Gå til innhold

Hvordan savne han mindre + stoppe seg selv i å ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har akkurat blitt slutt mellom oss. Den siste perioden behandlet han meg ikke særlig hyggelig, og jeg ønsket å bryte, selv om jeg også hadde varme følelser for ham.

Nå savner jeg ham fryktelig. Ikke slik han oppførte seg mot slutten, men den lune, omtenksomme, behagelige mannen han var i over et år. Av ulike grunner kan/ønsker jeg ikke å snakke med andre i min nærhet om dette, men jeg kjenner at savnet holder på å spise meg opp!

Så har jeg oppfatningen av at han ønsker en forsoning. At vi kan være venner igjen, og kanskje mer... Den ene siden av meg sier "Jaa!" og ville tatt ham tilbake på et øyeblikk, da jeg ikke kan skru av følelsene så fort, og han har sine gode sider. Den andre siden sier "Skjerp deg!", og minner meg på at dersom jeg kontakter ham tilbake og er villig til å begynne på nytt igjen, vet både jeg og han at han fort kan snurre meg rundt lillefingeren...

Er det noen som har gode råd?

Anonymous poster hash: b61c1...457
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste råd: Kutt kontakten med ham!

Man kan være venner med eksene sine, men det er best å vente til en god stund etter bruddet...

Anonymous poster hash: 2dc05...22f
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer vel an på om du mener å slå opp var et feilgrep eller ikke innerst inne. Jeg tror det er vanskelig å gå tilbake til å være kun venner hvis en eller begge fortsatt har følelser for hverandre, da gir man seg ikke tid til å komme over hverandre samtidig som den ene kanskje vil gjøre stadige forsøk på å få en tilbake.

Personlig er jeg nok en av de som må kutte kontakten for å få rom i etterkant. Jeg mister kanskje ei som fortsatt kunne vært en god venn, men det er viktigere å få bearbeidet bruddet fremfor å bevare vennskapet. Det høres kanskje kynisk ut, men man er faktisk nødt til å ta vare på seg selv, det er ingen andre som gjøre det for deg.

Anonymous poster hash: 1ea87...d2b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke kontaktet ham siden. Nå er det ikke så lenge siden det tok slutt, men uansett... Jeg har tenkt å holde hodet kaldt og ikke starte en samtale på verken den ene eller andre måten (selv om jeg tenker på det flere ganger om dagen), men jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre om han ringer eller kontakter meg på nettet. Både håper på det og frykter det, enda så dumt det høres ut...

Skrevet

Jeg laget et innlegg her inne for noe måneder siden om en fuckfriend som behandlet meg dårlig (er selvfølgelig ikke det samme, men uansett). Likevel var det noe ved han som gjorde at jeg ikke klarte å gi slipp på ham! Fortsatte å møte han og sånn, men en dag fikk jeg bare nok og sluttet å svare han når han sendt meldinger. Møtte en annen gutt helga etter som virkelig behandler meg bra! Blir nesten kvalm og flau av å tenke på at jeg holdt ut med han forrige! Så du kan jo prøve å møte andre? Var i hvertfall det som skulle til for min del.

Skrevet

Jeg tror det var sunt å slå opp selv om jeg ikke hadde så lyst til det, fordi jeg følte meg ganske nedtråkket til slutt. For meg blir det litt unaturlig å plutselig bli sammen/bli venner igjen uten videre, da han unngår det som ble konfliktfylt og vondt uten en løsning. Vi vet begge at jeg er mer svak for ham enn han er for meg, og jeg har en mistanke om at han håper at alt er tilgitt...

Jeg har ikke noe i mot å møte andre senere, men jeg føler at jeg må få litt orden på følelsene mine først, så jeg ikke tar med meg det vonde inn i et nytt forhold.

Skrevet

Følelsen kommer til å få deg gal om du ikke gjør noe.

Mange som bruker sex som en løsning, men anbefale deg absolutt ikke den veien :)

Du må bare okkupere hodet ditt og komme deg ut, se hvor mange andre fisker det finnes i livet ditt.

Kjæresten din nyter kanskje at du sitt hjemme og savner han, da vet han at han kan komme tilbake når han failer på andre.

Hvis du drar ut og har det hyggelig, kan det backfire og han kommer kryppende tilbake, da avslår du han tvert, voila du føler deg så mye bedre.

Du blir sterkere og selvstendig, voila du finner en annen og du vier livet ditt til han og drit i eksen din.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...