Gjest MrsL Skrevet 10. mai 2004 #21 Skrevet 10. mai 2004 Sorry, Leya, det er ikke meningen å krangle.........
blåveis Skrevet 10. mai 2004 #22 Skrevet 10. mai 2004 Glem det..............gidder bare ikke.......... (og ikke vil jeg ødelegge tråden til Leya heller) Nå blir jeg sint!!! :evil: Du skal liksom ha det til at jeg prøver å ødelegge noe!! Makan! Jeg unngikk bevist å ikke begynne å diskutere dette ved å si at "dette har vi diskutert en del før" og så droppe det! Jeg ønsker ikke å lage en debatt om etternavn her! Alt jeg ville med mitt første innlegg var å tipse Leya om andre måter å kombinere på..
Gjest Madley Skrevet 10. mai 2004 #25 Skrevet 10. mai 2004 Synes det var gode tips jeg Blåveis..Ikke bli sint! Lat øss begrava stridsøksa og vere vener.... For øvrig så skjønner jeg godt dem som mener det er unødvendig og skifte navn. Jeg syntes at det var kvinnediskriminering jeg å skifte etternavn(just call me Ottar). Men siden jeg nå skal inngå partnerskap med ei jente, så kan jeg jo ikke skylde på det heller da Derfor skrev jeg det om at ingen forventer at jeg skal gjøre det. Og jeg liker å gjøre uforventede ting
Gjest MrsL Skrevet 10. mai 2004 #27 Skrevet 10. mai 2004 Jeg tror ingen forventer av noen at de skal skifte etternavn i dag, og den som evt. skal skifte står fritt til å ta valget selv. Derfor er det ett fritt valg ett individ har tatt ut i fra sitt ståsted om hun/han skifter navn/eller ikke
blåveis Skrevet 10. mai 2004 #28 Skrevet 10. mai 2004 Blåveis..Ikke bli sint!: Nei, da.. Har ikke lyst til å krangle, jeg heller altså.. For øvrig så skjønner jeg godt dem som mener det er unødvendig og skifte navn. Jeg syntes at det var kvinnediskriminering jeg å skifte etternavn(just call me Ottar). Men siden jeg nå skal inngå partnerskap med ei jente' date=' så kan jeg jo ikke skylde på det heller da [/quote'] Jeg er i mot det pga det er kvinnediskriminerende jeg også.. Men her i denne tråden skrev jeg bare under på "forstår ikke hvorfor" innlegget til en annen.. Og det gjelder jo i like stor grad mellom jenter. Jeg synes dessuten at prisippet er det samme der.. Er forresten likevel spent på å høre hva deres avgjørelse blir..
blåveis Skrevet 10. mai 2004 #29 Skrevet 10. mai 2004 Jeg tror ingen forventer av noen at de skal skifte etternavn i dag' date=' og den som evt. skal skifte står fritt til å ta valget selv. Derfor er det ett fritt valg ett individ har tatt ut i fra sitt ståsted om hun/han skifter navn/eller ikke[/quote'] Jeg føler desverre at vi ikke har kommet dit at det ikke finnes forveninger (har sett flere som har uttalt på KG at det synes at kvinner bør bytte) og jeg tror ikke valget virkelig kan være "fritt og individuelt" så lenge tradisjonen lever i beste velgående (om enn svekket). Men jeg er jo i prinsippet enig om at alle må få velge fritt og alt det der.. Men jeg tror i grunne vi har fått luftet disse synene våre før, jeg.. Så dette blir mitt siste innlegg om denne saken... Uansett hva noen måtte skrive etter meg.. Min eneste intensjon i denne tråden var faktisk å tips Leya.. Men jeg syntes jeg måtte ta med at jeg jo er i mot.. Så dere ikke skulle tro at jeg oppfordre til etternavnsbytting..
Gjest Madley Skrevet 10. mai 2004 #30 Skrevet 10. mai 2004 Men jeg syntes jeg måtte ta med at jeg jo er i mot.. Så dere ikke skulle tro at jeg oppfordre til etternavnsbytting..
Bokalven Skrevet 10. mai 2004 #31 Skrevet 10. mai 2004 Vil kjæresten din beholde etternavnet sitt som etternavn og ta ditt som etternavn, da, Leya? Eller har hun ikke lyst til å gjøre noe med navnet sitt i det hele tatt?
Gjest Madley Skrevet 10. mai 2004 #32 Skrevet 10. mai 2004 Jeg vet egentlig ikke hva hun kan tenke seg bortsett fra at hun ikke vil bytte etternavnet. Vi får ta en diskusjon på kammerset ikveld
droopseley Skrevet 10. mai 2004 #33 Skrevet 10. mai 2004 Mente ikke å starte en lang debatt jeg heller. Selv om jeg ikke velger å ta hans etternavn er jeg heller ikke imot det. Tipper du skjønte det, Leya Blir artig å høre hva valget faller på.
Gjest Madley Skrevet 10. mai 2004 #35 Skrevet 10. mai 2004 I'll keep you posted! Synes det er gøy å diskutere jeg. Selv om det blirlitt hett om ørene til tider!!!
Bokalven Skrevet 10. mai 2004 #37 Skrevet 10. mai 2004 Flott dere fant en løsning dere begge er fornøyde med!
Gjest MrsL Skrevet 10. mai 2004 #38 Skrevet 10. mai 2004 Så fint å bli enige om det da. Her i gården ble det jubel da han fikk vite hva jeg har tenkt
Wayah Skrevet 10. mai 2004 #39 Skrevet 10. mai 2004 Wayah har diskutert saken før og sier bare "Huff, jeg er ikke sikker på hva det blir ennå"...
lampeskjerm Skrevet 10. mai 2004 #40 Skrevet 10. mai 2004 Jeg trenger ikke å skifte navn. Det er ingen som forventer at jeg skal skifte navn..Derfor har jeg lyst! Litt morsomt at du skriver det:) For meg var det helt motsatt.. Det bidrog litt til at jeg ihverfall ikke skulle skifte navn. Lykke til uansett navnevalg:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå