AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Jeg trener vel egentlig alle kroppsdeler, men det er en kroppsdel jeg ikke klarer å sette meg sikkelig inn i, nemlig magen. Jeg er tynn, men har lyst på litt magemuskler så jeg må jo bare komme i gang.. Problemet er at apparater ikke er så effektive, men føler at det er så lett å gjøre feil når man tar mageøvelser ved bare bruk av kroppen (om dere skjønner..). Føler liksom at det skal så lite til før man ikke trener magen like effektiv, en feil bevegelse liksom. Men derfor lurer jeg på; er det nok å ta 3 x 2 minutter med planken (5-6 ganger uken), for å få magemuskler? MÅ man ta masse forskjellige øvelser, eller holder det med planken? Kan også legge til at jeg tar en mageøvelse på apparat, som jobber med siden av magemusklene, er vel det eneste apparatet jeg føler funker. Og hvis det ikke holder med flere sett med planken praktisk talt hver dag, hvilke øvelser kan jeg da ta som er effektive og som jeg ikke kan gjøre feil? Setter stooor pris på svar! :-) Anonymous poster hash: d526d...f39
Zinnia Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 (endret) Jeg ville anbefalt deg å gjøre forskjellige typer mageøvelser nettopp for å bli kjent med magemusklene Ved å gjøre de jevnlig får du mer kroppsbevissthet, og du vil kjenne mer hvordan du bruker de forskjellige magemusklene i de forskjellige øvelsene, det er bare å øve, øve, øve, så blir det mye lettere. Det høres ut som du trener en del fra før, er du medlem på noe treningssenter? Da kan du jo spørre instruktørene om teknikk, og kanskje gå på noen gruppetreningstimer med styrkearbeid innimellom? Planken kan være en helt ok øvelse, men personlig synes jeg ikke det er den "beste" mageøvelsen. Endret 29. november 2013 av Zinnia
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Jeg ville anbefalt deg å gjøre forskjellige typer mageøvelser nettopp for å bli kjent med magemusklene Ved å gjøre de jevnlig får du mer kroppsbevissthet, og du vil kjenne mer hvordan du bruker de forskjellige magemusklene i de forskjellige øvelsene, det er bare å øve, øve, øve, så blir det mye lettere. Det høres ut som du trener en del fra før, er du medlem på noe treningssenter? Da kan du jo spørre instruktørene om teknikk, og kanskje gå på noen gruppetreningstimer med styrkearbeid innimellom? Planken kan være en helt ok øvelse, men personlig synes jeg ikke det er den "beste" mageøvelsen. Ja, er medlem av treningssenter, men vi har ikke gruppetimer og sånt... Ja.. føler jo ''sykkelen'' er litt bra, men det er lett for at det blir lite effektivt hvis man er slapp og trøtt etter en hard kondisjonstrening .. Også føler jeg at mange mageøvelser hvor du bare bruker kroppen, må bli repetert en del før du faktisk begynner å kjenne det.. Men trener nok bare øving, men liker ikke å øve på ting jeg ikke kan så altfor godt med mange tilskuere, kan være jeg må snike meg opp før jobb en tidlig morgen å prøve meg litt frem.. Anonymous poster hash: 5692e...2a5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Ja, er medlem av treningssenter, men vi har ikke gruppetimer og sånt... Ja.. føler jo ''sykkelen'' er litt bra, men det er lett for at det blir lite effektivt hvis man er slapp og trøtt etter en hard kondisjonstrening .. Også føler jeg at mange mageøvelser hvor du bare bruker kroppen, må bli repetert en del før du faktisk begynner å kjenne det.. Men trener nok bare øving, men liker ikke å øve på ting jeg ikke kan så altfor godt med mange tilskuere, kan være jeg må snike meg opp før jobb en tidlig morgen å prøve meg litt frem.. Anonymous poster hash: 5692e...2a5 **trenger nok bare øving - mente jeg å si Anonymous poster hash: 5692e...2a5
Zinnia Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Ja, er medlem av treningssenter, men vi har ikke gruppetimer og sånt... Ja.. føler jo ''sykkelen'' er litt bra, men det er lett for at det blir lite effektivt hvis man er slapp og trøtt etter en hard kondisjonstrening .. Også føler jeg at mange mageøvelser hvor du bare bruker kroppen, må bli repetert en del før du faktisk begynner å kjenne det.. Men trener nok bare øving, men liker ikke å øve på ting jeg ikke kan så altfor godt med mange tilskuere, kan være jeg må snike meg opp før jobb en tidlig morgen å prøve meg litt frem.. Anonymous poster hash: 5692e...2a5 Etter hvert som du blir kjent med musklene og vant med øvelsene, vil det bli mer enn hardt nok med bare kroppen alene, tro meg! For jo mer du får kontroll og kontakt med musklene, jo mer kan du aktivere på de rette stedene, så ideelt sett skal det faktisk bli hardere, og du kan gjøre færre sett jo mer trent du blir Men om det ikke er gruppetimer, er det andre på senteret som jobber der, som kan sjekke og hjelpe deg med teknikken innimellom?
Supraspinatus Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Planken er en grei grunnøvelse. Når du klarer f.eks. å stå 3x60sekund i planken så er den øvelsen altfor lett. Anbefaler deg da å gå videre å trene "hollow hold", "leg raise", og/eller "L-sit".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå