Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har verdens beste kjæreste som gjør alt for meg og skjemmer meg bort. (vi har snart vert sammen i to år) Så denne julen ville jeg gi noe tilbake å kjøpe d han ønsket seg mest av alt nemlig en Playstation 4. (3600kr)

For noen uker siden sluttet mobilen hans å fungure så når jeg fant en brukt iPhone 4s i go stand til 2000 så kjøpte jeg den også. Men nå er jeg redd at jeg overdriver? Jeg tengte jeg skulle forsvare det med at vi har 2års dag 19. januar og at valentinsdag snart kommer, men blir dette for mye ?

setter stor pris på svar og tips

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altfor mye, spesielt om du virkelig er født i 95.

Snakker av erfaring, da jeg brukte altfor mye penger på mine ungdomskjærester. Penger jeg skulle brukt på meg selv.

Jeg trodde gaver var omsorg.

• Liker 13
Skrevet

Det var litt i overkant ja, jeg og min kjæreste har vært i lag i 4 år, men vi bruker "bare" 1000 kroner på hverandre, og synes det holder i massevis. Personlig ville jeg nok angret kjøpet på playstation, og heller gitt ham telefonen:)

Anonymous poster hash: 115ba...141
  • Liker 3
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg ville nok bare ha gitt telefon. Med ps4 risikerer du å se mindre til han :P

• Liker 2
Skrevet

Altfor mye, spesielt om du virkelig er født i 95.

Snakker av erfaring, da jeg brukte altfor mye penger på mine ungdomskjærester. Penger jeg skulle brukt på meg selv.

Jeg trodde gaver var omsorg.

Takker for svar :) vil bare påpeke at dette ikke er en av mange ungdommskjereste, vi har et veldig seriøst forhold og jeg skal flytte inn til han til sommeren ;)

Skrevet

5500? Det var mye mer enn det typen min har fått noen gang. (Vi har vært sammen i over tre år)

Anonymous poster hash: ce16f...2dd
  • Liker 1
Skrevet

Takker for svar :) vil bare påpeke at dette ikke er en av mange ungdommskjereste, vi har et veldig seriøst forhold og jeg skal flytte inn til han til sommeren ;)

Vi trodde alle det når vi var 17-18.. :)

• Liker 18
Skrevet

Jeg synes det er for mye. Hadde nesten blitt lei meg om typen min hadde gitt meg så mye. (Pga dårlig samvittighet, og pga jeg hadde følt han bare hadde kjøpt altfor mye, uten å tenke på hva jeg egentlig liker).

Jeg og typen har vært sammen i 4 år, og vi gir bare for 500/1000 kr.

Anonymous poster hash: 1abb9...bf5
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt ann på om du har økonomi til det jeg da. Har du det så er det jo ikke noe problem.

Vi har vært sammen i 10 år, og vi bruker ganske mye penger på julegaver til hverandre, og bursdagsgaver, men vi kjøper ikke særlig med gaver resten av året. Og vi har økonomi til det.

Skrevet

Jeg synes det er alt for mye. Gi bare telefonen, og så kan han få playstation til neste år :)

Anonymous poster hash: 34b22...2b7
  • Liker 1
Skrevet

Det er alt for mye. Jeg hadde en kjæreste og samboer i nesten 10 år, som svidde av mye penger på gave til meg. Jeg var (heldigvis?) student og hadde bare råd til halvparten så dyre gaver til ham, men det var utrolig mye penger på gaver basert på min økonomi da. Vi trodde selvfølgelig vi skulle være sammen for alltid, nå er jeg lykkelig gift med en annen :)

Anonymous poster hash: 60013...eec

Skrevet

Skjønner at du vil glede kjæresten, men det er ganske mye penger å bruke på en gave. Ny mobil kunne han for eksempel kjøpt selv, også kunne du gikk PS4 som jule- og toårsgave? Lykke til med flytting forresten!

Anonymous poster hash: ed62e...ce2

Skrevet

Og det at noen sier at forhold i den alderen nødvendigvis ikke er seriøst; jeg ble sammen med kjæresten min når jeg var 17, og fem år senere er vi samboere.

Jeg er AB rett over her, forresten.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er 21 og vi har vert sammen i over 5år + at vi er forlovet og samboere. I år har jeg brukt litt over 2000,- på julegave til han og DET synes jeg egentlig er litt over the top, så 5000-6000,- er faktisk helt latterlig.

Endret av She_Leiva
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har fått så dyr gave av kjæresten min..... Men da "forsvarte" han det med at det var noe jeg hadde ønsket meg lenge, og var noe jeg trengte (fikk canadagoose jakke) samt at han hadde jobbet MYE overtid og vært mye borte ( han jobber offshore) :) han sa det en stund før jul, og sa i samme slengen at han absolutt ikke ville ha like dyr gave tilbake!

Vi pleier å kjøpe for ca 2000kr , vi er over 30, har god økonomi og har vært sammen i 4 år

Skrevet

Og det at noen sier at forhold i den alderen nødvendigvis ikke er seriøst; jeg ble sammen med kjæresten min når jeg var 17, og fem år senere er vi samboere.

Jeg er AB rett over her, forresten.

NÅ kan du si det er et seriøst forhold. Da du var 17 var det bare begynnelsen på noe som kunne, eller ikke kunne, bli seriøst.

• Liker 2
Skrevet

Synes det er altfor mye med begge deler. Om dere skal flytte sammen er det bedre å spare de pengene til innredning eller å kjøpe noe sammen.

Jeg synes det er ok å gi enten eller her (selv om 3600 er mye mer enn jeg ville ha gitt). Men begge deler legger lista veldig høyt både for ham og for dere begge neste jul. Julegaver blir gjerne sånn at man prøver å justere seg litt etter den andre og gjerne overgå hverandre synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje litt i overkant ja, men du velger jo selv hvor mye du vil gi for. :-) Jeg ville gitt en av delene, mobil kan han jo kjøpe selv?

Skrevet

Uff.. Hva tenker du med jente? Du er født i 95, du bor ikke sammens med han og dere har ikke hatt et så langt forhold(?) Så skal du bruke så mange tusen på en julegave? Nei, vettu hva! Hadde min kjæreste gitt meg så mye i julegave hadde jeg blitt lei meg for jeg hadde aldri brukt så mye på han. Selv ikke mine foreldre eller søsken får så mye til jul av meg..

• Liker 6
Skrevet

Mannen min får ikke så mye etter flere års ekteskap... Skjønner at det ligger varme tanker bak, men dette var litt i overkant. Spar heller pengene til dere skal flytte inn sammen, da trenger dere alt mulig rart. Eller hva med en felles sommerferie? :)

Anonymous poster hash: e3956...5a3
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...