Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en niese som er 17 år, har lest bøkene og sett filmen(e) laget ut i fra bøkene. Hun elsket disse bøkene veldig, så jeg lurer på om noen har noe tips om gode bøker som er i samme sjangeren? Trenger julegavetips :)

Endret av Nita
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at Divergent av Veronica Roth er ganske lik The Hunger Games-bøkene. Jeg har ikke lest den selv, men du kan jo skjekke den ut :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for tipset, høres ut som en spennende tittel :)

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet

Det er også en trilogi av Ally Condie som er noe i samme sjanger. Bøkene heter Matched, Crossed og Reached. Cassias valg, Flukten og Opprøret heter de på norsk. Helt greie bøker som sikkert passer til den aldersgruppen som liker Hunger Games.

Uglies-trilogien av Scott Westerfeld handler også om dystopiske fremtidssamfunn. Bøkene heter Uglies, Pretties og Specials og er også oversatt til norsk.

Divergent og Insurgent-bøkene av Veronica Roth som allerede er nevnt er også et alternativ ja.

Dette er de bøkene som oftest dukker opp i samme kategori som Hunger Games inne på Goodreads, og som jeg har lest selv og kan si meg enig i at nok appellerer til dem som liker HG :)

Skrevet

Takk alle sammen :) alt er notert og skal undersøkes nærmere :Nikke:

Skrevet

Sookie Stackhouse-serien er en veldig annen sjanger enn Hunger Games. Hunger Games er dystopi for ungdom, Sookie er vampyrserie som er mer rettet for eldre lesere. En del sex osv i den serien. Men ellers veldig gode forslag du har fått. Vil også anbefale Delirium av Lauren Oliver.

• Liker 2
Skrevet

Battle Royale! Er samme konseptet med slåssing til døden i hvert fall.

Skrevet

Dødsspillet av Stephen King.

• Liker 1
Skrevet

Sookie Stackhouse-serien er en veldig annen sjanger enn Hunger Games. Hunger Games er dystopi for ungdom, Sookie er vampyrserie som er mer rettet for eldre lesere. En del sex osv i den serien. Men ellers veldig gode forslag du har fått. Vil også anbefale Delirium av Lauren Oliver.

Delirium er en utrolig god og spennende bok. Litt lettlest, men veldig god underholdning!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg anbefaler Unwind triologien av Neal Shusterman.

Brutal serie som vekker endel tanker

Skrevet

Hva med Immortal instruments serien? De tre første bøkene er iallfall veldig bra, og den første kom jo ut som film tidligere i år.

Skrevet

Hva med Immortal instruments serien? De tre første bøkene er iallfall veldig bra, og den første kom jo ut som film tidligere i år.

The Mortal Instruments heter den :) Jeg er enig i at den serien er ganske bra, men den er ikke i samme sjanger som The Hunger Games. The Hunger Games er mer sci-fi, dystopisk mens The Mortal Instruments er en urban fantasy serie.

Anonymous poster hash: 7ebdd...ba4

Skrevet

The Mortal Instruments heter den :) Jeg er enig i at den serien er ganske bra, men den er ikke i samme sjanger som The Hunger Games. The Hunger Games er mer sci-fi, dystopisk mens The Mortal Instruments er en urban fantasy serie. Anonymous poster hash: 7ebdd...ba4

Takk for korrigeringen, hjernen har tatt juleferie. Og det er absolutt sant at de er i en litt annerledes enn Hunger Games, men fremdeles gode bøker om man er ute etter litt "enkel" fantasy :) Lettleste og grei underholdning.

Skrevet

Gone-serien er spennende!

Ja, den er fin!

Skrevet

Divergent av Veronica Roth er veldig fin. Oppfølgerne heter Insurgent og Allegiant :)

Skrevet

Harry Potter

Ender's Game

• Liker 1
Skrevet

Ingen som har nevnt Battle Royale? Japansk bestselger. Dersom hun er ute etter nøyaktig samme konsept. Ungdommer på en øy som slåss mot hverandre til det kun er én levende igjen. Personlig vil jeg si at den er mer velskreven og bedre enn Hunger Games bøkene. Den er også veldig samfunnsaktuell, dog en god del mørkere og litt mer ekstreme beskrivelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...