nevnt, så dette ville jeg ha regnet med. Resten er ganske ubetydelig, med mindre du spiser ekstreme mengder. :fnise:

Anonymous poster hash: e713c...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...