AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Var sammen med en fyr som jeg elsket og alltid vil elske. Vi gjorde det nettopp slutt,.Han gjorde et par stygge ting mot meg som medførte at jeg gråt i armene på ei venninne, noe jeg aldri skulle gjort.Hun jeg anså som min beste vennine holdt ikke kjeft og fortalte alle venninne våre om det. Alle i den lille bygda går sikkert og tror jeg har vært sammen med en konemishandler. Han gjorde stygge ting mot meg, ingen tvil om det, og det er heller ikke saken her. Saken er at da venninnene mine møtte han på en reuninionsfest himlet de alle med øynene til han og sa " deg har vi hørt en del om". Jeg var ikke en gang på festen sammen med de, de kom bort og lagde en forferdelig steming. Ikke visste jeg at de hadde fått det med seg heller. Det ble sagt i all fortrolighet, og vips så visste alle det. De ville kanskje være greie, men jeg tok avstand fra alle etterpå siden jeg ble så usikker på dem og fortsatt var sammen med typen. Jeg har enda ikke tatt noe særlig kontakt. Nok et bevis på at en ikke kan stole på noen. Anonymous poster hash: 92f20...881
Gjest HappyWaffle Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 greit nok at de vil beskytte deg, men det der var råttent. ville holdt avstand fra de fra nå av. sånne folk klarer jeg ikke. de kunne mye helle tatt det opp med deg privat for å få din historie. ser for meg at en fjær ble til ti høns her.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Jeg ble sjokkert og veldig skuffet. Fikk en telefon for ikke lenge siden hvor hun "venninna mi" kun spurte meg om hvordan det gikk med typen. JDet var åpningsreplikken på samtalen eg sa jeg ikke hadde tid til å snakke med henne. Etterpå har jeg ikke tatt kontakt. TS Anonymous poster hash: 92f20...881
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Selvsagt ikke greit at hun forteller det videre, men poenget er da vitterlig at du har vært sammen med en mann som har vært voldelig! Og like greit at folk får vite det slik at de kan hjelpe deg med å holde deg unna han. Anonymous poster hash: 7b7ff...384 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Jeg ble sjokkert og veldig skuffet. Fikk en telefon for ikke lenge siden hvor hun "venninna mi" kun spurte meg om hvordan det gikk med typen. JDet var åpningsreplikken på samtalen eg sa jeg ikke hadde tid til å snakke med henne. Etterpå har jeg ikke tatt kontakt. TS Anonymous poster hash: 92f20...881 Han er da forhåpentligvis eks nå om han mishandler deg? Jeg tror ikke du ser hva som egentlig er viktig her. Anonymous poster hash: 7b7ff...384
Erazor Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Husk på at det kan være vanskelig å se at en venninne har det vondt. Denne fyren har jo gjort deg vondt, og bestevenninnen din har selv sett hvordan du har hatt det. Da er det ikke lett for henne å ha et naturlig forhold til ham lenger. Ellers er det selvsagt ikke riktig at hun går videre med informasjon som hun får i fortrolighet. Hvis du har påpekt overfor henne at du ikke vil at noen andre skal få vite om det, så bør du kunne stole på at hun holder det for seg selv. Det som er viktig er at du gir klar beskjed. Hvis ikke er det lett for at man deler frustrasjon og sinne med andre, slik venninnen din har gjort. Synes venninnen din har tatt noen dumme valg, mest sannsynlig fordi hun er glad i deg. Du har tydeligvis klart å komme rundt at typen din har gjort deg vondt, siden du forsvarer ham. Da synes jeg du også bør kunne ta en prat med venninnen din og prøve å ordne opp dere imellom, fremfor å støte henne fra deg. 2
Gjest noradoll Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Et kjent fenomen. Folk eeelsker å høre om fæle mannfolk og sinnsyke " kjærringer" i forhold. Dersom noen gifter seg og er lykkelige eller har fått seg giganthus etter endt legeutdanning holder alle kjeft. Det må være skikkelige saker med mest mulig action. Utrolig. Deretter kan folk spekulere og illegge offeret skylden for å være dum og naiv. Og offeret, som den gang var meg selv angret veldig på å ha sagt noe, Been there,
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Poenget er ikke hva han gjorde mot meg. En hemmelighet er en hemmelighet og jeg ba henne om ikke å si noe. Og om jeg ikke hadde sagt noe, så synes jeg det er skikkelig bedritent å gå til hele venninnegjengen og spandere kaffemat. Hadde jeg enda trodd det var for å være snill, men jeg tror dessverre det var for å ha litt spenning i hverdagen, noe å snakke om. Det samme gjelder jo feks. sykdom. Hvis du sier du har kreft og ber de nærmeste om å holde kjeft, ja da skal de jo gjøre det også. Det er ikke noe gøy at alle ser på deg som svak. Når og til hvem du skal si det til får være opp til deg selv, og ikke til den du i fortrolighet sa det til. Problemet er at jeg sitter igjen som et offer for ..gud vet hva de har sagt. At folk tenker" der går hun stakkar.." Jeg har hørt ditt og jeg har hørt datt. Ikke klarte de å skille oss heller, det virker mot sin hensikt. Jeg tok mer avstand fra dem. Selv har jeg fått beskjeden " ikke si det til noen,men vet du hvem hun er...mannen hennes banket henne opp mens barna så på" Så nå er det den eneste assosiasjonen jeg har til den jenta, ikke hva hun har gjort i livet, men at hun er en stakkar. Og de som meddelte hemmeligheten, de synes hun har vært dum. Det ble ikke slutt pga hendelesene heller, det var av helt andre grunner. Og det vet ingen. Vil også si at han ike dengte meg, og ikke slo. Det var riktignok i gråsonen, og jeg VALGTE å være sammen med han en stund til. TS Anonymous poster hash: 92f20...881
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Syns det er greit han fikk litt klein stemning om han var voldelig mot deg... Anonymous poster hash: 98b9a...2af 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Syns det er greit han fikk litt klein stemning om han var voldelig mot deg... Anonymous poster hash: 98b9a...2af han var ikke voldelig.
Gjest HappyWaffle Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 men kan du si hva det var han gjorde TS? så er det enklere for oss å se hvorfor veninnen din reagerte på denne måten
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Han tok bilnøklene mine og kastet dem ned i en skråning i en krangel. Han slengte med dørene så bildene av min far falt av veggen og knuste. Han kalte meg alltid opp da vi kranglet, skikkelig kjip i kjeften. Kalte meg det verst tenkelige. Noen høylytte krangler fikk hunden til å bjeffe og i et lite nabolag våkner alle. ( skam, ja!) Dette snakket vi om sammen, han og jeg. At han hadde en personlighetsforstyrrelse eller ADHD eller you name it.....jeg vet ikke. Han sluttet å kalle meg opp, klarte til slutt å ha en sivilisert diskusjon. Bruddet skjedde fordi han brukte penger på idiotiske ting og da han sa sparepengene var gått med til å kjøpe en ny bil i stedenfor å restaurere huset, da var det dråpen som fikk begeret til å renne over. Kanskje blir vi sammen igjen, men ikke på en god stund for jeg må bli ferdig med et prosjekt jeg holder på med. Kanskje møter jeg en annen mer rolig fyr..hvem vet. Det beste er jo å møte en annen så slipper folk å spekulere i om jeg blir dengt innenfor husets fire vegger. Rykter folk setter i gang kan så lett skade både for meg og for han. I en bygd vil dette typisk kunne ødelegge enkelte jobbmuligheter senere. " Der er det så mye surr at det kan nok være best å ikke ansette henne, eller han". TS Anonymous poster hash: 92f20...881
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Jeg skjønner ikke at du engang kan vurdere å bli sammen med ham igjen. Anonymous poster hash: 7160d...70e
Erazor Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Om du er bekymret for ryktene, så kan du velge å fortelle folk din egen side av saken. Men faktum er jo at fyren har gjort ting som har såret deg. Det har bestevenninnen din også gjort. Da synes jeg det er rart at du så enkelt kan unnskylde eksen din, mens bestevenninnen får den kalde skulder. For øvrig virker det jo som om det ikke nødvendigvis var en hemmelighet at dere hadde et problematisk forhold. Da er det en mulighet for at ryktene kan ha gått lenge før bestevenninnen din gjorde noe som helst?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Selvsagt ikke greit at hun forteller det videre, men poenget er da vitterlig at du har vært sammen med en mann som har vært voldelig! Og like greit at folk får vite det slik at de kan hjelpe deg med å holde deg unna han. Anonymous poster hash: 7b7ff...384 Enig, faktisk.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Om du er bekymret for ryktene, så kan du velge å fortelle folk din egen side av saken. Men faktum er jo at fyren har gjort ting som har såret deg. Det har bestevenninnen din også gjort. Da synes jeg det er rart at du så enkelt kan unnskylde eksen din, mens bestevenninnen får den kalde skulder. For øvrig virker det jo som om det ikke nødvendigvis var en hemmelighet at dere hadde et problematisk forhold. Da er det en mulighet for at ryktene kan ha gått lenge før bestevenninnen din gjorde noe som helst? Det kan hende, men det er litt rart. Naboen er godt over 70. I det andre huset bor det en familie fra Polen. Det bor flere i nabolaget også, det kan ha lekket, men jeg er 99.99% sikker på at det er venninna mi som sa det siden hele venninnegjengen visste det. 5 venninner, og da kan en tenke seg hvor mange fler som vet ting om meg og privatlivet mitt nå, som ikke en gang trenger å være sant. De hadde nok ikke vært så tøffe i framtoningen hadde det ikke kommer fra en "sikker" kilde. Jeg er bare skuffet. Greit at folk vil deg godt, men verden er ikke helt sånn. Det er ikke alle som vil en godt, og da hadde det vært klokt å ikke si noe i det hele tatt. Venninna mi holdt ikke tett og jeg kommer aldri til å si noe til henne igjen, med mindre det er noe jeg vil at hele bygda skal vite.Dere kan si hva dere vil om han. Jeg synes uansett det skal være opp til meg hvem og når jeg forteller om ting som skjer hjemme. Tenk å ha barn som gjennom andre får høre at faren dems er konedenger eller psykopat eller andre ord vi putter på dem. Jeg var mest redd for at moren min skulle høre ting fra andre og gå rundt å gruble uten å spørre meg. Jeg blir skuffet fordi jeg forventet mer. Hun hadde også en kjip type en gang, jeg likte ikke å se henne gråte og ønsket at hun bare kunne forelske seg i en ny type. Jeg lagde aldri klein stemning ved å irettesette eller se stygt på han, og hun kunne alltid snakke med meg om han. Hadde jeg gjort det så hadde jeg forstått at hun ikke kom til å si noe særlig mer til meg. Han ville jo ikke skjønt noen ting, bare trodd hun hadde tidenes mest arrogante og kjipe venninner. Jeg forklarte typen min i etterkant at det var fordi jeg hadde fortalt om hendelsene til ei venninne. Han sa bare " ikke ta meg med et sted hvor de er igjen, vær så snill". Evig eies kun et rykte. Kom nettopp på hvordan mamma fikk meg til å tro at pappan til noen venner av meg var konemishandler da jeg var liten, hele oppveksten har jeg trodd han er en skikkelig forferdelig fyr og har alltid sett på vennene mine som krisetilfeller når det gjelder omsorgssvikt. Kona hans gikk nemlig alltid med solbriller og ei nabodame hadde hørt det var månelyst der inne en natt med skriking og kranrling. For en stund siden kom mamma med kommentaren " uuf, her har det vært tilstander". Også sa jeg " vet du egentlig om Linda ble mishandlet". Da sa mamma," nei, det vet jeg egentlig ikke". Og i alle år har jeg tenkt på Linda som et voldsoffer med solbrillene på. Jeg sa også til mamma " hun er jo helt hvit og har rødt hår" kanskje hun rett og slett har øyne som er ømfindtlige. Hun kan da ikke ha hatt blåveiser kontinuerlig i 20 år. Folk tror på det de vil, og gjerne det verste. TS TS. Anonymous poster hash: 92f20...881
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 Her er nok det virkelige problemet TS sin sviktende vurderingsevne i kjærestevalg. Så fint å ha noen andre å klandre heller da, så man kan være mindre kritisk til egne valg! Og kan grave hodet enda litt mer ned i sanden. Anonymous poster hash: 78542...0bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå